Összes oldalmegjelenítés

2012. augusztus 23., csütörtök

Egészséges müzliszelet

Egészséges müzliszelet
Minap láttam meg a Sarokkonyhában  ezt a receptet, és rögtön lecsaptam rá, mert délutánra vártam Anna unokámat közös süti sütésre, és hogy ne mindig muffin legyen, meg egészséges is, nagyon megörültem neki. Csak almáért kellett elszaladnom, más volt itthon, illetve már a recept olvasásakor tudtam, hogy mit fogok változtatni rajta.   Az eredeti receptet a Sarokkonyhában elolvashatja bárki, én most azt írom le, ahogy mi csináltuk.
Hozzávalók:
15 deka zabpehely
12 deka durvára összetört dió
3 deka kókuszreszelék
10 deka mazsola
10 deka zabpehelyliszt
4 evőkanál folyós méz
4 evőkanál magam főzte meggylekvár
3 tojás
3 evőkanál étolaj (napraforgó)
1 citrom lereszelt héja
4 kisebb savanykás alma
2 evőkanál natúr joghurt
csipet só

A száraz hozzávalókat úgy állítottam össze, hogy fél kilót tegyenek ki, egy edényben összekevertem őket. A tojások sárgáit jól kikeverte Anna a mézzel, joghurttal, olajjal, addig én kemény habbá vertem a tojásfehérjéket egy csipet sóval. Ezután minden hozzávalót összekevertünk, felváltva adva a tojásos mézhez először a száraz hozzávalókat, majd a magam készítette meggylekvárt, az apró kockákra vágott almákat, végül pedig a tojáshabot. Közben pedig már begyújtottam a sütőt és 180 fokra előmelegítettem.
A sütőpapírral bélelt kisebb tepsibe (18x28 cm-es) belesímítottuk a masszát és alsó-felső lángon fél óra alatt készre sütöttük. Sülés közben mennyei illatot árasztott. Kivétel után Anna nem bírta volna kivárni, míg kicsit hűlik, ezért javasoltam, hogy menjünk ki a közeli Vajas partra bodzabogyót szedni, mire visszajövünk, biztosan szeletelhető lesz. Így is történt. Mindketten nagyon finomnak találtuk. Felét odacsomagoltam Annának, hadd büszkélkedjen a szülei meg a testvére előtt. Boldogan vitte,hisz ezt "majdnem" ő sütötte.



   
Az édessége éppen megfelelő volt. A reszelt citromhéjat kifelejtettük belőle, pedig oda volt készítve az asztalra. De így is finom volt.
A mazsolát mint mindig, most is kicsit áztattam forró vízben, a diót nylonzacskóba téve nyújtófával törtem össze. A meggylekvár darabos volt, fél meggyszemek voltak benne.
Ezt biztos gyakran fogom sütni, köszönet HajniZolinak a receptért!

12 megjegyzés:

  1. Nagyon finom és valóban egészségesek ezek a müzlik! Igaz eddig még nem sütöttem csak készet ettem.Ha majd sikerül diót szereznem kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva!Az idén nekünk nagyon kevés diónk lesz, de mogyoró szerencsére lesz bőven, szerintem azzal is elkészíthető.

      Törlés
  2. Tiszta szívesen Marisz:) Nagyon jól néz ki, örülök, hogy ízlett Nektek!
    Láttam a gasztroblogon, hogy van aki szerint a tej meg a tojás benne nem egészséges, de Nekünk az. Szerintem amit kerülnünk kell, az az adalékanyag, festék, színezék. Én tiszta szívvel adom ezt a finomságot a gyermekeimnek, családomnak.
    Köszönöm, hogy megsütötted:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik és milyen büszke lehetett rá az unokád. A nagyival együtt készített süti a legjobb és még ráadésul egészséges is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, köszönöm!Én is büszke vagyok az unokámra. Érdeklődő, ügyes kislány!

      Törlés
  4. Igen, láttam HAjniZoliéknál is, én sem próbáltam még, de jó lenne kipróbálni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, ajánlom kipróbálásra! Biztos ti is megszeretitek!

      Törlés
  5. Játék van nálam, szívesen látlak:http://makacskakonyhaja.blogspot.ro/2012/08/nyarbucsuztato-lancjatek.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, őszinte leszek: nem tudok csomagolni! Ilyen egyszerű az oka, hogy nemigen veszek részt olyan megmozdulásokban, ahol csomagot kell küldeni. Legfeljebb, ha levélborítékba elküldhető valami.

      Törlés
  6. These look yummy and I love the that you are generous with the almonds.

    VálaszTörlés
  7. Kedves Quay Po Cooks!
    Thank you for your comment. Next time I put almonds. I am glad that we have a common friend, Elizabeth.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...