Összes oldalmegjelenítés

2012. augusztus 27., hétfő

Csokoládés parfétorta


Csokoládés parfétorta
       
Szombaton a férjem horgász barátaival buliztunk a Szelidi tó partján. A fiúk marhalábszár pörköltet főztek bográcsban (már annyiszor volt hal, hogy , valami mást akartak). Ilyenkor a feleségek visznek 1-1 tányér pogácsát vagy valami süteményt.  Ám a nagy melegre tekintettel én most nem sütöttem, hanem az Évánál látott hideg édességet készítettem el dupla adagban. Minimális módosítások azért voltak az ő receptjéhez képest, már ott kezdődött, hogy három boltban sem kaptam amaretto kekszet. Vettem egy zacskó Zab álom és egy zacskó vaníliás kekszet (mindkettő 180 gr-os), és egyik formába egyikkel, másik formába másikkal csináltam a következő képpen.

Hozzávalók: (1 adaghoz)
2 tojássárgája
4 evőkanál cukor
2,5 deci tej
10 deka tejcsoki
2,5 deci habtejszín
keksz
5 deka mazsola
fél deci amoretto likőr

A krémet egy edényben készítettem. A  4 tojássárgát a  8 kanál cukorral fehéredésig kevertem, majd hozzáöntöttem a fél liter tejet és lassú tűzön állandóan kevergetve forráspontig hevítettem. Nem kell forrnia!
A tűzről levéve beletördeltem a húsz deka tejcsokit és ismét kevergettem, míg a csoki teljesen elolvadt.
Hagytam kihűlni, addig kibéleltem folpackkal két hosszúkás sütőformát. A fél liter jól lehűtött tejszínt turmixgépben habbá vertem és apránként a már hideg csokis krémhez kevertem.
Mindkét forma aljára mertem a krémből, majd raktam egy sor amaretto likőrrel meglocsolt kekszet - egyik formába zabosat, másikba vaníliásat. Megint krém, megint keksz, míg tart a hozzávalókból. a tetejére keksz kerüljön, mert tálaláskor ez lesz az alja. A jól megmosott mazsolát majdnem kifelejtettem belőle, csak az utolsó sor keksz alá szórtam.

                 

Mivel sok sütemény meg gyümölcs összejött, nem bírtunk egyszerre mindent megenni. A parfétorta maradékát hűtőbe tettük amíg lementünk a tóra fürödni. Ilyen lett, mire visszaértünk. Mélyhűtő rekeszbe kellett volna tenni, de ott nem volt hely.    

Kicsit megolvadt, de finom
A receptet Bakeann blogján is megtaláltam, ő a júliusi Nők Lapja Konyha címoldalán találta.
Köszönöm mindkét blogtársamnak a receptet, nekünk is bevált.

A kép az Origoról van

6 megjegyzés:

  1. Összefutott a nyál a számban:) Nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Nálad is nagyon jól néz ki és a nagy melegben ez tényleg tökéletes választás volt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu! Sivatagi forróság volt szombaton.

      Törlés
  3. Nagyon finom lehetett ezzel az összetétellel is. Örülök hogy kipróbáltad és hogy ízlett. Én is abból az újságból vettem a receptet. Szerencsém volt hogy a lányom tudott venni azt a fajta kekszet !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, így is finom volt! Van amaretto keksz receptem, de a múlt heti kánikulában nem akartam sütni, majd ha hűlok az idő.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...