Összes oldalmegjelenítés

2012. július 15., vasárnap

Virágos piskótatekercs áfonyás túrókrémmel



Virágos piskóta
Jucinál  találtam rá erre a  receptre   és el is készítettem.
Ennél a díszítési technikánál a mintát belesütjük a piskótába. Először a mintához készítjük el a habot.
Mintázó hab hozzávalói:
1 tojásfehérje
30 gramm cukor
40 gramm liszt
30gramm olvasztott vaj
pár csepp ételfesték

A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük, hozzáadjuk az olvasztott vajat, a lisztet és az ételfestéket. Nylon tasakba tesszük, melynek a sarkát kivágva tetszőleges mintákat rajzolunk vele egy nagyméretű tepsibe helyezett sütőpapírra. Ezután a tepsit 10 percre a fagyasztóba tesszük. Ez idő alatt elkészítjük a piskótamasszát.

Sütőpapírra rajzolt minta
              
Piskótatekercs hozzávalói:
4 tojás
120 gramm cukor
120 gramm liszt
fél cs sütőpor
A hozzávalókból a szokásos módon elkészítjük a piskótatésztát, melyet a fagyasztóból kivett tepsibe töltünk és 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük. Ha kivettük, lehúzzuk róla a papírt és felcsavarva hűtjük ki.
Mindent a recept szerint csináltam, kivéve, hogy ételfesték helyett piros ribizli és cékla leve volt a színezékem.  Mivel sok lett a mintázó hab, mindjárt két piskótát sütöttem. Míg hűltek, elkészítettem az áfonyás túrótölteléket.

Áfonyás túrókrém:
fél kiló tehéntúró
15 deka házi mascarpone
10 deka porcukor
25 deka friss áfonya
1 ek vaníliaeszencia

A túrót a mascarponét és a cukrot géppel alaposan összekevertem, majd hozzáadtam  a vaníliaeszenciát, kb. 20 deka összemixelt áfonyát és ezzel is jól összekevertem. Megkentem vele a piskótalapokat és rászórtam a töltelékre a maradék áfonyát, meg néhány szem ribizlit, majd szorosan feltekertem.

Így készült
           
Egy éjszakát hűtőben tartottam, majd másnap baráti összejövetelre elvittem. Mindenkinek tetszett a virágos piskótatekercsem, és ízlett is. Köszönöm a receptet Jucinak, sikerem az ő érdeme is.


       
Felszeletelve
Az áfonya kékes-lilára színezte a túrót, a cukrászdai áfonyás készítmények sötétebb, melegebb lilák.
Én azonban ha módom van rá, inkább a természetes színezéket választom akkor is, ha az kevésbé mutatós.        
********************************************************************************
Ez óta a bejegyzés  óta már ismét elkészítettem a virágos piskótát többször is.

Bodza és céklalé a színező
Kakaós piskótára színezék nélkül rajzoltam
Teljesen mindegy, milyen töltelékkel töltjük, akár egy lekváros piskótatekercs is készülhet ilyen ünnepi kivitelben.
Váradi Zsolt   gasztroblogger pedig kétféle színnel készítette.
Kalocsa, 2012. aug.24.

24 megjegyzés:

  1. Hú ez nagyon tetszik! Ezt biztos ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Ez nem semmi!! Nagyon jól néz ki!!! és biztosan nagyon finom is:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Judóca, köszönöm! Mutatós volt és finom.

      Törlés
  3. Láttam már Jucinál is ezt a diszitési módszert, tetszik. Csodaszépre sikerólt a tied is.

    VálaszTörlés
  4. Ejha! Remek ötlet, és nagyon szép a kivitelezés! Az íze sem lehet kutya ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab köszönöm, szép volt, finom volt. Volt.

      Törlés
  5. ÓÓÓÓ... ez profi munka,nagyon tetszik:))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ügyes vagy! Milyen jól mutat a piskótán a minta és nagyon finom lehetett az áfonyás túrós tölteléked! A technikát egyszer kipróbálom majd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! Érdemes megpróbálni, nem ördöngösség, és nagyon dekoratív.

      Törlés
  7. Hú milyen csábító,nagyon tetszik,csodás!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép lett,és még áfonyás is:) Használtam már én is ezt a módszert tortadíszítésre, nagyon egyszerű és mégis fel lehet vele dobni a legegszerűbb sütit is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen,és nem túl bonyolult technika, nagyon örülök, hogy Juci megosztotta velünk.
      Az most szerencsém volt, mert a lejárat előtti napon felére leértékelték, és mivel szép érett volt, vettem több dobozzal.

      Törlés
  9. Beállok én is az álmélkodók sorába: szuper lett!!! :-)))

    VálaszTörlés
  10. Örülök, hogy elkészítetted és bevált a recept! Puszi!

    VálaszTörlés
  11. Ó, nagyon szép a tekercs, megtanulandó !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Kisildi! Érdemes megtanulni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...