Összes oldalmegjelenítés

2012. július 4., szerda

Rostos ribizlilé agávé sziruppal, mentával


Ribizlilé mentával
Ebben a kánikulában jólesik a hideg üdítő. Mi már évek óta nem iszunk cukros szörpöket, hanem frissen facsart gyümölcsleveket készítek télen-nyáron.
Most éppen ribizliből csináltam.
Hozzávalók : buborékmentes ásványvíz vagy tisztított víz( fél liter), fél marék leszemezett alaposan megmosott ribizli, 5-6 mentalevél és kb. fél deci agávé szirup.

Az agávé szirupot bioboltban vettem, és Itt  találtam    ismertetőt róla.






Mit tartalmaz?
Az agave növény szárából nyerik a nedvet, így minnél idősebb a növény annál több nedvet ad. Ez a lé fruktózt és glükózt tartalmaz, de található még benne vas is. 100 ml agave szirup 300 kalóriát tartalmaz, de mivel kevés mennyiségre van szükség belőle  ajánlott diétázóknak is. Cukorbetegek is fogyaszthatják!




A hozzávalókat turmixgépbe raktam, összemixeltem  és leszűrtem. A mentaleveleket a gép felaprította, nagyon kellemes ízt adtak a gyümölcslevemnek. Hűteni sem kellett, mert minden hozzávalót a hűtőből vettem elő.
Két ilyen pohárral lett ebből a mennyiségből és mindkettőnknek (férjem és én) nagyon jólesett.
Ilyet mindennap csinálok, mikor milyen gyümölcs van. természetesen cukorral, mézzel vagy egyéb édesítővel is készíthető.

Felirat hozzáadása
 

6 megjegyzés:

  1. Szuper, holnap én is csinálok egy kis ribizli szörpöt...:)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon különleges kis hűsítő lett! Ki kell próbálnom az agávét. Nem nagyon vészes az ára?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, köszönöm! Az agávé ára kicsit húzós,de nem fogyasztjuk mindennap, időnként veszek, néha ilyesmikkel kényeztetjük magunkat.

      Törlés
  3. Marisz, én már legalább több mint egy éve használom az agávé szirupot kávé, tea, és üditő italokban is. Igy kevesebb cukort fogyasztok, és egészségesebb.
    Nagyo üditő is pontosan ilyen egészséges finom kis italra vágyok...csak itt nálunk nem lehet találni ribizlit. Emlékszem gyerek koromban hogy mennyi finom ribizli volt a kertünkben!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Elisabeth! Csodálkozom, hogy nálatok nincs ribizli, mert szerintem ott is megteremne. Nálunk fekete, sárga és a hagyományos piros ribizli terem, most van szezonja. Dehát itt meg olyan egzotikus gyümölcsök nincsenek, ami nálatok természetes, pl. mangó. Illetve a szupermarketekben van, csak nagyon drága. Az agávé szirup is drága, de néha-néha magunk kényeztetésére veszek.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...