Összes oldalmegjelenítés

2012. július 8., vasárnap

Répasüti


Répasüti
Hiába a nagy meleg, a család hozzá van szokva, hogy hetente többször sütök, így aztán most is készül sütemény a konyhámban, de igyekszem minél egyszerűbb, gyorsan elkészíthető sütiket választani.
Ilyen ez a répasüti is, mindent bele kevert tészta.

Hozzávalók:        

3 tojás
1,5 dl étolaj
23 dkg cukor
20 dkg rétesliszt
fél csomag sütőpor
1 kk. szódabikarbona
csipet só
2 kk. fahéj
10 dkg összevagdalt dió vagy mogyoró
25 dkg (kb. 3 közepes méretű) sárgarépa lereszelve (nagylyukú reszelőn)

Egy kisebb szögletes tepsit kibélelünk sütőpapírral. A tojásokat habosra verjük az olajjal, cukorral. A lisztet átszitáljuk, elkeverjük a sütőporral, szódabikarbonával, a fahéjjal és a sóval. Apródonként a tojásos masszához adjuk. A végén beleforgatjuk a tésztába a répát és a magvakat is. A tepsibe öntjük, 160 fokon kb. 45 perc alatt megsütjük. Miután elkészült, 20 percig pihentetjük.

Citrommáz a tetejére (opcionális, nélküle is nagyon finom):

13 dkg porcukor átszitálva
1-2 ek. reszelt citromhéj
1 kk. citromlé
1 dkg vaj
2 kk. tej

Az egészet elkeverjük és forró vízfürdő fölött megolvasztjuk, majd a süti tetejére csorgatjuk.


A receptet Kicsivu blogjáról másoltam, megköszönöm neki, nagyon elégedett vagyok  vele.
Csak annyiban tértem el, hogy kevesebb cukrot használtam, 18 deka barna nádcukorral kevertem ki a tésztát, a tetejére pedig 5 dekát egy citrom levével kikevertem és azon forrón ahogy kivettem a sütőből, rálocsoltam, ezt a sütemény elitta, de nagyon kellemes ízt adott neki. És extraszűz olívaolaj volt itthon, azzal készült. Egyik szomszédasszonyom megkóstolta és mindjárt el is kérte a receptjét.



A házunk melletti fűzfára felmászott a vadszőlő, róla készítettem egy fotót.



        

4 megjegyzés:

  1. Köszönöm Mónika! Finom lett.

    VálaszTörlés
  2. Még nem próbáltam répás sütit, de már régóta készülök rá. Ez egy nagyon egyszerű és jó receptnek tűnik! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltétlenül próbáld ki, pofon egyszerű és nagyon finom!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...