Összes oldalmegjelenítés

2012. július 28., szombat

Reformkeksz és túrós burek

Reform keksz
Idősebb fiam névnapja alkalmából sütöttem ezt a kekszet, hogy megkínálhassa az uszodás barátait, ha felköszöntik. Szerencsére a minap Kecskeméten jártomban belebotlottam egy bio boltba, ahol különféle nem általánosan használt liszteket és egyéb sütéshez használt, de általam még nem ismert, vagy nem kipróbált hozzávalókat vettem. Most tehát ezekhez kerestem recepteket, és találtam is.
Tökmaglisztes sós keksz:
100 gramm tökmagliszt
100 gramm gluténmentes liszt
35 gramm gluténmentes zabpehelyliszt
1 tojás, + 1-nek a sárgája
75 ml étolaj
3 ek tejföl
1 kiskanál só

Összekevertem a száraz hozzávalókat, s a többit hozzáadva meggyúrtam a tésztát. Fél órára hűtőbe tettem, majd kevés liszt alászórásával 3 mm vastagságúra kinyújtottam, majd egy virág formájú szaggatóval kiszaggattam. A tészta állaga tökéletes volt, könnyen lehetett formázni. Előmelegített 180 fokos sütőben alsó-felső lánggal megsütöttem, kb. 20 perc alatt.

   

      
Alig vártam, hogy megkóstolhassam! Hát hogyis mondjam? Nem voltam nagyon elragadtatva tőle.
Nem volt rossz, de kissé még szokatlan utóízét éreztem. Összesen 29 darab lett ebből az adagból, huszat odaraktam a fiamnak, a többi itt maradt az asztal sarkán egy kistányéron. Jártomban-keltemben mellette elhaladva elvettem egy-egy darabot, aztán egyszer csak kiürült a tányér. Szóval mire elfogyott, egészen megkedveltem, úgyhogy máskor is  fogok reformsütiket sütni. Nem mintha nekem fogyni kellene, hanem azért mert igyekszem minél több egészséges ételt fogyasztani.
A recept margaretta tökmaglisztes gluténmentes keksze, amit már régebben is nézegettem, de hozzávalók hiányában eddig nem tudtam elkészíteni. Köszönet a receptért!
Gondolom, a fiam barátai is úgy voltak vele, mint én,de azért elfogyott.
Persze küldtem egy tepsi túrós burekot is, aminek tudom, hogy nagy sikere volt. Már van bejegyzésem túrós burek készítéséről. Nagyjából így csináltam, emlékezetből, mert most néhány napig nem volt internetem. Joghurtot használtam tejföl helyett, mert nem volt nálam szemüveg, és elnéztem a hasonló csomagolást. De így is nagyon finom lett.

Túrós burek
        

8 megjegyzés:

  1. Én sem ettem még ilyen reform kekszet:) Meg bureket sem:) De mindkettő nagyon guszta:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati!Feltétlenül próbáld ki mindkettőt, és írjál bejegyzést, hogy sikerült!

      Törlés
  2. Nekem biztosan ízlene ez a reformkeksz, szeretem az ilyen egészséges rágcsákat:)A burek pedig nagy kedvencem, akármilyen töltelékkel.

    VálaszTörlés
  3. Trollanyu, én is igyekszem megbarátkozni az egészségesebb ételekkel. A gyógyteákat is eleinte keserűnek éreztem, most pedig szeretem a keserű ízt.

    VálaszTörlés
  4. Reform kekszet még nem ettem soha, de a bureket szeretem. Még csak húsosat ettem, de azt imádom. Alkalom adtán jövök Hozzád a receptért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. María, érdemes kipróbálni mindkettőt!

      Törlés
  5. Hú az a burek nagyon tetszik!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...