Összes oldalmegjelenítés

2012. július 25., szerda

Parfétorta


Parfétorta sütés nélkül
Hirtelen felindulásból, magamnak is teljesen váratlanul fogtam neki ennek a tortának. Rostos üdítőnek szántam a ribizlit, s már benne volt a turmixgépben, amikor hirtelen ötlettől vezérelve elhatároztam, hogy márpedig csinálok az Ari barinőmnek egy parfétortát! Mert hát micsoda dolog, hogy mások kapnak szülinapjukra tőlem tortát, ő pedig nem?
Már túlhaladtuk az ünnep időpontját, de hol egyőnk, hol másónk nem volt a városban, Ari szabadkozott, hogy ő nem bír egyedül megenni egy tortát, a gyerekei pedig állandóan díétáznak, az unokák csak csínjával ehetnek édességet ...Szerintem kifogásokat keresett, mert látta, hogy egész nyáron megfőzök, kifőzök, befőzök, lefőzök, amikor épp nem a kertben ügyködök,  az egyéb teendőimről nem is beszélve.

A minap épp várta a lányáékat, no majd azok segítenek a torta eltüntetésében. A joghurtos talán kevésbé egészségtelen, mintha vajas, krémes lenne.
Gyorsan felmértem, mi található a háznál, és összehoztam rövid idő alatt . Volt 15 deka vaníliás kekszem, kekszdara, vaj, joghurt, tejszín, házi mascarpone, porcukor,tej, zselatinfix, csoki és a ribizli a turmixgépben.
Először egy 20 cm átmérőjű tortakarikát kibéleltem folpackkal.
A 15 deka kekszet nylonzacskóba tettem és sodrófával apróra összetörtem. Beleszórtam egy tálba és kekszdarával kiegészítettm 25 dekára. Ehhez hozzáadtam 5 deka olvasztott vajat, 5 deka olvasztott csokit és 2-3 evőkanál tejet. Mindezt összekevertem, összegyúrtam. Tejjel szabályoztam a képlékenységét. Belenyomkodtam a tortakeret aljába, ez lett a torta talpa.Hűtőbe került, míg elkészítettem rá  a joghurtos krémet.

A mixerben összetört ribizlit átpasszíroztam sűrű szitán és 450 gramm natúr joghurttal, 10 deka házi mascarponéval meg két púpos kanál porcukorral alaposan összemixeltem. A mixerkancsót elmostam, és az alaposan behűtött tejszínt beleöntöttem. Valahol a neten olvastam, hogy turmixgépben fel lehet verni a tejszínt. Most jött el a próba ideje. Fél perc forgatás után hozzáadtam 1 kanál porcukrot és 1 zacskó zselatinfixet. Újabb fél perc működtetés után olyan kemény habom lett, hogy csak na! Ezután így fogom felverni a tejszínhabot.
Már csak össze kellett kevernem a joghurtos keveréket a tejszínhabbal és önthettem rá a tortaalapra.
A fagyasztóba tettem másnap reggelig.


Levettem róla a tortakarimát
              
A tortakarima levétele után olvasztott csokival díszítettem, csak úgy sebtében, mert nem volt sok időm rá. Csináltam sablonnal néhány csoki virágdíszt meg egy szerencsemalacot is, azokkal raktam ki a torta tetejét, most felirat vagy gyertya nem került rá.
Egy kicsit kezdett olvadni, mire a város másik felébe értem vele (az összes lámpánál pirosat kaptam), de Ari mindjárt a fagyóba tette. Nagyon megörült neki, köszönte, és az utólagos visszajelzések szerint ízre is elégedettek voltak vele.


Olvasztott csokival dekoráltam
          

  A kép nem adja vissza a valódi színét. Erősebb rózsaszín volt, és jól mutatott a barna csokival.        
          

20 megjegyzés:

  1. Nagyon rendes vagy, hogy minden barátnődnek tortát készítesz, de biztosan megérdemlik. Ezt a könnyű joghurtos tortát én is megkóstóltam volna:)

    VálaszTörlés
  2. Bizony én is megkóstoltam volna! Szerencsések a barátnőid:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, én is szerencsés vagyok a barátnőimmel, nagyon szeretem őket!

      Törlés
  3. Hirtelen felindulásból kérhetnék belőle egy-két szeletet!!!Nagyon fincsi lehet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melissina, szívesen adnék, de ez nem az enyém volt!

      Törlés
    2. Később rájöttem!!De azért köszi!

      Törlés
  4. Nagyon szép lett, jól mutat rajta a csoki, a ribizli meg nagy kedvencem:) Biztos örült a barátnőd, nálunk gond nélkül eltűnt volna:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, örült a barátnőm és elégedettek voltak vele.

      Törlés
  5. Nagyon ötletes,finom lehetett!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lehet! Igazán jó barátnő vagy :)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikvi, igyekszem jó barátnő, jó rokon, jó ember lenni.
      Hiszem, hogy többnyire sikerül.

      Törlés
  7. Nagyon jól néz ez a torta!!! Guszta! Azt hiszem a Kislányom szülinapjára ez lesz az egyik amit készítek:))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Judóca! Sok sikert hozzá!

      Törlés
  8. Én is szeretnék egy ilyen jó barátnőt, mint Te! :) Nagyon finom lehetett a parfé!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Teller-cake! Barátnőmnek tekintelek virtuálisan! De sajnos a küldés úgy még nem működik, mint Mézga Aladárnál,pedig szívesen küldenék kóstolót fénypostán!

      Törlés
  9. Én is szeretnék egy ilyen jó barátnőt,aki ilyen finomságokkal lep meg:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika!A Teller-cake-nak írtak rád is vonatkoznak!

      Törlés
  10. Ebben a melegben csakis ilyen édességekkel lehet kibírni! Jó, hogy nem kellett sütni.

    A tejszínhab felverése örökös mumus marad számomra, de ezt én is kipróbálom!
    (Mennyire volt lehűtve előtte a tejszín?)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...