Összes oldalmegjelenítés

2012. július 17., kedd

Malakoff torta sütés nélkül


Malakoff torta sütés nélkül
Egyik barátnőm születésnapjára készítettem.  Azért ezt a sütés nélküli változatot, mert pénteken este 8 órakor tudtam meg, hogy szombaton délben lesz a családi ünnepi  ebéd, nem vasárnap, mert a gyerekeik akkor érnek rá.  
Nosza, azonnal internet, receptkeresés és már kezdtem is neki. Seasnail receptjét választottam, megköszönöm neki.

Hozzávalók:


A vajas pudingkrémhez:
5 dl tej
1 cs. vaníliás pudingpor
7 dkg kristálycukor
1 ek. vízben oldódó kávépor
25 dkg puha vaj
4 dkg porcukor

A cukros borsziruphoz:
3 ek. kristálycukor
1 ek. víz
4 ek. édes desszertbor
3 cl konyak

A vajkrémhez:
15 dkg puha vaj
1 ek. porcukor
1 cs. vaníliás cukor
néhány csepp konyak

A fentieken kívül:
kb 60 db babapiskóta
5 dkg híg ribizlilekvár

A díszítéshez:
10 dkg pirított leveles mandula
6 db babapiskóta
egy kevés csokoládémáz


Először a krémeket, meg a borszirupot készítettem el:

Vajas pudingkrémhez a szokásos módon megfőztem a pudingot, majd miután kihűlt, összekevertem a puha vajjal - én ebbe már nem tettem cukrot. Beleadtam az instant kávéport is, az egészet jól kihabosítottam.

A cukros borsziruphoz a kristálycukrot a vízzel felforraltam, s mikor kicsit lehűlt, belekevertem az édes bort - én tokaji aszút, és konyak helyett kevés viszkit.

A vajkrémhez alaposan kikevertem a hozzávalókat, itt is viszkivel konyak helyett. Ezt félretettem másnapig.
Öt dekányi mazsolát forró vízben leáztattam majd lecsepegtettem.(Ez nincs a receptben).

Összeállítás:

Egy kapcsos tortaformát kibéleltem folpackkal, majd kiraktam az alját babapiskótákkal szorosan, hogy mindenütt legyen. Ezután a babapiskótákra locsoltam a cukros borszirupból, kentem rájuk a ribizlilekvárból, erre pedig vajas pudingkrémet kentem. Ezen a módon rétegeztem a hozzávalókat, míg el nem fogytak. Minden rétegre szórtam kis áztatott mazsolát is.  Az én tortaformám 46 babapiskótával telt meg. Ribizlilekvárom nem volt, helyette gyorsan készítettem ribizlizselé-féleséget. Friss ribizlit (kb.30 dekát) nyersen átpasszíroztam majd két kanál cukorral felfőztem és kihűtöttem. Nem mértem, de biztos több volt mint 5 deka, és mindet elhasználtam. A tetejére vajas pudingkrém került és hűtőbe tettem éjszakára.
Szombaton reggel kivettem a tortát a formából szépen meg volt dermedve. A tetejére és az oldalára rákentem a  vajkrémet. A tetejét meg az oldalát mandulaforgáccsal kellett volna beszórni, de mivel az nem volt, olvasztott csokival pötyögtettem meg. Hat babapiskótát félbevágtam és félig olvasztott csokiba mártottam, ezt raktam a tetejére díszítésnek. Fehércsoki gyurmához kis instant kávéport kevertem, a rózsa abból készült, az 55-öshöz pedig kakaóval színeztem a fehércsoki gyurmát.


Ez a torta most kimondottan a barátnőmnek készült. Mivel kávé is, alkohol is van benne, az unokáknak nem ajánlottam (ők ehettek csokitortát).
Sikerült meglepnem a barátnőmet a tortával ebédfőzés közben. Nem számított rá, így nagyon megörült neki. Az unokái persze a nyakában, vele örvendeztek.

Sok boldog szülinapot érjél, Mari!
Szeletelve nem készült róla kép, egy falatka maradék jutott nekem is. Ha gyorsan kell torta, biztos máskor is elkészítem.              
  

14 megjegyzés:

  1. Szép ajándékot vittél barátnődnek! Én is örülnék egy ilyen finomságnak :)

    VálaszTörlés
  2. Egy ilyen meglepetéssel hozzám is beállíthatna valaki! :))) Képzeld, egyszer próbáltam egy malakoff tortát - más recepttel - és nem sikerült! De ez a recept jól hangzik, a végeredményről nem is beszélve! :)

    VálaszTörlés
  3. Teller-cake! Nekünk így bejött, próbáld meg eszerint.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép és tetszik. hogy sütés nélkül készül:))

    VálaszTörlés
  5. Még sosem ettem ilyen tortát,de biztos finom.

    VálaszTörlés
  6. Kati, próbáld ki, meglátod milyen finom!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki!!! és biztosan nagyon finom is:)) Nem csak a gyorsasága miatt tetszik de a melegben határozott előny h sütés nélkül készül:))

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm, Judóca, egyetértek!

    VálaszTörlés
  9. Látszik, hogy nagyon örül neki az ünnepelt! Szép meglepetés volt. És nagyon szép, na meg finom is lehetett!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...