Összes oldalmegjelenítés

2012. július 19., csütörtök

Mákos-meggyes torta


Mákos-meggyes legyezőbetétes torta
           
A menyem születésnapjára készítettem ezt a mákos-meggyes legyezőtortát.
Két mákos piskótalap között meggyes töltelékkel piskótatekercs legyező formában állítva.
Mákos piskóta hozzávalói:
4 tojás
10 deka darált mák
30 deka cukor
10 ek víz
20 deka liszt
1 cs sütőpor

Ezekből a hozzávalókból piskótatésztát kevertem. Először a mákot ledaráltam 10 deka cukorral. Másik 10 deka cukorral kemény habot vertem a tojásfehérjékből, a maradék 10 deka cukorral, meg a 10 ek vízzel habosra kevertem a tojássárgákat. A lisztet, darált mákot , sütőport összekevertem és végül minden alapanyagot óvatosan összevegyítettem. Sütőpapírral bélelt 24 cm átmérőjű kapcsos tortaformában száznyolcvan fokra előmelegített sütőben kb. 90 percig sütöttem. Óvatosan kell sütni, alsó-felső lánggal, vége felé a tetejét letakarva.

Középre a legyezőhöz:
3 tojás
3 ek víz
3 ek cukor
3 ek liszt
1 ek étkezési keményítő
fél cs sütőpor

Ezekből a hozzávalókból piskótát sütöttem, melyet még forrón feltekertem kihűlésig.

Krém I.(meggyes krém a piskótatekercsbe)
Fél kiló magozott meggy
15 deka cukor
1 ek éátkezési keményítő
5 deka vaj

A cukrot önmagában karamellizáltam, majd beledobtam a meggyet és kb. 10 percig forraltam. Elején cukorrögök képződtek, de ettől nem kell megijedni, mert a forralás alatt feloldódnak. Tíz perc után beletettem a keményítőt és a vajat, jól összekevertem mindent és még 1-2 percig forraltam.

Krém II.(pudingos krém)
6 deci tej
2 csomag vanília pudingpor
15 deka cukor
20 deka habosra kevert vaj
turmixolt meggy leve színezni(kb.2 evőkanálnyi)


A pudingokból a tejjel, cukorral kemény krémet főztem, s mikor már csak langyos volt összekevertem a vajjal, elturmixolt meggy levével és jól kihabosítottam.

Torta összeállítása:
A mákos lapot vízszintesen ketté vágtam, ennek egyik fele került alulra pudingos krémmel megkenve.
Erre jött a piskótatekercs, melyhez a piskótalapot megkentem a meggyes krémmel, majd 4 centi széles csíkokra felszeltem. Tehát 4 cm lett a meggykrémes piskóta magassága. Összesen 7 csíkom lett. Az elsőt a megkent mákos lap közepére illesztve csigavonalban feltekertem, majd a következő csíkot szorosan e köré, és ezen a módon helyeztem el mind a hét csíkot.  Ez fázisfotókon megtekintető  ITT. Ennek a piskótatekercsnek a tetejére ismét pudingos krém került, majd erre a második mákos lap.  Most kívülről is körbekentem a maradék pudingos krémmel. Csokihálóval akartam díszíteni, amit először a tetejére szándékoztam feltenni. Nem jó minőségű csokit választottam, így nem sikerült, mert csúnyán elmaszatolódott. Mivel pudingos krémem már nem volt, hogy átkenjem, meg másmilyen csoki se volt itthon, ezért "maszatolás" lett a díszítés. Az olvasztott csokival ecsettel körbemaszatoltam a tortát. Ahogy kilátszott a rózsaszínes krém, szerintem nem is lett olyan rossz... Fehércsokiból gyúrtam egy virágot a tetejére és kész.

Nagy sikere volt a tortának, számítottam is rá, mert nagyon finom volt, és hát felvágva mutatós.
A receptet a network közösségi oldalról Keresztúriné Marikától hoztam, megköszönöm neki.

Születésnapi torta
       
               
A torta belseje
Házassági évforduló és születésnap
 
Fiam és menyem

15 megjegyzés:

  1. Huh, ez nagyon guszta. Nagyon klassz ez a legyezős belső!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Megint nagyon szép és gondolom finom tortát készítettél. Gratulálok az ünnepelteknek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom volt a torta. Köszönöm, Zsóka!

      Törlés
  3. Nagyon látványos és el tudom képzelni a finomságát is! Isten éltesse a menyedet sokáig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake! Köszönöm, a menyem nevében is.

      Törlés
  4. Nagyon szép lett! Isten éltesse az ünnepeltet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra, köszönöm a menyem nevében is!

      Törlés
  5. Nagyon szép lett, profi! És a gyönyörű rózsacsokor! Boldog születésnapot a menyednek!:)

    VálaszTörlés
  6. Meggy és mák, a kedvencem:))Jó ötlet, biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  7. Marisz! Nem volt könnyű választásom a blogkóstoló alkalmából. De végül is ezt sikerült választanom, nem volt egy könnyű torta, de sikerült elkészítenem. Csak gratulálni tudok neked ehhez a sok szép tortához és az ügyességedhez.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...