Összes oldalmegjelenítés

2012. július 5., csütörtök

Főtt kukorica


Főtt kukorica
 Tegnap kukoricát főztünk. De nem kispályáztunk ám, hanem mindjárt egy fél bográccsal.
Felirat hozzáadása
           
Amikor zubogva forrt a víz, beleraktuk a kukoricákat (100 csövet), majd a bográcsot lefedve újraforrástól számított 20 percig főztük. Ekkor hideg vízbe kiszedtük a kukoricákat. Lehűlés után lecsepegtettem, majd kézzel lemorzsoltam hatvan csövet. Fél kilós zacskókba töltve kerültek a fagyasztóba, ott várják a telet, hogy pizzafeltétbe, csilis babba, kukoricás rizsbe, minestrónébe téve felhasználásra kerüljenek, vagy csak úgy tv nézés közben elszemezgessük őket.

Lemorzsoltam a kukoricát
         
Bezacskózva
Más alkalmakkor is így szoktam főzni a kukoricát azzal a különbséggel, hogy egy fazéknyi (5-6 liter) vízbe teszek egy teáskanál sót, két evőkanál cukrot és két evőkanál étolajat. Ezek most elmaradtak, a férjem szerint "elég néhány gyenge kukoricalevél bele a vízbe, és jó lesz az!"
És tényleg jó lett, mi is megtapasztaltuk, két-két csövet azonnal megettünk. Másik harmincat pedig elvittem a gyerekeknek, rokonoknak, barátoknak. Mindenki szerint finom, édes, kellemes csemege volt.                
       

15 megjegyzés:

  1. Hűha, tényleg nem apróztátok el! Nagyon finom kinézetű kukorica, szombaton nálunk is lesz.
    Egészségetekre!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Mági, viszont kívánom nektek is!

      Törlés
  2. Nem kis mennyiség, volt vele elég munka :) De nagyon imádom én is!

    VálaszTörlés
  3. Ez aztán mennyiség! Nagyon szeretem a főtt kukoricát :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem apróztuk el. Még két időpontban érik majd csemegekukoricám, de azok még sokat kinn alszanak, ez már biztos!

      Törlés
  4. Ti ipari mennyiségeket főztök:) Szeretjük mi is, a gyerekeim főleg pizzára, de sajnos nem egy kalóriaszegény ez sem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, igen, ipari mennyiségűnek is mondható. Van veteményeskertünk, van 700 liternyi fagyasztóládánk, állatokat is tartunk, az élelmünk egy részét magunk állítjuk elő. A kalóriákat pedig én nem számolom, mert inkább híznom kéne, de nem akar sikerülni.

      Törlés
  5. Épp ma gondoltam rá, hogy honnan tudnék szerezni (vannak kerttel rendelkező rokonok), mert a boltban 200 Ft/cső!
    Nem kis munka lehetett ennyit leszemezgetni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rti, nekem saját termés.Még lesz ennyi közép tenyészidejű, meg kései is, de az még az időjárás és egyéb tényezők függvénye. Locsoljuk, mégis sárgul minden, a termések pedig egykettőre bevénülnek. Kicsit megfájdult a kezem morzsoláskor, de nem vészes.

      Törlés
  6. Kedves Marisz-nem csodálkozok hogy olyan figyelmesen becsomagoltad a finom édes meghámzott kukoricát...mivel hogy a saját termésed, hát büszke lehetsz rá, mert tényleg nagyon friss, és édes. Nálunk itt most van a kukorica szezon, és a zöldség piacon lehet válogatni, és ott meghámozni, nagyon olcsó, friss és édes. Ilyenkor legjobb a kukurica mikor szezonban van.

    Köszönöm a kedves biztató szavaidat a blogomon, hagytam ott is egy kommentot neked!
    Puszilllak, igazán aranyos vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Elisabeth! Igen, valóban frissen a legjobb a főtt, sült csemegekukorica! Eszünk is mindennap, mert sajnos az idén kevés gyümölcsünk volt, lesz,mindent nagyon meg kell becsülni.

      Törlés
  7. Ez igen hát tényleg nem kispályáztál:)))
    Már nekem is eszembe jutott h tegyek így a fagyasztóba kukoricát de még eddig sosem fogtam bele a főzésbe ilyen nagy mennyiségbe.....most pedig még nincs cső a kukin...ált mindig 2-3 hét lemaradásban vagyunk a déli részektől.
    Mi is mindig csak a kukorica levelét tesszük a fazékba és kevés bajszát. Eddig nem próbáltuk még cukorral, sóval, olajjal.

    VálaszTörlés
  8. Judóca!Nálunk nagyon népszerű télen a kukoricázás, csak forró vízbe teszünk egy zacsival, hogy fölmelegedjen, és már fogyasztható is.
    Érdemes vele próbát tenni!

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...