Összes oldalmegjelenítés

2012. július 21., szombat

Citromos görög mignon - SAD 7.forduló

Citromos görög mignon
A kisebbik fiam névnapjára készítettem, és egyúttal ezzel nevezek a SAD 7. fordulójára is, melynek a témája   most valamilyen klasszikus torta vagy sütemény újszerű, egyedi  megkomponálása.
Én úgy döntöttem, hogy a citromos görög sütit, amit Stáhl Judit könyvéből tanultam - továbbfejlesztem mignonná.
Ehhez először megsütöttem a citromos görög sütit úgy, ahogy  EBBEN  a bejegyzésben még tavaly leírtam. Annyiban tértem csak el, hogy nem volt sütőpapírom, és elég nehezen sikerült kivarázsolni a tepsiből. Hosszában is el kellett vágnom a tésztát, hogy ne törjön el, amikor töltöttem. Tölteléke  is citromkrém lett, sőt még a a külső bevonathoz főzött fondantot is citromlével ízesítettem.

 Citromkrém:
40 g kukoricakeményítő
1 citrom leve
2 dl víz
1 evőkanál tejföl
1 vaníliáscukor vagy pár csepp kivonat
200-250 g porcukor
200 g vaj

A keményítőt elkevertem a vízzel és a citromlével, majd felfőztem sűrűre. Még forrón belekevertem egy szeletke vajat és a tejfölt. Hagytam teljesen kihűlni. A puha vajat a cukorral, vaníliáscukorral habosra mixeltem, és evőkanállal adagolva hozzákevertem a felfőzött keményítőt is.
Ez a krém  Wiseladytől van, és nagyon jó választás volt, mert annyira finom, hogy el tudtam volna nyalogatni az egészet. Megköszönöm Wieladynak ezt a remek receptet, biztos használni fogom máskor is.
A középen elvágott tésztát megkentem a krémmel, ráborítottam a másik lapot és kívülről is bekentem, aztán hűtőbe tettem egy órára.

A cukorsziruppal átitatott tészta teteje barnára színeződött
A 20x30-as  tepsiben sütött tésztát összesen 24  kockára felvágtam, és minden kocka oldalát is bekentem a citromos krémmel, tehát minden kockának 5 oldala lett bekenve.    
Ismét hűteni tettem, amíg megfőztem a külső bevonathoz a fondantot (Farkas Vilmos fondánnak nevezi).
Erről is van már bejegyzésem, tavaly már készítettem mignont, akkor is leírtam a fondant főzését.
Most csináltam néhány fotót a fondant táblázásáról:

Egy lehűtött burkoló lapra öntöttem ki a cukormasszát
     
Miután visszahűlt 40 fokosra habkártyával tábláztam
Amikor kész lettem a fondanttal, fele mennyiséget  kurkuma porral  kicsit megszíneztem sárgára, és egy citrom levével felhígítva újramelegítettem, aztán langyosan a rácsra tett mignonok tetejére öntöttem, az oldalukra ecsettel kentem. Színes szórócukorral díszítettem, és amit a fotózáshoz elvágtam, mindjárt megkóstoltuk Dani fiammal. Hát ez valami fantasztikusan finom lett! Nem éppen egészséges a sok cukor miatt, féltem is tőle, hogy nagyon édes lesz, de nem lett az, mert citromlé is ment bele rendesen.      
A citromos görög süti magában is finom, így meg egyenesen mennyei. Remélem, a többi családtagomnak is ez lesz a véleménye holnap, mikor asztalra kerül.



20 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis recept.
    Látom bevált a járólap megoldás.
    Én mindig a forró fondant színezem,így szebben kijönnek a színárnyalatok.
    ...nagyon ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  2. Látom sokan vesztek részt a SAD 7.-en:) Nagyon szép ez a süti, én még sosem ettem ilyet, már csak azért is megkóstólnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, érdemes megsütni, nagyon finom!

      Törlés
  3. A minyonok közül a puncsos mellet a citromos a favoritom, így nagyon-nagyon tetszik a végeredmény! És hogy Te magad készítetted, tábláztad a fondant, le a kalappal!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik ez a süti, még sosem mertem mignon készíteni pedig imádom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, akkor itt az ideje kipróbálni, nem bánod meg!

      Törlés
  5. Csoda jól néznek ki. Én még csak egyszer készítettem mignont, puncsosat, az csodajó lett, szerintem alkalomadtán bővítem ezzel a citromossal a konyhai tapasztalataim.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha, köszönöm a dicséretet! Jobban is kinézhetnének, de mikor hatféle ételt készítek a családi ebédhez, olyankor mindig kapkodnom kell.

      Törlés
  6. Nagyon finom lehetett! Szeretjük a citromos sütiket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Marianna, tényleg nagyon finom volt!

      Törlés
  7. Nagyon szép és igen finom lehetett! Nagyon szeretem a mignont főleg ha citromos de még eddig nem csináltam. Nem is tudom hogy miért?:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm a dicséretet! Van már fenn a blogomon citromos mignon máshogy készítve, az csak sima piskóta, valamivel egyszerűbb. Ha szereted, neked is meg kell próbálnod.

      Törlés
  8. Én is megkóstolnám szívesen!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...