Összes oldalmegjelenítés

2012. június 13., szerda

Meggyes pite karamellizált töltelékkel


Rácsos meggyes pite karamellizált töltelékkel

Meggyes süteményt nagyon sokféleképpen készítettem már, piskótának, linzernek, tejes pitének, stb. De mivel szeretek új dolgokat kipróbálni, most olyat csináltam, amilyen még nem volt.
A tésztája olajos, a tölteléke pedig karamellizált meggy.
Tészta hozzávalói:
Fél kiló liszt
16 deka cukor
16 deka étolaj
1 pohár tejföl (kicsi)
1 tojás + 1 a kenéshez
1 csomag sütőpor
1 vaníliás cukor
csipet só

10 deka kekszdara szóráshoz

Karamellás meggytöltelék hozzávalói:
1 kiló kimagozott meggy
15 deka nádcukor
5 deka vaj
2 teáskanál őrölt fahéj
1 csomag főzős vanília puding

Elkészítését a töltelékkel kezdtem.

A cukrot forró serpenyőben magában megkaramellizáltam, majd beledobtam a vajat és kevergettem, míg elolvadt, ezután öntöttem hozzá a meggyet. Ekkor a cukrot kicsit összekapta, meg is ijedtem, hogy kemény cukordarabok lettek benne, de kevergetve néhány perc alatt felolvadtak. A pudingport kikevertem jó fél deci hideg vízzel, így öntöttem a szortyogó meggyes elegybe. Gyorsan besűrűsödött, érdekes kocsonyás állagot vett fel az egész töltelék. Ekkor elzártam alatta a lángot és már csak hűlni kellett neki.
Sajnos nem tudom megjelölni ennek a receptnek a forrását,nem jut eszembe kinél olvastam. A recept gazdája almával is javasolta a pitetölteléket így elkészíteni. Ha valaki ráismer saját receptjére, kérem jelezze, hogy be tudjam linkelni. És addig is megköszönöm neki, nagyon finom lett a töltelék ily módon elkészítve.

Míg a töltelék kihűlt, összeállítottam a tésztát, amit Szabina blogjában találtam. Pillanat alatt összegyúrható, egyszerű tészta. Én felerészben réteslisztet, felerészben finomlisztet használtam, az olajat is mérlegen dekáztam ki, vaníliás cukor helyett pedig egy mokkáskanál saját készítésű vaníliaeszenciát tettem bele.
A tésztát nem is pihentettem, hanem azonnal kétfelé osztottam, és az egyik felét egy sütőpapírral kibélelt 22x38 cm-es tepsibe helyeztem úgy, hogy alá és a tésztalapra is kekszdarát szórtam. Erre került a töltelék szépen elegyengetve, majd a töltelékre rászórtam a maradék kekszdarát.
A tetejére a tészta másik feléből rácsot készítettem, amit megkentem tojással és meghintettem egy kevés mandulaforgáccsal.
Kétszázhúsz fokosra előmelegített sütőben alsó- felső lángon 35 percig sütöttem.

A kisült meggyespite
Olyan jó illata volt, hogy alig bírtam kivárni, amíg hűlik kicsit, hogy könnyebben szeletelhető legyen. Nem csalódtunk benne, nagyon finom lett. A tetején a rács finom roppogós (Dorka unokám mindenkitől elkérte), a tésztája puha, porhanyós, a tölteléke pedig  zselatinos jellegű.

Felirat hozzáadása
Kár, hogy csak négy sarka van egy tepsi süteménynek, mert mi hatan voltunk rá, és a sarka mindőnknek kedvence. De azért nem kézitusával döntöttük el, kié legyen.    

6 megjegyzés:

  1. Meggyszezon van nálatok:)Klassz ez a pite, én a simát is szeretem, de a te karamellizált változatod is nagyon finom lehet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Trollanyu! Nagyon finom volt.

      Törlés
  2. Guszta!Nagyon finom aromája lehet a töltelékednek így elkészítve !

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...