Összes oldalmegjelenítés

2012. június 10., vasárnap

Meggyes finomság gyorsan


Meggyes finomság
     
Pénteken a férjem nagyon szép meggyet hozott a Keceli Meggyfesztiválról, legalább öt kilót. No, akkor most sorba vesszük az összes általunk kedvelt meggyes finomságot: lesz tejszínes meggyleves, meggyszósz, meggyes pite...
De most azonnal valami gyors, sütés nélküli kellene. Edithnél ráakadtam egy ilyenre, de persze szokás szerint átvariáltam, így létrehoztam az én meggyes fantázia-finomságomat
Hozzávalók:
100 szem meggy (közepes nagyságú)
1 csomag babpiskóta (200 grammos)
2 kispohár joghurt(összesen 300 gramm)
fél liter tej
1 zacskó vanília puding
4-5 evőkanál kristálycukor
Fél citrom leve

Először megfőztem a tejben három kanál cukorral a pudingot. Mivel kevesebb volt a tejem, ezért nyomtam ki hozzá meggy levét, hogy meglegyen a fél liter, ez egy kissé elszínezte.
A száz szem alaposan megmosott meggyet kimagoztam. Harminc szemet félretettem a tetejére, a többit pedig a két pohár joghurttal két kanál cukorral összeturmixoltam.
Egy jénai tál alját kiraktam babapiskótával, leöntöttem akb. fele mennyiség  meggyes-joghurttal, erre rákentem a puding felét, majd egy újabb sor babapiskóta jött, amit ismét meggyes joghurttal és a puding másik felével vontam be. A tetejére hagytam egy kis joghurtos keveréket, majd megszórtam a félretett meggyszemekkel. Rá a tető és ment a hűtőbe. Négy-öt óra múlva már fogyasztható volt a kellemes, hűs-savanykás édesség.

Szeletelve

6 megjegyzés:

  1. De jól néz ki! Nagyon szuper!

    VálaszTörlés
  2. Igazi nyári finomság, el tudom képzelni, milyen finom lehet jól lehűtve!

    VálaszTörlés
  3. Hát igazan egy finomság ez a guszta süti a meggyel. Imádom a meggyes süteményeket, és nagyon megkivántam ezt a meggyes sütit. Könnyü a készitése, és nem kell a sütőben késziteni, ami nagyon praktikus a nyárra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth, igen, ez nyári édesség, bármilyen gyümölccsel készíthető!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...