Összes oldalmegjelenítés

2012. június 8., péntek

Keksz rozslisztből

Keksz rozslisztből

Ez egy nagyon egyszerű, nagyon gyorsan elkészíthető reform nasi.
Javas Zsuzsa receptjét rögtön dupla adagból készítettem el.
Az én verziómat írom le:

Hozzávalók:
20 deka teljes kiőrlésű rozsliszt
2 teáskanál szódabikarbóna
4 evőkanál akácméz
6 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál őrölt fahéj
1 mokkáskanál reszelt gyömbér
2 evőkanál meggylekvár

A hozzávalókat alaposan összekevertem, vizes kézzel diónyi gombócokat gömbölygettem, melyeket a sütőpapírral bélelt tepsiben egy pohár aljával lapos korongokká nyomtam. Volt valamennyi mandulaforgácsom, néhányra azt is szórtam. Kétszáz fokosra előmelegített sütőben  alsó-felső lángon20 percig sütöttem, majd még két percig bent hagytam.

Frissen kisűlt kekszek
Nekem 18 darab lett ebből a mennyiségből. A meggylekvár a télen sütött Vörösboros meggylekvár     nagyon jól illett ehhez a kekszhez.
Hát nekem egy kicsit még szoknom kell a rozsliszt enyhén kesernyés ízét, de mindent egybevetve finom ez a keksz és biztos hogy máskor is fogok sütni.

     

8 megjegyzés:

  1. Szuper egyszerű recept és még egészséges is, amennyire csak egy keksz az lehet. Ezt ki kell próbálnom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha, próbáld ki! Nagyon megéri.

      Törlés
  2. Pont ilyen recikre van most szükségem:))) mert végre rászántam magam és vettem teljes kiörlésű rozs lisztet, már csak az a feladat h a gyerkőcökkel elfogadtassam:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Judóca!Szép lassan biztos sikerül elfogadtatni. Először talán keverd finomliszttel, aztán fokozatosan azt elhagyod.

      Törlés
  3. Jól néznek ki nagyon, nekem biztos ízlene, én szeretem a rozsliszt ízét. A családnak ízlett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, köszönöm. A család a hasonló ropogtatni valókat nagyon szereti, ebből is elfogyott volna a háromszorosa is.

      Törlés
  4. Még nem láttam eddig rozslisztet, de ezek a kekszek nagyon mutatósak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati, biztos nálatok is kapható, merem ajánlani kipróbálásra.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...