Összes oldalmegjelenítés

2012. június 16., szombat

Kávéhabos kocka - "Kávét vagy teát?" SAD 6. forduló

Kávéhabos kocka
A Meglepetés magazin 2000/50-es számában láttam meg ezt a receptet és még akkor elhatároztam, hogy feltétlenül kipróbálom. Közel 12 évet váratott magára a próba, de mivel a SAD 6. fordulójára kávés vagy teás receptek kellenek, most jött el az ő ideje.

Kávéhabos kocka -hozzávalók:


A tésztához a pudingporokat kis tálkába öntjük, és a sütőporral együtt alaposan összevegyítjük.
A tojásokat egy tálba felütjük, majd hozzámérjük a porcukrot, a főzött kávét, és habverővel addig verjük, míg a cukorszemcsék elolvadnak. Akkor belekeverjük a sütőporos pudingporokat, és a masszát papírral bélelt tepsibe simítjuk. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon tűpróbáig sütjük.
A krémhez a tejszínt cukorral és habfixálóval kemény habbá verjük, majd folyamatosan verve hozzáadjuk az instant kávét. A kihűlt tésztalap tetejét kávéhabbal megkenjük, és megszórjuk kakaóporral. Éles késsel kockákra vágjuk, majd minden kocka tetejére egy pötty tejszínhabot nyomunk és egy kávészemmel díszítjük. Az újságból másoltam ide a készítés módját.
Az előírtak szerint készítettem el mindent, de nem igazán olyan lett, amilyet elképzeltem. Ez a külső megjelenésére vonatkozik, mert az íze remek volt. Bár annyit változtattam, hogy két tasak csokis és két tasak tejkaramellás pudingport használtam, mert mogyorósat sehol nem kaptam. Lehet, hogy azért nem sikerült, mert kapkodtam - nálunk most van a borsószezon és a napi főzés meg egyéb munkák mellet eddig kb. negyven kiló borsót fejtettem ki, fagyasztottam le. Szóval az enyém nem lett olyan szép, mint az újságbeli képen.

Habbal bevonva
Kakaóporral behintve

       











Nem tudtam szépen kimetélni, egész kávészemem nem volt a díszítéshez. Hát ez ilyen lett, nem sikerül mindig minden az elképzeltek szerint, de azért nem ugrom a Dunába (úgyis kiúsznék)!

Az újságbeli kép
Nem tudom, mekkora tepsiben sütötték ezt, hogy ilyen vékony lett a tésztája. A hab magassága viszont nem létezik, hogy 4 deci tejszínből ilyen magas lett!  

Az én kávéhabos kockáim

     
Nekem magasabb lett a tésztája, laposabb a hab, ha ismét sütök ilyet, ezt a receptet újragondolom, ha mutatósabbra akarom.

12 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik a süti! Mutatós és guszta!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet,nekem a tiéd jobban tetszik!!

    VálaszTörlés
  3. Nem elég mutatós! Ugyan már, gyönyörű és nagyon ízletesnek néz ki! Újragondolásnak emiatt semmi értelme. Én szívesen bevállalnék pár kockát!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Emi! Nekem a tésztája vastag lett, lehet, hogy legközelebb sima kakaós piskóta lesz az alapja két tojásból.

      Törlés
  4. Micsoda sztori! 12 "éves" süti! Ezek a kis háttérinfók teszik izgalmassá az ilyen recepteket, és hidd el, nagyon guszta lett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab, köszönöm! Még van egy tízéves forma karácsonyi receptem, ami akkor nem sikerült szépre, de nagyon finom volt, az még ismétlésre vár.

      Törlés
  5. Rendkívül finom sütemény lehet! Érdemes volt eltenni azt a receptet. :))))

    VálaszTörlés
  6. Petra, köszönöm! Igen, érdemes volt eltenni.

    VálaszTörlés
  7. Nekem is nagyon tetszik ez a süti, szuperfinom lehet, gratulálok! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, köszönöm! Nekem nagyon finom volt.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...