Összes oldalmegjelenítés

2012. június 15., péntek

Kapros házisajt


Egyszerű házi sajt tehéntejből
   
A fiam jó házi tejet hozott, de éppen  nem volt olyasmi tervbe véve, amihez kellett volna. Ezért sajtot csináltam belőle, de nem úgy, ahogy máskor, hanem kerestem egy újabb egyszerű receptet.
Az Ezen oldalon található leírás szerint:

Hozzávalók:
házitej vagy tartósító mentes, nem hőkezelt tej
ecet vagy citromlé
só, fűszerek

Nekem másfél liter házi tehéntejem volt, amit forrni tettem.

 
Mikor kezdett forrni, belekevertem egy kanálnyi friss apróra vágott kaprot. Miután teljesen felfiorrt,  elzártam alatta a lángot és belekevertem 2 evőkanál magam készítette almaecetet. Ettől kivált a savó, az edény közepén a tej túrósodni kezdett. Tüllel bélelt szűrőbe öntöttem.

     
Ebben kevergetve adtam hozzá fél kávéskanál sót, majd kicsit formára igazítva összekötöttem a tüllkendő széleit és szűrőbe téve hűtőbe tettem néhány órára.

       
Igaz, kicsit túrós jellegű, morzsalékos lett, de azért mégiscsak sajt, és tudom mi van benne.

       
Lemértem, alig több mint 20 deka lett a másfél liter tejből, tehát nemigen mondható olcsóbbnak, de most nem ez volt a fő szempont. Akinek készítettem, az nem ehet érlelt sajtokat. Szeletelhető és lehet, hogy 1-2 nap hűtőben állás után reszelhető is lesz.
Megkóstoltam és nagyon-nagyon finom! A sava is épp el lett találva, a kapor kellemesen fűszerezi, szóval ez így "tuti" ahogy van.

         

18 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos lett ez a sajt! És tényleg nem utolsó szempont, hogy tudjuk, hogy mi van benne!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, M@rtikám, köszönöm szépen!

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet, és én is úgy gondolom, hogy ebben tudni, hogy mi van benne :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és biztos hogy finom! Sima ecettel is lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! Igen, lehet sima ecettel is, vagy citromlével!

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet, hiányzik a házi sajt! Otthon csak azt ettem... Én is hasonlóképpen készítettem valamit, hamarosan megmutatom a blogomon!

    VálaszTörlés
  5. Hmmm... nagyon fincsi!
    Nagyon szép lett:))

    VálaszTörlés
  6. De jó ötlet a kapros ízesítés! Én is éppen ma készítettem életem első házi sajtját, szinte ugyanígy, fűszerezés nélkül.. Ici-picit sótlan lett, de amúgy teljesen sajt. Legközelebb ízesítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gerdi! Bármilyen zöld fűszerrel,őrölt köménnyel ízesíthetők a sajtok, érdemes próbát tenni.

      Törlés
  7. Nagyon jó lett, a kaprot is imádom:) Nálam holanp lesz a következő sajt projekt, már nagyon várom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu! Várjuk a bejegyzést róla!

      Törlés
  8. Ez fantasztikus finom lehetett, igazi üde, friss ízű sajt! Képzelem, hogy örült, akinek készítetted :-)

    VálaszTörlés
  9. Viki, nagyon finom volt, én csak megkóstoltam. Máskor is készítek majd. Akinek vittem, örült neki, mindent nagyon szeret ami házi készítésű.

    VálaszTörlés
  10. Hát, ez nagyon guszta :) kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamu, remélem, neked is sikerélményed lesz általa.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...