Összes oldalmegjelenítés

2012. május 16., szerda

Sűrített tej házilag


Házi sűrített tej
Már régóta terveztem, hogy kipróbálom a sűrített tej házi változatát. Most igazi falusi tehéntejhez jutottam, tehát itt a ragyogó alkalom. Először csak kis mennyiséget próbáltam, aztán ha beválik, máskor többet készítek.
Recept:
2,5 deci tej
2,5 deci tejszín
17 deka kristálycukor

Minden hozzávalót lábosba öntöttem és alágyújtottam.

   
Felforrásig nagylángon, állandóan kevergetve főztem, majd miután elolvadt a cukor takarékra vettem, hogy éppen csak bugyogjon, és egy óráig így hagytam, néha megkeverve. Azután nagy lángra vettem és jó tíz percig állandóan kevergetve még főztem.
Mikor az állagából úgy ítéltem, hogy elég sűrű, akkor levettem. Két Erős Pitás kis üveggel lett. Az állaga mire kihűlt, majdnem olyan sűrű, mint a tubusos, az íze pedig nagyon finom.




Egy kiskanállal tettem a reggeli kávémba
                   
             
A recept Panna   oldaláról Zsuzsa hozzászólásában olvasható. Mindkét bloggertársamnak köszönetet
mondok érte.

33 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet, vajon milyen lehet kecsketejből, ugyanis nálunk most az van itthon...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla! Próbáld ki, szerintem abból is jó!

      Törlés
    2. Még nem próbáltam vele, de mivel azon nőttem fel, így tudom, hogy a kecske tej édesebb, mint a tehéntej, így szerintem az csak különlegessé teszi a házi sűrített tejet.

      Törlés
    3. Még nem próbáltam vele, de mivel azon nőttem fel, így tudom, hogy a kecske tej édesebb, mint a tehéntej, így szerintem az csak különlegessé teszi a házi sűrített tejet.

      Törlés
    4. Andrea, köszönöm a reagálásodat. Ehhez én nem tudtam volna hozzászólni, mert nem ismerem a kecsketejet.

      Törlés
  2. Látszik hogy nagyon jó lett az állaga. Csak így kávéhoz fogod használni vagy máshoz is jó?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva! Megvan a tervem vele, a kávéhoz csak kipróbáltam és ahhoz is jó!

      Törlés
  3. Látványra nagyon jól néz ki és a leírása alapján tuti krémesen édes! :-)
    Nézz át hozzám ha van kedved egy díjhoz tőlem!

    VálaszTörlés
  4. Sokféle sütihez szoktam használni, igazi kalóriabomba, de nagyon finom:) Jól sikerült ez a házi változat, jó sűrű lett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu, én is elégedett vagyok vele.

      Törlés
  5. Nagyon jó lett, én egy másik változatot ismertem de az még sosem lett ilyen sűrű. Ki fogom próbálni ezt a verziót is!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikvi! Én is többféle receptet elolvastam és jó döntésnek bizonyult, hogy ezt választottam.

      Törlés
  6. Nagyon jó! Én nemrég ismerkedtem meg a sürített tejjel és nem nagyon használom, mert... ahogy Trollanyu is mondta. Meg annyira édes. De ha kell, akkor kell:) Akkor ott van benne:)

    VálaszTörlés
  7. Emi! Tényleg nagyon édes, de amihez használom, ahhoz azt már nem, vagy csak kevésbé kell édesíteni.

    VálaszTörlés
  8. Jaj de jó hogy kipróbáltad,mert mostanában mind az eszembe volt, hogy én is kipróbálnám de még nem volt időm a receptet felkutatni ,hát nem is kell mert te tálaltad nem.Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Rózsika, majd számolj be róla, hogy sikerült!

      Törlés
  9. de jó ez a túró rudi torta :) nagyon tetszik :) mi nagy túró rudi rajongók vagyunk. Nektek melyik a kedvencetek? a madártejeset már kóstoltátok? http://minu.me/-tejblog

    VálaszTörlés
  10. Orsi! Köszönöm a dicséretet. Még nem kóstoltuk a madártejeset, de gondolom, hogy nagyon finom!

    VálaszTörlés
  11. Nálunk mindenki nagyon szereti :) Nagy sikert aratok vele, ha épp nem jutottam el oda, hogy süssek valami sütit. Sokszor mire a desszerthez jutok, már elfáradok :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, velem is előfordul hogy elfáradok, hiába gépesített a konyha....

      Törlés
  12. Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, nekem nagyon bevált!

      Törlés
    2. nekem nem sikrült mert karamellizálódott!

      Törlés
    3. Valószínűleg sokáig főzted, azért. De attól ehető, vagy nem?

      Törlés
  13. mindent pontosan csináltam egy óráig pontosan lassú tüzön volt aztán felvettem és nem tudta megvárni. a felét sem a 10 percnek,bekaramellizálódott!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom, hogy nem sikerült, Ivó! Nem tudom, mi lehetett a baj, mert nekem mindig nagyon jó sűrű állagúra sikerül, igaz, hogy én ehhez mindig jó minőségű házi tejet veszek.

      Törlés
  14. akkor lehet hogy a tejtöl függ! annyit még had kérdezzek már meg hogy a tejszín az fözö vagy habtejszín?

    VálaszTörlés
  15. akkor ez volt a baj,mert én fözötejszínnel csináltam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kis mennyiséggel kisérletezd ki amíg jó lesz. Ha egyszer sikerül, utána már csukott szemmel is megcsinálod!
      Sok sikert hozzá!

      Törlés
  16. most a pennyben láttam akcióban habtejszínt majd lehet hogy veszek!

    VálaszTörlés
  17. Cukormentes változatban, vagy esetleg édesítőszerrel, lehet sűritett tejet késziteni?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...