Összes oldalmegjelenítés

2012. május 18., péntek

Spenótos sajtos batyu



Spenótos sajtos batyu
Hozzávalók.
1 csomag leveles tészta
fél kiló spenót
15 deka trappista sajt
2 tojás
2 ek olívaolaj
só, bors ízlés szerint
2-3 gerezd fokhagyma
1 tojás megkenni

Az alaposan megmosott spenótot laskára vágtam, majd az olívaolajon a szétnyomott fokhagymával kicsit megpároltam. Kihűlés után sóztam, borsoztam és összekevertem a lereszelt sajttal meg a tojásokkal.
A leveles tésztát kb. 3 mm vékonyra kinyújtottam és 12x12 cm-es négyzetekre vágtam. Mindegyik közepébe tettem egy kanálnyi tölteléket, majd felvert tojással körbekentem és batyuvá formáztam őket.

Tojással körbekentem a tészta szélét
         

A második tepsinél csak tízbe jutott töltelék
Kívülről is bekentem tojással, majd sütőpapírral bélelt tepsiben, 200 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon az első tepsit 30, másodikkal 25 percig sütöttem.  Összesen 22 db batyu lett, meg egy rúd, amibe nem jutott töltelék.     


Egyet félretettem hűlni, hogy megkóstolhassam, ugyanis látogatóba mentem egy volt tanáromhoz, gondoltam megkóstolom, mit viszek neki. 
A spenótos batyuval minden rendben volt,   nagyon finom, könnyű tészta, merem ajánlani tartalmasabb leves utáni második fogásnak is.

           
A receptet Itt találtam és kis változtatásokkal készítettem el.


23 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Lilla! Ezt még az is megdícsérte, aki egyébként nem szereti a spenótot.

      Törlés
  2. Nagyon jó kis recept!...:) Én spenót mániás vagyok, kisgyerekként a világ minden kincséért sem ettem volna meg, szóval van mit bepótolni! Nagykorúságom óta viszont imádom, pláne ilyen szuper köntösben tálalva:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tünde!Feltétlenül próbáld ki, nem fogod megbánni!

      Törlés
  3. A spenótért, pláne főzelék formájában, nem rajongok, de ezt szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hobbychef! Megnéztem a blogodon, mit tudsz sütni?
      Pizzát készen vásárolt lapból tudsz, akkor ez is menni fog!
      És várom róla a bejegyzést!

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Pizzát régebben nem készen vett lapokból sütöttem, hanem magam készítette tésztából, igaz tepsiben, s nem köralakúként. De akkoriban még a nejem és a lányom is szívesen evett az általam főzött, sütött ételekből. A lányom már önálló életet él már évek óta, már több mint egy éve külföldön, a feleségem pedig sportot űz abból, hogy lecikizzen mindent, amit készítek, s tegye a megjegyzéseit, hogy már megint milyen bűdöset csinálok. Egyszemélyes konyhát vezetek, egy főre viszont nincs sok értelme igazi pizzát sütni. A pizza csak frissen jó, azt nem lehet 2-3 napig enni.

      Törlés
  4. Spenótot nem kedvelem, de biztos hogy megkóstolnám ha itt lenne mert nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva! A sajt meg a fűszerezés javít a spenót ízén, lehet, hogy így megszeretnéd!

      Törlés
  5. Nagyon tetszik,szerinted kelt-tésztával is müködne a tölteléked?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika! Biztosan működne. Egy próbát megér!

      Törlés
  6. Imádni való!!! Nagyon szeretem az ilyen zöldséges batyukat. A spenótot pedig mindenféle formába szeretem, így szívesen megkóstolnám.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gizi! Biztos vagyok benne, hogy hamarosan megsütöd te is, mert azt tapasztaltam, hogy a zöldséges tésztákat sülve-főve, igen szereted!

      Törlés
  7. Nekem nagyon tetszik ránézésre is. Szeretem a spenótot és szándékom még sokféleképpen kipróbálni! Ez a batyú nagyon ajánlkozik próbára:)

    VálaszTörlés
  8. Emi! Próbáld ki, nekünk nagyon bevált!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszták lettek, jól néznek ki. Én is szeretem a spenótot, de eddig csak főzelékként ettem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin! Próbáld ki különböző tésztákba, lepényekbe, úgy is nagyon finom!

      Törlés
  10. Marisz!

    A batyukat imádom de spenóttal még nem ettem,jó lenne egy kis kóstoló,ne mond hogy már elfogyott!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rozi! Pillanat alatt elfogyott! Így batyuban még a lányok (az unokáim) is szeretik a spenótot.

      Törlés
  11. Ez szenzációsan jó lett! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...