Összes oldalmegjelenítés

2012. május 21., hétfő

Mogyorókrém házilag

Házi készítésű mogyorókrém
Nem merek nutellát írni, mert abban sem vagyok biztos, hogy a nutellát a közönséges bokron (fán) termő mogyoróból, vagy a törökmogyoróból készítik -e, esetleg a földimogyoróból?
Én inkább csokis mogyorókrémnek nevezem az enyémet, amit az udvarunkban lévő mogyoróbokor terméséből készítettem.
Hozzávalók:
10 deka darált mogyoró
7 deka cukor
15 deka csokoládé
7 deka vaj
1 deci sűrített tej

Elkészítés:
Először a mogyorót kellett ledarálni. Ettől nagyon féltem, mert máskor majdnem tönkrement a robotgépem, ugyanis az olajos mogyoró összeállt benne krémmé, kiszedni is alig lehetett.
Hogy ez ne történjen meg, most daráláskor egy kis cukrot is tettem a darálóba. Négyszer fért bele az elektromos darálóba a 10 deka mogyoró, és a hét deka cukrot is négyfelé osztottam, és így együtt darálva olyan mogyoróliszt-félét kaptam.

Mogyoró és cukor daráléka
Mikor ez megvolt, az apróra tördelt csokit gőz fölött felolvasztottam, hozzáadtam a vajat is, majd belekevertem a mogyorót, a magam készítette sűrített tejet, és már kész is volt.

Mindent összekevertem
           
Nagyon finom lett, bár a csokoládé dominál az ízében. Szerintem az összetevők arányait változtatva más-más ízű krémet lehet előállítani.    Lehet, hogy kipróbálom majd több mogyoróval, kevesebb csokival, és egyszer biztosan elkészítem a fehércsokis változatát is.

Kihűlés után lecsavarozva hűtőben tárolandó
     
Egy félliteres üveggel lett. Az állaga nem annyira homogén, mint a boltié, de ez csak "szépséghiba".
Annak örülök, hogy tudom, mit tartalmaz és finom.
Ezt a receptet Itt találtam és megköszönöm Szederligetnek.

12 megjegyzés:

  1. Hmm, lehet, hogy többé nem kell nutellát vennem? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab! Ez csak rajtad áll, próbáld ki, aztán döntsd el!

      Törlés
  2. Nincs is jobb az ilyen igazi, házi recepteknél, amiket az összetevők és a készítésbe fordított energia összehasonlíthatatlanná tesz a bolti portékákkal!
    Vajon dióval is működne a dolog?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake! Biztosan működne dióval is, csak akkor diókrém lesz a neve.

      Törlés
  3. A csokoládés mogyoró krémet már gyerek korom óta ismertem...tényleg sokkal finomabb házilag, és a tiéd nagyon szuperen sikereült. Még kenyérre is szivesen rá kenném, egy könnyü deszertnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth! Én is rákentem rögtön ami kimaradt az üvegből. Egy kisebb szelet friss kenyérre kenve isteni volt!

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet! És igazad van! A nutella nagyon finom, de fogalmunk nincs mi van benne. Még akkor sem, ha azt reklámozzák, hogy mogyoró-tej-kakaó. Hiszi a piszi! De ez saját és biztosan van annyira finom!

    VálaszTörlés
  5. Cseppet sem bánnám, hogy dominál benne a csokoládé :-)) Nekem is dió van itthon, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki! Én se bánom, hogy nagyon csokoládés, de a nagyon mogyorósat is szeretni fogjuk.

      Törlés
  6. Nagyon jól sikerült, nálunk nem tartana sokáig ez a fél lter, nagy kedvence a gyerekeknek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu! Nálunk nincsenek gyerekek, az unokáimnak nagyon odafigyelnek a szülők, hogy az édességet ne vigyék túlzásba.
      Ezt tiszteletben tartom és mondom is nekik, hogy :"a jóból kevés is elég"!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...