Összes oldalmegjelenítés

2012. május 8., kedd

Meggyes csokitorta

Születésnapi meggyes csokitorta
A férjem ma tölti a 62. születésnapját. Bár hétköznapra esik, szerényen megünnepeljük. Egyéb elfoglaltságaim miatt most a torta is csak egy szerényebb, gyorsan elkészíthető torta lett, amit tegnap délután egy jó óra alatt elkészítettem, hogy ma reggelre csak egy kis díszítés maradt, aztán ugorhattam is neki az ünnepi ebédnek.
A torta receptjét az Olcsó receptek   oldalon találtam, és csak annyit változtattam rajta, hogy én a krémet dupla adagból készítettem.
Tészta hozzávalói:
6 tojás
15 deka cukor
15 deka liszt
4 deka kakaópor

Krém hozzávalói:
2 tojás
2 evőkanál liszt
3 ek kakaópor
20 deka porcukor
2,5 dl tej
2 cs.vaníliás cukor
10 deka vaj
 fél üveg meggybefőtt


A szokásos módon megsütöttem a piskótát egy kapcsos tortaformában, majd kihűlés után három lapba vágtam. A krémhez (amit én dupla adagból, tehát fél liter tej, stb. csináltam) a vaj kivételével minden hozzávalót egy lábasba tettem és habverővel állandóan keverve felfőztem, majd mikor megfőtt, hozzákevertem a vajat és időnként megkevergetve hűtöttem ki.
Miután kihűlt a piskóta is és a krém is, megkentem a krémmel a lapokat és minden réteget megszórtam lecsepegtetett meggybefőttel. Kívülről is ezzel a krémmel kentem be a tortát és éjszakára hűtőbe tettem.
Reggel egy 2,5 dl-es zacskós tejszínt 2 ek porcukorral felvertem és nyomócsőből díszeket raktam a tortára,  meg meggyszemeket. Most sajnos gyertya nem került rá, de a jókívánságok elhangzottak, a torta pedig finom volt.
Valamiért ez a torta nem túl fotogén, a valóságban pedig jól mutatott.

Felirat hozzáadása
       
Talán valami fixálót tehettem volna a krémbe is meg a habba is, mert nyár lévén nagyon hamar olvadni kezdett.      

     

18 megjegyzés:

  1. Isten éltesse férjedet nagyon sokáig erőben egészségben! Azt hiszem hogy nem lesz ideje a tejszínnek vagy a krémnek össze esnie biztos hamar elfogy annyira finomnak néz ki. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönjük a jókívánságokat. Valóban, nagyon gyorsan fogy.

      Törlés
  2. Férjednek nagyon boldog születésnapot, a torta nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  3. Isten éltesse a férjedet, a torta nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Boldog szülinapot a férjednek:) Nagyon finom és gyönyörű tortával lepted meg:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu! "Kicsit" elmarad attól, amit te készítettél Aranyember szülinapjára, de finom volt!
      Köszönjük a jókívánságokat!

      Törlés
  5. Isten éltesse a férjed,látszik a képen mennyire finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika köszönjük a jókívánságokat, finom volt a torta!

      Törlés
  6. Boldog születésnapot az ünnepeltnek! Nagyon guszta torta, csoki és meggy nálam nyerő:) És tetszik is, egyszerű és szép!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, köszönjük a jókívánságokat!

      Törlés
  7. Boldog szülinapot a férjednek! A tortád nagyon szépre sikerült!

    VálaszTörlés
  8. Boldog születésnapot Párodnak!
    A torta guszta, biztos nagyon finom volt.
    Töröm a fejem, hogy a kisebbem ovis szülinapjára milyen tortát süssek (július végén van igazán, de ez az utolsó év amit az oviban tölt, ezért előre hoztuk), az már tuti, hogy csokis lesz :)
    Nagy bánatom, hogy nem tudom megszerettetni a gyerkőceimmel a csoki-meggy párost, pedig én kifejezetten imádom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csongi!Ovis szülinapra a gyermeknek kedvezz, konkrétan kérdezd meg tőle, mi legyen a tortában?
      Egy "majdnem iskolás" már tudja, hogy mit kérjen.

      Törlés
  9. Nagyon szép torta! Boldog születésnapot utólag a kedves férjednek Isten éltesse sokáig!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...