Összes oldalmegjelenítés

2012. május 28., hétfő

Eperfagyi gép nélkül, egyszerűen


Fagylaltgép nélküli házi eperfagyi
     
Már írtam tavaly nyáron is, hogy a fagylaltot nagyon szeretjük, de mivel tudom, hogy az egyik legegészségtelenebb édesség, ezért csak ritkán veszek és évente két-három alkalommal készítek.
Most nem fagyi volt tervbe véve, de úgy alakult, hogy "elkopott" az eper, mire a süteménynek nekiálltam volna, ezért a maradék, kb. negyedkiló eperrel valami poharas édességet gondoltam készíteni.
Vikynél ráakadtam a világ legegyszerűbb eperfagyijára, hát gyorsan megcsináltam.

Hozzávalók:
30 deka eper
2 deci tejszín
1,5 deci tej
10 deka porcukor
vanília aroma vagy vaníliás cukor

Elkészítés:

Az alaposan megmosott epret a cukorral és a tejjel turmixgépben összeturmixoljuk. Én ebbe tettem egy teáskanál vaníliakivonatot, mely szintén házi készítésű.
A tejszínt habbá verjük és összeforgatjuk az eperpéppel. Nekem a tejszínből nem lett hab, pedig előtte a tálat is hűtőbe tettem, mégis csak vajszerű valami lett, de összekevertem a kettőt, műanyag dobozba öntöttem és a fagyasztóba tettem, mivel nincs fagyigépem.

Felirat hozzáadása
Egy óra múlva alaposan összekevertem, majd a követzkező órában még kétszer . Keverés után a kanalat lenyaltam és már megállapítottam, hogy ízre olyan, amilyennek lennie kell.  
Fogyasztáshoz csak evőkanállal raktam a poharakba, mivel nincs fagylaltadagoló kanalam se.

Felirat hozzáadása
nagyon finom volt annak ellenére, hogy az állaga nem volt olyan krémes, mintha sikerült volna habbá verni a tejszínt.
Remélem, a legközelebbi tökéletesebb lesz!

Felirat hozzáadása
Egy tücsök pihen a körömvirágon
 

18 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett, így fagylalt készítőgép és fagyi kanál nélkül is. Szívesen ettem volna belőle.

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek Mritával! Guszta és egyszerű, ráadásul epres, kell ennél több? :)

    VálaszTörlés
  3. Szép színe van és látszik,hogy nem az a műanyag bolti jégkrém. Én is ritkán eszek fagyit, de ezt szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki guszta! Biztos nagyon finom, legközelebb kipróbálom mert imádom az eperfagyit is. A tejszínnel a múltkoriban és is igen megkinlódtam!:(
    Gépem nekem sincs, de akkor majd így készítem ahogy leírtad.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, szívesen elkanalazgatnám, bár kicsit hideg van. De eperfagyihoz mindegy milyen az idő :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikvi, köszönöm! Nálunk nincs hideg, süt a nap, kellemes a hőmérséklet, épp fagyizáshoz illő.

      Törlés
  6. Itt nálunk 11 fok van, de annak ellenére elfogadnék egy jó naaaagy adaggal, mert szereteeem. Igen, mert imádoom!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juci,először megnéztem, hol van az "itt nálunk"?
      bánszik, az utolsó fagyosszent, Orbán - nálatok kiéli magát. Nálunk 23 fok van a felhős-esős idő ellenére.
      A fagyi nagyon finom volt!

      Törlés
  7. Nagyon guszta! Én is csináltam múlt héten, nagyon nyerő...:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néz ki, én is a gyümölcsös fagyikat részesítem előnyben:)A házi fagyiban legalább tudod, hogy mi van, nem levegővel és tartósítóval van tele.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...