Összes oldalmegjelenítés

2012. május 11., péntek

Bodzaital

Bodzaital

A bodzaitalt azt hiszem mindenki ismeri, bár elkészítési módjában sokfélével találkoztam már. Én most azonnali fogyasztásra csak nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető megoldással csináltam.
Mihelyt felfedeztem, hogy kezd nyílni a bodza, szedtem 18-20 kisebb tányér virágot. Négy liter vizet felforraltam, mikor felforrt beleöntöttem fél liter pitypangszirupot, kb 20 deka cukrot, jól elkevertem, majd beletettem a virágtányérokat - nem mostam meg, tiszta helyen, zárt kertben szedtem. Felkarikáztam 2 kisebb alaposan megmosott citromot, ezt is beletettem, majd téptem néhány citromfű levelet.Lefedtem és hagytam állni 24 órát.
   
Így hagytam állni 24 órát
Másnap leszűrtem, a citromokat kinyomkodtam, üvegekbe töltöttem és hűtőben tároltam felhasználásig.
Nem sok időt töltött hűtőben, ebben a hirtelen jött melegben nagy keletje volt.

Felirat hozzáadása
                   

12 megjegyzés:

  1. Ebben a melegben nekem is jöhetne egy jó nagy pohárral...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla! Ki ne hagyd, még kb. két hétig virágzik a bodza.

      Törlés
  2. Én is szeretem. Otthoni emlékek:) Jól behüttve a nagy melegben... nagyon jól tud esni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi! Bizony nagyon jól tud esni, meg a kellemes otthoni emlékek is!

      Törlés
  3. Finom lehet, főleg ebben a melegben...
    Tavaly én is főztem bodzaszörpöl, most a kora tavasszal ittuk meg sz utolsó üveggel. Már várom hogy mehessünk idén is szedni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin! Kellemes bodzázást kívánok!

      Törlés
  4. Nagyon szuper kis itóka:) Készülök én is szörp készítésre, Katalinnál láttam gyömbérest, nálad bodzásat.Mindenképpen jobb, mint a bolti tartósítós társai:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu!Amennyire lehet, kerüljük a tartósítószereket.Biztos te is finom szörpöket készítesz.Az áfonyásat szívesen megkóstolnám!

      Törlés
  5. Mi is szeretjük a bodzából készült italokat és észre sem vettem h kezd nyílni a virága Na de most megyünk a gyerkőcökkel és szedünk is!

    VálaszTörlés
  6. Judóca! Családi programnak is remek a bodzavirág gyüjtés. Utána meg lehet kóstolgatni a finom bodzaitalt!

    VálaszTörlés
  7. Nálam is éppen készül a bodzaszörp, nagy vödörben áll a nedű és várja a hétfőt, hogy leszűrjem. Nagyon izgulok, mert ez az első bodzaszörpöm! :-) Finom lehet a Te ital-változatod is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller-cake, köszönöm! Különböző receptek alapján legalább ötféleképpen készítettem már bodzaitalt, mi mindenhogyan szeretjük.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...