Összes oldalmegjelenítés

2012. április 23., hétfő

Túrós rózsa

Sós kapros túrós töltelékkel
 
Túrós rózsa
Először a formája tetszett meg ennek a kalácsnak, de mivel túrós, amikor megláttam rögtön elhatároztam, hogy ezt kipróbálom.
Jade a recept tulajdonosa, neki köszönöm, hogy megismerhettem ezt a gyönyörűséget.
Ahogy én csináltam:
Tészta hozzávalói:
fél kiló liszt
3 tojás
1 kanál cukor
2,5 deka élesztő
fél tk só
fél deci étolaj
2,5 deci tej
kenéshez tojás vagy vaj

Túrótöltelék:
fél kiló túró
2 tojás sárgája
1 mk só
1 csokor kapor
1-2 ek búzadara
2 ek tejföl

Először a kalácstésztát dagasztottam be a kenyérsütő gépben. Közben összekevertem a töltelék hozzávalóit.

A készítés során a tésztát 16 részre osztottam, és egyenként 12-14 cm átmérőjű körlapot nyújtottam belőlük. A széleiket 6 helyen bemetszettem 3 cm-nyire, 1 evőkanálnyi tölteléket középre helyeztem és minden második "szirmot" felhajtva alakítottam ki a rózsákat. Most nem tudtam fázisfotókat készíteni, de Jade oldalán szemléletes fotók vannak a készítés menetéről. Én ezután muffinformákba tettem őket és miután megkeltek tojásfehérjével megkentem és 200 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 25 perc alatt megsütöttem.
   
Túrós rózsa
Jade édes túrósat készített, nálunk most sósra volt igény, de nagyon finom volt így is. Egyszer majd én is elkészítem az édes változatát is      


24 megjegyzés:

  1. Jó a recept és szépek is lettek a rózsáid:))
    Nagyon-nagyon szépek!!!

    VálaszTörlés
  2. Csudajól néznek ki! És nagyon finomak is lehetnek! Megkóstolnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Emi! Igen, finomak voltak.

      Törlés
  3. Remek kis túrós!! Szeretem a túrót kaporral ;-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépen sikerült, én kapor nélkül enném...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, ki-ki ahogy szereti, úgy csinálja!

      Törlés
  5. Nagyon guszta lett. Elfogadnék egy ilyen szép rózsacsokrot :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek!
    Egyet levetten,a nyitottat.
    gratulálok.
    Puszi:Edit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Editke, kedves vagy, köszönöm szépen!

      Törlés
  7. Nagyon szépek, és biztos pont olyan finomak is:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép és kifogom próbálni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ani, nemcsak szép, finom is! Próbáld ki te is!

      Törlés
  9. Szépen mutatnak a rózsák, hát még kettévágva, az a töltelék ahogy kikandikál :)

    VálaszTörlés
  10. Oh hát ezek valami csoda guszták!

    VálaszTörlés
  11. Én is imádom a túrót minden mennyiségben. Sajnos a férjem kevésbé szereti, így én is ritkábban készítek belőle:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika! Hát igen, egymásra is figyelemmel kell lennünk.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...