Összes oldalmegjelenítés

2012. április 11., szerda

Szendvics bonbonok

Felirat hozzáadása
A Tavaszi nyúlváró játék-ra csináltam ezeket a "szendvics - bonbonokat".
Az ötletet is Praliné Zsuzsinál találtam, ő javasolja a "szendvics" bonbont, amikor két ostyakör közé rakjuk a tölteléket.
Ennek az elkészítéséhez nem kellett forma.
A bonbonokhoz tortázásból kimaradt maradékokat használtam fel.
Először egy likőrös pohárral 4 cm átmérőjű körlapokat szúrtam ki ostyából.

Töltelék:
12 deka marcipánmassza
5 deka mazsola
2 ek darált keksz
fél deci lefőzött feketekávé

A marcipánt kis időre fagyasztóba tettem, majd félfagyott állapotában sajtreszelőn apróra lereszeltem. A mazsolát alaposan megmostam és azt is összemetéltem (óriásmazsola volt). A feketekávéval és a darált keksszel összegyúrtam képlékeny massza állagúra. Fél órára hűtőbe tettem hogy könnyebben formázható legyen.
Kivéve két ostyakorong közé masszát halmoztam kb 1 cm magasan. Símára eligazgattam.
Két korong közé fogva a töltelék

Ismét hűtőbe tettem egy időre, majd tej és fehércsokit olvasztottam és ebbe mártogattam a bonbonokat.

Tetejüket színes cukorgyönggyel megszórtam
 Becsomagoltam és tálcára téve kínáltam.
 
Ebből a mennyiségből összesen nyolc darab bonbonom lett. Bonbonnak elég nagyok lettek, 4,5 cm átmérőjű, 1,5 cm magas és 25 gramm súlyú átlagosan egy  darab. No, de ami nagyobb, abból kevesebb is elég! Egyébként nagyon-nagyon finomak voltak !

Félbevágva
     
 Köszönet Zsuzsinak a remek ötletért!  

10 megjegyzés:

  1. Ez valóban nagyon jó ötlet. Nagyon jól néznek ki és finomak lehettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Éva! nagyon finomak voltak.

      Törlés
  2. Ez tényleg ötletes, és nem is kell hozzá forma:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati! Szerintem tortázáskor bármilyen maradékokból elkészíthető néhány!

      Törlés
  3. Nagyon ötletes, finomak lehettek. Szívesen elcsennék egy darabkát :)

    VálaszTörlés
  4. Ohh, ez mennyei, marcipánom mindig van, a többit is imádom! Nagyon guszta lett! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...