Összes oldalmegjelenítés

2012. április 12., csütörtök

Pupusa - töltött lepény



Pupusa - töltött lepény
      
Nem nagyon szeretem az idegen elnevezéseket, de azért tájékozódásképpen meg szoktam nézni, hogy mit takar a név, ha ilyennel találkozom.
A pupusa  El Salvador nemzeti étele, eredetileg kukoricaliszttel ( masa harina-val) készitik. Többnyire lágy sajttal, sertéshússal vagy babpürével töltik, de van tojásos, garnélás változat is. Tulajadonképpen olyan, mint egy töltött tortilla.
Én Linyah oldalán bukkantam a receptre, de azért beírtam a googleba is. Magyar nyelvű alig volt, csak a NoSalty oldalán  akadt receptje, kicsit más.

Azért is Linyah receptjét választottam, mert a húsvéti maradék sonkát kívántam hasznosítani.
Persze, azért változtattam picit a recepten.
Volt ugyan itthon kukoricalisztem is, de már lejárt, így nem mertem felhasználni.
Mostanában többször sütöttem felerészben graham liszttel. Meg volt itthon tökmaglisztem, amelynek alacsony a szénhidráttartalma, de magas a fehérje és rosttartalma. Ajánlják ételek sűrítésére is - e célból vettem, de nem vált be, mert az ételben "túrós" jellege volt. Ezért ezt is sütéshez kívántam felhasználni.



        
Tészta hozzávalói:
15 deka graham liszt
15 deka tökmagliszt
1 tk sütőpor
0,5 dl étolaj
1,5 dl víz


Töltelék hozzávalói:
12 deka sonka apróra vágva
12 deka reszelt sajt (trappista)
3 ek sűrű joghurt (vagy tejföl)


Elkészítés:
A  hozzávalókból meggyúrtam a tésztát, és míg pihent összekockáztam a sonkát, lereszeltem a sjtot, apróra metéltem egy kis fej vöröshagymát.


        
Mivel nem volt itthon tejfölöm, krémállagú joghurttal kevertem be.
a tésztát hat egyenlő részre osztottam és kb. 18 centis körlappá nyújtottam mindegyiket. Háromra elosztottam a tölteléket és szépen elkentem rajtuk.



Egyik lapon a töltelék, másikkal betakartam
A tökmagliszttől szürkés-zöldes a tészta színe
    
Egyik lapra került a töltelék, másikkal betakartam és a széleit benyomkodtam. Így összesen három darab pupusám lett.
Következett a sütés.
Linyah szerint palacsintasütőben minden zsiradék nélkül 3 percig egyik oldalát, majd megfordítjuk és 3 percig másik oldalát sütjük.     
Először bizalmatlan voltam ezzel a sütési móddal, de működött!



Megforrósítottam a serpenyőt és úgy tettem bele a tésztát. Valóban elég a három perc sütés egyik-egyik oldalának.   
Nem kellett egy óra az elkészítéséhez, így mire a férjem hazaért a reggeli úszásból, már várta a jó meleg töltött lepény.



          
Nagyon jól esett melegen! Én egyet bírtam megenni, a férjem is csak másfelet, mert igen laktató.
Szerintem bármilyen töltelékkel készíthető, könnyű leves után másodfogásként is adható.      



12 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ez a lepény:))
    Kérlek nézz be hozzám:)) Ha elfogadod vár egy díj

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Judóca! A dicséretet is, a díjat is!

    VálaszTörlés
  3. Klasszul néz ki a tökmagos tészta, jó ötlet:) Finom és egészséges:)

    VálaszTörlés
  4. Már Linyáh-nál is nagyon tetszett,te is nagyon gusztán készítetted el.
    Azt hiszem nekem is el kell készítenem:))

    VálaszTörlés
  5. Remek ötlet! Főleg, hogy ilyen ripsz-ropsz megvan! Elteszem emlékezetbe :-)

    VálaszTörlés
  6. Ezzel a tökmagos tésztával biztos extra finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Linyah, igen a tökmagliszt némi pluszt ad neki.

      Törlés
  7. Hmm, már láttam azt hiszem Flóránál is, ott is nagyon tetszett, most ismét megkívántam.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...