Összes oldalmegjelenítés

2012. április 27., péntek

Ostoros kalács

Ostoros kalács
Van, aki ostoros rétesnek hívja, de szerintem inkább kalács. Úgy tíz éve ismerem a receptjét, egyszer a barátnőm jött nagy lelkendezve, hogy  "ezt ki kell próbálnod, mert nagyon finom!"  Akkor mindjárt kipróbáltam és azóta rendszeresen sütöm a család nagy megelégedésére.
Tészta hozzávalói:
60 deka liszt
4 deci tej
3 tojássárgája
6 deka cukor
3 ek étolaj
csipet só
5 deka friss élesztő
1 tojás megkenni a tetejét

Krém:
25 deka Ráma margarin
20 deka porcukor
3 ek natúr kakaópor


Elkészítés:
Kimértem a hozzávalókat. A liszt nálam fele rétesliszt, fele finomliszt volt. A kenyérsütőgép tartályába beletettem először a folyékony hozzávalókat, rá a lisztet, melynek a közepébe kis mélyedésbe morzsoltam az élesztőt. A gépet bekapcsoltam és másfél óra múlva vettem ki a megkelt tésztát.
A tésztát jól átgyúrtam, hat egyenlő cipóba osztottam.

A cipókat egyenként kinyújtottam kb. 25x30 cm-es téglalappá és a krémet elosztva mindegyiket bekentem krémmel, majd feltekertem egyenként hosszában, aztán hármasával összefontam.


   
Két hármasfonású kalácsom lett, melyet még kb. húsz percig kelesztettem a sütőpapírral bélelt tepsiben, majd 200 fokra előmelegített sütőben alsó-felső lángon 25 percig sütöttem, majd elzárva a sütőt még öt percig bent hagytam.

Felirat hozzáadása
Ebből a kalácsból nekem mindig kifolyik a töltelék, még akkor is, ha megszúrkálom, mint a beiglit.
Esztétikailag talán rontja az összhatást, de az élvezeti értékéből semmit nem von le.

   
Langyosan kell felmetélni . És hát nagyon-nagyon finom!  Másnap is, ha marad!


18 megjegyzés:

  1. Drága Marisz!
    Nagyon szép lett!
    Gratulálok:Edit.

    VálaszTörlés
  2. Guszta ! Imádom nagyon ezt a kalácsot, jó régen csináltam! Nagyon finom tud lenni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva! Igen, nagyon finom! Ha rég volt, akkor süsd meg te is!

      Törlés
  3. Marisz!

    Nagyon guszta,és finom is,épp a napokban sütöttem én is kalácsot,mi nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rozi, a tiedből biztos nem folyt ki a töltelék!

      Törlés
  4. Nagyon gyönyörűséges lett, mi is nagyon szeretjük:)

    VálaszTörlés
  5. Megértem, hogy elégedett vele a család! Ki ne lenne? Gyönyörű és nagyon kívánatos!!!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Marisz, hát a kalácsod nagyon szenzációs töltve, és még hozzá fonott is! Nagyon, de nagyon gyönyörüen sikerült, és szinte látom a fotókon, hogy milyen oszlós és finom!
    Köszi hogy megmutattad a készités módját képeken!
    Puszillak

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Elisabeth! Köszönöm a dícséreteket!

      Törlés
  7. Mennyei! Micsoda illat lehet a konyhádban.... :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, kellemes illata volt! Köszönöm, Petra.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...