Összes oldalmegjelenítés

2012. április 7., szombat

Húsvéti túrós kuglóf

Áldott, békés húsvétot kívánok minden kedves látogatómnak!
   


Gondaanyunál  tetszett meg ez a kuglóf, mert egyszerű, gyors, és szeretjük a túrósat. Azért körbenéztem túrós kuglóf ügyben az interneten, de minimális eltéréssel csaknem  mindenütt így volt a recept.
Hozzávalók:
25 dkg túró
25 dkg margarin
25 dkg liszt
15 dkg cukor
1 sütőpor
2 tojás
mazsola
citromhéj

Elkészítés:
A szobahőmérsékletű margarint a cukorral és a tojásokkal géppel jó krémesre kikevertem. Beleadtam a túrót és tovább kevertem a géppel erősebb fokozaton, hogy minél egyneműbbé váljon az elegy.( Én a túrót máskor sem szoktam szitán áttörni.)    Ekkor adtam bele a reszelt citromhéjat és a sütőporral elkevert lisztet már csak fakanállal apránként dolgoztam bele.Végül bele kellett volna forgatni a mazsolát, de ez csak akkor jutott eszembe, mikor a fele tészta már benne volt a vajjal kikent, morzsával meghintett kuglófsütőben.
Így én középre egy sorba tettem bele a mazsolát és amennyire lehetett betakartam a maradék tésztával.

Felirat hozzáadása
Száznyolvan fokosra eőmelegített sütőben kb. 40 percig alsó-felső lángon sütöttem. Az utolsó 5 percben fehér papírral befedtem a tetejét.
Amikor kivettem, kicsit hagytam a formában hűlni, mielőtt kiborítottam. langyosan megszórtam porcukorral.

          


Egészben
        
Felszeletelve
A nagypénteki halászlé után ez volt a süteményünk. Négyen voltunk ezen az ebéden, de bár nem volt túl nagy a kuglóf,elég volt, sőt meg se ettük mindet. Pedig mindannyian nagyon dicsértük. Az állaga, az édessége, minden épp megfelelő volt,  szuper receptet hoztam a Kemencetűz blogról, köszönet érte.
Azt mondta a családom, ezt bármikor megismételhetem!       

                    ***********************************************************************************************
A minap a tévében óriás tojást mutogattak. Az én tyúkom azért kisebbet tojik, de a szokványostól ez is nagyobb:
  
Szerintem a 118 grammos tojás  igencsak duplája a normálisnak. Ennek két sárgája volt.                  
              

11 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kalács!
    Hát így könnyű sütni akinek a tyúkjai ekkora tojást tojnak,60 ft-os tojás árnál. Gratulálok a tyúkodhoz,és áldott húsvétot kívánok nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónika, köszönöm! És nektek is legyen boldog, békés ünnepetek!

      Törlés
  2. Nagyon jó kis recept! Kellemes húsvétot kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvi, köszönöm! én is viszont kívánom neked!

      Törlés
  3. Nagyon klassz recept, köszi az ötletet. Kellemes hétvégét kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, köszönöm! Kellemes húsvétot kívánok!

      Törlés
  4. Isteni finom lehet. Boldog ünnepet kívánok nektek! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Petra, viszont kívánom!

      Törlés
  5. Kellemes ünnepeket kívánok :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...