Összes oldalmegjelenítés

2012. március 30., péntek

Sült túrótorta

Sült túrótorta
Mivel a túrósat sósan is, édesen is szeretjük - a kisebbik fiam kivételével - elég gyakran kerül asztalra túrós étel valamilyen formában.
Hozzávalók:
8 tojás
40 deka porcukor
2 vaníliás cukor
1 kiló túró
25 deka margarin
20 deka mazsola
1 citrom vagy narancs lereszelt héja
5 ek búzadara

Elkészítés:
A tojássárgákat a porcukorral, vaníliáscukorral habosra keverjük, majd belekeverjük a margarint is.
Ha már jó habos, hozzáadjuk a túrót , ezzel is alaposan összedolgozzuk, majd következik a búzadara, a mazsola és a citrom vagy narancshéj. A tojásfehérjékből vert kemény habot utoljára forgatjuk a masszához kíméletesen. Az egészet zsírral kikent, morzsával meghintett formába öntjük és 200 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütjük, kb. egy óra alatt. Kihűtve olvasztott csokoládéval vonjuk be.
Én most csak fele adagból készítettem. mindenben a recept szerint jártam el. Mazsolám kétféle volt itthon, így aranymazsola és óriás csemege mazsola is került bele. Elég nagy volt a tortaformám a massza mennyiségéhez, ezért kicsit lapos lett. Tejcsokoládé pasztillákat olvasztottam, kb. 15 dekát, ezt öntöttem a tetejére, meg csokidarával is megszórtam.
Nagyon finom volt a torta, legközelebb egész adagból sütök.
Ez a recept is m.k blogjáról való, nagyon örülök, hogy rátaláltam.


       
     

25 megjegyzés:

  1. Ezt nekem is meg kell sütnöm. Biztos nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsóka, próbáld ki te is! Nekünk nagyon bejött.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki, tényleg finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztusos! Nekem is van egy sült túrótorta receptem, majd ha legközelebb elkészül, felteszem. Mi baracklekvárral esszük, de csokival is klassz lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha, várom a te sült túrótorta receptedet is!

      Törlés
  4. Ó, de jól néz ki! És totál nem baj, hogy laponya, így több csoki jut minden falatra! :DD A hozzávalókat olvasva egy nagyon omlós, lágy tészta jön le, amit most simán elfogadnék! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dina, köszönöm!Igen, épp olyan, mint írod.

      Törlés
  5. Ebben van anyag, nagyon szeretem az ilyen tortákat. Gyönyörű lett:)

    VálaszTörlés
  6. Én is nagyon szeretem a túrót is meg a túrótortát, nagyon jól néz ki ez a variáció is!

    VálaszTörlés
  7. Húha de szép! És mennyire finom lehet! Jöhet belőle egy szelet:)

    VálaszTörlés
  8. Jöhet ez a torta.
    Egy játékra kívánlak meghívni, melyben húsvéti ételeket, menűsort kell ajánlani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hobbychef, szívesen megkínálnálak a tortával!
      A játékmeghívást köszönöm, de már megírtam a húsvéti ajánlómat.

      Törlés
  9. nézz be hozzáőm, játék vár

    VálaszTörlés
  10. Nagyon finom lehet ez a süti!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melissina2, köszönöm, nekünk nagyon bejött!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...