Összes oldalmegjelenítés

2012. március 23., péntek

Sárgarépás mascarponés tündértortácskáim

Sárgarépás mascarponekrémes cupcake
Hozzávalók a tésztához:
250 gr reszelt sárgarépa
150 gr liszt
150 gr cukor
2 tojás
0,8 dl napraforgóolaj
1 sütőpor
1tk őrölt fahéj
1 kisebb narancs

Krémhez:
150 gr tejszínkrémsajt
150 gr vaj
50 gr porcukor


Elkészítés:
A tojást a cukorral habosra keverjük, a répát apróra lereszeljük. A narancs héját is lereszeljük, a húsát felkockázzuk. A lisztbe belekeverjük a sütőport és a fahéjat.A tojásos masszához hozzáöntjük az olajat, majd óvatosan az összes többi hozzávalót is belekeverjük.
A tésztát muffinformákba kanalazzuk (a forma 3/4-éig) és előmelegített sütőben 175 fokon alsó-felső lánggal kb. 25 perc alatt készresütjük. (Tűpróba).
         
A krémhez a hozzávalókat géppel alaposan kikeverjük és habzsákból nyomjuk a muffinok tetejére.
A receptet a NoSaltyn találtam, és kevés változtatással készítettem el.

 
Narancsom nem volt itthon, ezért egy citrom héját reszeltem a tésztába, a narancs húsa helyett pedig 5-6 szem aszalt sárgabarackot apróra metélve.
A krémet 100 gramm házi mascarponéből, 100 gramm vajból, 50 gramm porcukorból és egy citrom levéből kevertem ki, színezésre kevés kurkumát használtam és csöves nyomózsákból nyomtam a muffinok tetejére.
Nagyon finom lett a muffin tésztája is és a krém is, és jó volt az összhatás is.
A SAD-ra (Süss, Alkoss, Díszíts) készítettem, részletek Geztenyénél.
A díszítést még lehet fejleszteni, de a muffinsütés már megy és a család megszerette ezt a fajta süteményt.
Félbevágott cupcake
      
A krém kevésnek bizonyult, ezért néhányat csak vékonyan bekentem a krémmel és plasaztikcsokival borítottam.
     

16 megjegyzés:

  1. Nem semmi ízkombináció, igazán érdekes!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép muffinokat készítesz,ügyes vagy gratulálok:))

    VálaszTörlés
  3. Remekül néznek ki! Be kell vallanom, hogy még sosem ettem semmilyen sárgarépás sütit, de már nagyon ott vagyok, hogy kipróbálom. Ezek a muffinok annyira kívánatosak!

    VálaszTörlés
  4. Emi!Ha szereted a sárgarépát feltétlenül próbáld ki sütiben. Nekünk a muffin is, a torta is nagyon bevált vele.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finomakat és szépeket küldtél, Gesztenyénél megcsodáltam. :)

    VálaszTörlés
  6. Remekül néznek ki:) A répatortát is nagyon szeretjük, szerintem ízben ez is olyan lehet, szóval finom:)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Trollanyu! Igen, hasonlatos volt a répatortához az íze.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néznek ki ezek a muffinok,imádom a muffint,az elmúlt napokban sütöttem én is,jó reggelt+kinder buenos csokival,csak nem volt kedvem fényképezni.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm, Melissina2!Majd a legközelebbi sütésnél te is tedd fel a blogra.

    VálaszTörlés
  10. Marisz, hát tényleg tündérieknek néznek kis a piciny kis cup cake tortáid. A mascarpone nagyon de nagyon finom lehet rajta, és a csokoládés is fantasztikusan néz ki...csorog a nyálam utánuk. Jajj de nagyon kivánok már finom édes, és krémes torta féléket!

    VálaszTörlés
  11. Kedves Elisabeth!Te is jól tudsz sütni - az unokádnak is milyen szép tortát sütöttél!
    Ha van hozzá kedved, süssél ilyen jó krémes cupcakét, nagyon finom.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...