Összes oldalmegjelenítés

2012. március 7., szerda

Kefíres lángos

    Lángost régebben gyakran sütöttem. Még jóval az internetes korszakom előtt megkaptam az eltartható kefíres lángos receptjét, amit hűtőbe téve egy hétig is el lehetett tartani, aztán csak előkapni ha reggelire, vagy bármikor ráóhajtott a család. Kisütni már nem nagy kunszt volt.
Aztán ahogy változnak az idők, meg a család összetétele, valahogy elmaradt a lángossütés, már két éve is van, hogy utoljára volt.
Így elérkezettnek láttam az idejét, azért is, mert ma leves utánra valami sült tésztát terveztem, de a sütőm ugye rossz (már három hete, de meg van hozzá rendelve az alkatrész).
Az én kefíres lángosom hozzávalói:
  • 350 gr kefír
  • 1 kg liszt
  • 2 tojás
  • 5 deka élesztő
  • 1 púpozott ek só
  • 2,5 dl tej
  • 2 ek étolaj
Ha a hagyományos módon dagasztottam, akkor 1 kanál cukor is kellett az élesztőt feldobatni. De amióta rájöttem, hogy a kenyérsütőben jóformán minden bedagasztható, azóta azzal csinálom. Ez a mennyiség jó sok tésztát ad, ezért most csak a felével dolgoztam. A hozzávaló mennyiségeket megfeleztem és a következő sorrendben raktam a kenyérsütőbe:
Először beleöntöttem a kefírt, de mivel csak egy db 175 gr-os kefírem volt, tejem pedig semmi, ezért egy 150 gr-os joghurtot még hozzáöntöttem, ráütöttem a tojást, bele 1 evőkanál olívaolajat és erre az elegyre öntöttem a a fél kg lisztet, amelybe belekevertem 2 csapott kávéskanál sót. A liszt tetején mélyedést vájtam, belemorzsoltam az élesztőt és bekapcsoltam a gépet. Dagasztás és kelesztés után Elég lágy tésztát vettem ki, amelyet olajjal bekent sütőpapíron kicsit még átdolgoztam, majd letakarva hagytam még egy órát kelni.
Nyers lángos tészta

Megkóstoltam a nyers tésztát és egy kicsit sósnak találtam, de kisütve épp olyan lett, mint kell.
A sütés a fánkéhoz hasonló, forró olajban, először lefedve, majd megfordítás után szabadon. A tészta egyik végét kézzel kicsit ellapogattam és késsel hasítottam lehetőleg kerek formát, de most a tésztám lágyabb állagú volt, nem mindegyik sikeredett kerekre. Olajos kézzel kicsit meglapogattam, a közepét elvékonyítottam.
Papírtörlőn lecsepegtettem
Sütöttem nagyobbakat, amekkorát a piacon árulnak, meg kisebbeket is.  Nagyobból egyszerre csak egy fért az edénybe, a kicsiből három.
Közben három gerezd fokhagymát elnyomtam és felöntöttem kevés vízzel.
Tejfölt készítettem elő meg sajtot reszeltem. A lecsepegett lángosok némelyikét fokhagymával kentem be, másokat tejföllel, megszórva reszelt sajttal.
Fokhagymával megkenve

Tejfölös, sajtos lángos
Persze, olyan jó illata volt, meg éhes is voltam, így amikor elkészültem a sütéssel, csak egy darabkát csíptem le egyikből kóstolásképpen. Frissen, melegen isteni finom volt! És hát laktató, ebédkor alig bírtam levest enni (a darabkából ugyanis ez a három darab lett!).
Nem fogyott el mind délben, de nem hinném, hogy a holnapot csak egy is megéri közülük.

12 megjegyzés:

  1. Most 1 kg liszt vagy fél kg lisztből készült, mert a hozzávalóknál 1 kg szerepel a leírásnál fél kg, mert nem mindegy, ha valaki másolni szeretné:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó!Valószínűleg ezek a mondatok elkerülték a figyelmedet: "Ez a mennyiség jó sok tésztát ad, ezért most csak a felével dolgoztam. A hozzávaló mennyiségeket megfeleztem és a következő sorrendben raktam a kenyérsütőbe"
      Tehát először leírtam az 1 kg lisztből, amiből olyan sok tészta lesz, hogy kerülhet a hűtőbe is tartaléknak.
      Most pedig a fél adaggal dolgoztam kis módosítással, mivel nem volt itthon tej, de joghurttal helyettesítettem.
      Elnézést kérek, ha félreérthető voltam.

      Törlés
  2. Így aztán nem lehet fogyókúrázni. :oD Nagyon ínycsiklandóan fest.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Altair! Nekem nem kell fogyókúráznom, sőt egy kis pajzsmirigy túlműködés miatt nagyon sovány vagyok, és az én koromban ez eléggé előnytelen.
      Akinek fogyózni kell, igyon meg minden étkezés előtt 10 perccel fél liter vizet, és már nem is bír annyit enni.

      Törlés
  3. Jaj de szeretem én a lángost!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, ha úgyis szereted, süssél te is!

      Törlés
  4. Tejfölös sajtosat kérek szépen, még melegében:)) Én azt szerettem a legjobban, amit otthon a pékségnél sütöttek. Olyan kis ablakon adták ki... gyerekkori emlékek! A csokis és a sajtos volt a kedvenc:))

    VálaszTörlés
  5. Emi!Nálunk is a sajtos tejfölös volt a leg kapósabb, de délután nyers vöröshagymát metéltem rá, mert mindennap megeszem egy vöröshagymát nyersen egészségem érdekében. Csokis lángosról még nem hallottam, de nem lehet rossz!

    VálaszTörlés
  6. Csuda finom és laktatós. Bizony!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...