Összes oldalmegjelenítés

2012. március 25., vasárnap

Hókifli

Hókifli
Többféle hókifli receptet ismerek. De most se élesztőm, se sütőporom nem volt itthon, tehát olyan receptet kerestem, amibe egyik  sem kell .
Limaránál   találtam.
Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt (rétesliszt)
  • 25 dkg margarin
  • csipet só
  • 2 dl tejföl
Töltelék: szilvalekvár

A réteslisztbe belereszeltem a félig fagyos margarint és összemorzsoltam. Hozzáadtam egy csipet sót és én egy evőkanál porcukrot is, majd a két deci tejföllel összegyúrtam a tésztát és negyedórát pihentettem.

Utána lisztezett deszkán kb. 3mm vastagságúra kinyújtottam és kiszúróval kör formákat szaggattam ki belőle, melyeknek  a közepére magam főzte jó kemény  szilvalekvárt tettem. Majd a formázót összecsukva összenyomtam a tésztát és készen is voltak a kiflik.

Tésztaformázóval készítettem
Előmelegített 180 fokos sütőben alsó-felső lángon kb. húsz percig sütöttem.
Akinek nincs ilyen formázója, az pogácsaszaggatóval vágja ki a köröket és a lekvár beletétele után félbehajtva kézzel jól nyomkodja össze a szélein a tésztát.
Én is csináltam ilyeneket is. Ezek kisebbek lettek.
Amikor kisűltek a kiflik még forrón vaníliás porcukorba hencsergetjük.

Vaníliás porcukorba forgatjuk

Felirat hozzáadása
Mindannyian szeretjük és eldobozolva egy-két hétig is eltartható.  

14 megjegyzés:

  1. Meghiszem, hogy mindenki szerette, annyira kis guszták! Milyen egyszerű a tésztája, nagyon nekem való süti!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, ha neked való, próbáld ki te is!

      Törlés
  2. Nálunk valahogy csak karácsony tájékán készül hókifli, pedig mi is szeretjük. Húsvétra fogok egy nagyobb adagot készíteni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, nálunk is általában karácsony táján szokott ilyesmi készülni, de újabban húsvétra is előveszem a karácsonyi recepteket.Pozsonyi kiflit is tervezek.

      Törlés
  3. Egyáltalán nulla cukor a tésztában? :O Én mindig a sima 30 liszt-20 vaj-10 porcukor linzert használom ilyenkor, nem kell hozzá semmi sütőpor vagy élesztő, csak 1-2 kanálnyi tejföl. Omlós, puha, isteni. De ez is érdekes, nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dina, Limaránál nincs benne semmi cukor, én azért kicsit tettem.Én is szoktam a klasszikus linzer receptet is használni, de abból még ilyen kiflit nem próbáltam.

      Törlés
  4. Jaj de jól néz ki, gondolkozom rajta, hogy beveszem a repertoirba :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha, ha tetszik, próbáld ki te is!

      Törlés
  5. Nagyon guszták és milyen egyszerű:)))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszták!
    Ismerem a receptet,próbáltam is nagyon finomak.
    De én maradi vagyok én mindig kifli alakot formázok a tésztából.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Mónika!Ezek méretre elég kicsik, ezért nehéz lenne kifli formákat kialakítani.

      Törlés
  7. Hű, de megkívántam! Anyukám nagyon sokszor sütött ilyet! Csak nem volt ilyen vagány tésztaformázója! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marcsis!Süssél te is. Formázó nélkül is lehet.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...