Összes oldalmegjelenítés

2012. március 4., vasárnap

Gesztenyés golyók

Gesztenyés golyók
Fantázia desszertet készítettem a hétvégén. Körbenéztem, mi van itthon,  amiből valami sütés nélküli finomság előállítható.Mirelit gesztenyemassza, kekszdara általában mindig van, befőtt is. Máris lehetett nekiállni.
A negyedkilós gesztenyemasszát félig fagyos állapotban sajtreszelőn lereszeltem.
Kb. ugyanennyi darált kekszet öntöttem hozzá, öt dekányi olvasztott vajat, 1 dl frissen főzött feketekávét, fél dl-nyi sütőrumot meg úgy öt dekányi porcukrot.
Ezt jól összegyúrtam. Megkóstoltam, épp megfelelőnek találtam, mehetett a hűtőbe két órára.
Mikor kivettem golyókat formáltam úgy, hogy mindegyik közepébe egy szem meggybefőttet tettem.
Tíz deka bevonócsokit egy evőkanál olajjal felolvasztottam, ebbe mártogattam meg a golyókat, majd egy rácsra tettem lecsepegni.
  
Tíz dekás tejcsokiból négy kockányit egy kis csészében felolvasztottam és csak úgy fogpiszkáló segítségével vonalakat, mintákat húzkodtam a golyókra, meg színes szórócukrot szórtam rájuk.

Csak nagyobb méretű mignon papírom volt itthon, azért beleraktam.
Összesen tizenöt golyóm lett, de lehetett volna inkább kisebbeket és dupla mennyiséget csinálni. Merthogy nagyon finom, de jó tömény édesség, az ilyenből kevesebb is elég.
Felirat hozzáadása

Egy harapásnyi hiányzik belőle

12 megjegyzés:

  1. Csini kis bon-bonokat rittyentettél, nem semmi ízélmény lehetett! :) Ezt mentem! :)

    VálaszTörlés
  2. Marisz, ezek a gesztenyés golyók nagyon ügyesen vannak elkészitve. Guszta, finom, és szépen diszitted...és méghozzá cseresznye, kávé, rum, húúha, hát igazán csorog a nyálam utánuk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth, tényleg finomra sikeredett!

      Törlés
  3. Guszta és nagyon finom lehet! Szoktam ehhez hasonlót én is csinálni, szeretjük!

    VálaszTörlés
  4. Imádom a gesztenye golyókat...:) Jól hangzik nagyon!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, semmi perc alatt meg tudod te is csinálni!

      Törlés
  5. Nagyon finom lehet Mariska,nagy kedvenc a gesztenyés dolgok nálunk,a tiéd meg nagyon kívánatos:)Látom közben százados is lettél,szívből gratulálok:)!Puszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ditta!Igen, szeretjük a gesztenyés dolgokat.
      Köszönöm a gratulációt, bár ezt a százados dolgot egyáltalán nem értem.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...