Összes oldalmegjelenítés

2012. március 21., szerda

Cupcake - tüdértortácskáim

Cupcake
Cupcake - angol szó. Cup: csészét jelent, cake: torta, tehát csészetorta. Másutt tündértorta elnevezéssel találkoztam, gondolom a színes díszítés a névadója.
Csésze torta azért, mert a hozzávalók mértékegysége többnyire csésze, de talán azért is, mert kis csészeformájú edénykékben készülnek.   Egész mostanáig nem tudtam, mi a különbség a muffin és a cupcake között. Most is odajutottam, hogy túl sok különbség nincs. Bár ennek a blognak az írója szerint van, szemlélteti is a különbséget.
A muffin receptet a  Főzzünk együtt blogról vettem.
Hozzávalók:
1 bögre darált mák
1 bögre porcukor
1 bögre liszt
1 bögre tej
1 tojás
1 tk sütőpor
2 ek olaj
36 szem magozott meggybefőtt

1 bögre: 2,5 dl

Elkészítés:
Összekevertem a száraz hozzávalókat, másik edényben a folyékony hozzávalókat, majd a kettőt egybeöntöttem. A szilikon muffinformák mindegyikébe mertem egy evőkanál masszát (elég híg a massza, de nem kell megijedni, a végeredmény jó lesz), erre rádobtam a lecsepegtetett meggyszemeket (mindegyikbe hármat), majd a maradék masszát elosztottam a muffinformák tetején. Nekem 14 darab lett ebből a mennyiségből. A sütőt már előzőleg bemelegítettem 180 fokra  és alsó-felső lángon 30 percig sütöttem.

Krém:
10 deka krémsajt
5 deka szobahőmérsékletű vaj
1 púpozott evőkanál porcukor
1 teáskanál rózsavíz
villahegynyi céklapor

A vajat önmagában egészen krémesre keverjük, majd továbbkeverjük a porcukorral, hozzáadjuk a krémsajtot, és a rózsavízben feloldott céklaport.
Ezt a krémreceptet Pixi Pie  oldalán találtam, főleg azért lett szimpatikus, mert nem túl vajas, de persze én némi módosítással készítettem el. Először is nem volt rózsavizem, tehát az kimaradt, céklaport nem használok, de frissen reszelt cékla levével megszíneztem, meg 2 evőkanál rumot is tettem a krémbe, amihez mascarpone krémsajtot használtam.
Nagyon finom könnyű krém lett a végeredmény, melyet nylon zacskó sarkából nyomtam a muffinok tetejére. Hát úgy, ahogy tudtam, mert az ilyen műveletekben ügyetlen vagyok. Már van kinyomózsákom különféle csövekkel,  talán kétszer próbálkoztam vele, de nem igazán sikerült, így maradtem a nylon zacskónál.
Még cukorgyöngyökkel díszítettem, meg a Tardis tortánál maradt kék fondantot vajjal keverve szintén zacskóból nyomtam rájuk.
Hát ilyenek lettek:
Először mindegyik tetejét lekentem krémmel
nylon zacskóval díszítve
Határozottan finomnak találta mindenki a kis tortácskákat.  
   
   

 

24 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon illik hozzájuk a név: tündértortácskák. Nagyon szépek lettek. Ügyes vagy, nagyon!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néznek ki. Most nagyon meg tudnék enni egyet :)

    VálaszTörlés
  3. Milyen szép kis rózsák! Nekem a muffin valahogy mindig magában finom süti, amit azért sütök mert gyorsan megvan, sosem jutott még eszembe "tortásítani", de ezek tényleg tündériek. Lehet megéri :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha!Igen, a muffin magában is finom sütemény, de lehet fokozni a szépségét és a finomságát is.

      Törlés
  4. Szívesen megkóstolnám:) Nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  5. Édy, köszönöm! Finomak voltak.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek és guszták lettek! Ilyen finom krémes sütit most szívesen elfogadnék!:)

    VálaszTörlés
  7. Tündéri tortácskák:)) és az ízük is biztosan különleges!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Judóca, köszönöm! Igen, a mák-meggy párosítás különleges ízt adott nekik.

      Törlés
  8. Nagyon szép kis tündértortácskák! Igazán kívánatosak! A diszítésük meg rendkívül tetszik. Mint a rózsák! Kérek szépen egyet belőle:)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Emi, köszönöm! Sajnos nem tudok adni, de javaslom, hogy próbáld ki, ügyes háziasszony vagy, biztos te is megtudod sütni.

    VálaszTörlés
  10. Hmmmm, mákos-meggyes-krémsajtos, tuti kombináció! :) Igen, én is gondolkodtam darabig a különbségen, és arra jutottam, hogy hiába vergődünk neveken, a muffin általában a tésztájában hordoz ízesítőket, mitn csokikocka, gyümölcsök, és nincs díszítve a teteje, azaz simán süti, a cupcake pedig általában sima tészta, a tetején meg sok-sok krém és dísz. Igazából pedig szerintem tökugyanaz, csak másképp hívják itt, és másképp ott. A tiéd tündéri, szépek a rózsáid, ötletesen megoldottad! :))

    VálaszTörlés
  11. Dina, köszönöm a dicséretet! Muffin-cupcake ügyben egyetértünk. Mindegy, hogy minek nevezzük, a lényeg, hogy finom legyen!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon helyesek lettek Marisz,igazán ügyi vagy. Szívesen megkóstolnék egyet én is. Imádom a mákot és a meggyet is :)
    Remélem ma már az enyémek is felkerülnek mert már alig várom :P

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm, Fanó! A tieid is nagyon szépek!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...