Összes oldalmegjelenítés

2012. február 7., kedd

TARDIS torta születésnapra

Amikor a fiatalabb fiam azt kérdezte, láttam -e már tardisz tortát, nem tudtam, miröl beszél. Mondta, hogy egy doktoros sorozat, amiben egy telefonfülke komoly tényező.
Utánanéztem, hát tényleg a TARDIS a Ki vagy Doki című sci-fi sorozat főszereplőjének, a Doktornak az időgépe,  formáját tekintve pedig egy 50-es évekbeli kék színű angol telefonfülke. Tardis imádók kék telefonfülkét ábrázoló használati és dísztárgyakat készítenek és gyűjtenek. Cipőt, bögrét, szatyrot, kulcstartót, de még Tardis koporsót is láttam a neten.
Tardis tortát én összesen kettőt találtam.
Így utólag az egyik sikeresebb, a másik kevésbé mutatós mint az általam készített.
Először is a szín  okozott fejtörést, mert természetes anyagból kéket előállítani lehetetlen. Szárított bodzabogyót kávéörlőn ledaráltam és a fondant készítésekor por alakban kevertem a porcukorhoz, így csak kevés mennyiségű (2 teáskanál) Szilas folyékony kék festék kellett a szín eléréséhez. A borítás anyagát a kukacka tortánál leírt tejporos masszából csináltam. Bár tudtam, hogy nem kell mindet felhasználni, de a méretek miatt kétszer nyolc tojásból sütöttem piskótát a nagy gáztepsimben. A krém a kalocsai riselines tortámnál használt nagyon finom  kávékrém, aminek az elkészítése kicsit macerás ugyan, de különleges, Ditta receptje alapján.
A piskótát keresztben, hosszában téglalap alakúra vágtam és kívül-belül bőven bekentem a krémmel, majd egy éjszakai hűtés után szabtam rá a fondant borítást. A feliratokhoz egy kevés fondantot vajjal kikevertem és zacskó sarkából írókáztam. Alig találtam neki tálcát, mert jó nagy lett, a kész torta 14x14x33 cm-es.

 
A tortát szombatra csináltam, mert vártuk haza a kisebbik fiamat megünnepelni a születésnapját.  Alighogy elkészültem vele, csörgött a telefon és ő hívott, hogy indulna is, meg nem is - haza, mert náluk szakad a hó. Nálunk is szakadt, ezért azt tanácsoltuk neki, hogy inkább ne jöjjön, majd jobb útviszonyoknál.
Elég volt akkora dobozt találni a háznál, amibe belefért a torta. Nagyon óvatosan sütőpapírral bélelt dobozba tettem, még nagy nylonzsákba dobozostól becsomagoltam és lefagyasztottam. Borított tortát eddig még nem fagyasztottam, hát majd kiderül, milyen lesz.

Szabadban készült fotón másnak tűnik a szín



A megmaradt lapokat a megmaradt krémmel bekentem, kicsit a tetejét is, cukordarával megszórtam és így került asztalra vasárnap.Jó volt.

Felszeletelve
A szülinapi ebédet majd a legközelebbi találkozáskor megtartjuk.
Hétfőn egész nap szakadt a hó, úgy néz ki, most száz százalékosan eltalálták az előrejelzést a meteorológusok.
Ma, kedd reggel a házból ki se tudtunk lépni, a hó szakad, a teraszunkat fél méter magasan befújta a szél, óránként kell a havat takarítani.
Ma 23 éves a fiunk. Megígértem neki, hogy a torta képét felteszem a blogomra.
Danikám! Ez a torta vár rád, meg előtte finom ünnepi ebéd (ajándék is lesz), reméljük, minél előbb megtarthatjuk a szülinapodat.
Isten éltessen sokáig!
***********************************************************************
Egy hét múlva folytatom a bejegyzést. Sikerült megünnepelni a fiunk születésnapját. A tortát kivettem a fagyasztóból és szobahőmérsékleten kiengedett.
Jól bírta a fagyasztást, szépen lehetett szeletelni, finom volt.
 

14 megjegyzés:

  1. Boldog szülinapot a "kisfiadnak" :))
    Nagyon jó lett a szülinapi torta! Kíváncsi vagyok hogyan bírja a fagyasztást.
    Nálunk nincs ekkora hó, összesen vagy 5cm esett, éppen elég h a szánkó csússzon benne (Salgótarján mellett) Kitartás az időjárás miatt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, Judóca! Mi is kíváncsak vagyunk, bírja-e a fagyasztást. Itt annyi a hó, hogy nem tudjuk hova rakni,meg alig lehet közlekedni.

      Törlés
  2. Boldog szülinapot a kisfiadnak,mert egy anyának mindig csak kisfia van.
    Torta nagyon jó,én sem hallottam még a filmről sem!
    Természetes ételfesték kapható a( Deszertmester.hu oldalán megnézheted)
    ... én tőlük szoktam rendelni nagyon gazdaságos gluténmentes!
    Igaz,hogy egyedül a kék festék 30 %-a -csak természetes alapanyagú.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, Mónika!
      Utánanézek a természetes ételfestékeknek. Eddig pirosat meg kéket nem tudtam előállítani.

      Törlés
  3. Isten éltesse a fiadat nagyon sokáig! A tortád nagyon különleges, mivel nem ismerem ezt a filmet .A feladatot nagyon ügyesen teljesítetted! Szerintem nem lesz annak a tortának semmi baja a hűtőben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük, Éva! Reméljük, 1-2 héten belül változnak az időjárás és útviszonyok és megtarthatjuk a szülinapot.

      Törlés
  4. Boldog szülinapot a "kisfiadnak", talán enyhül a tél hétvégére :) Nagyon ügyesen készíted, díszíted a tortáidat, a színt is ötletesen megoldottad! Én azt olvastam valahol egy fórumon, hogy fagyasztható a borított torta, de amikor kiveszed a mélyhűtőből, rögtön ki kell csomagolni, különben a kondenzvíz eláztatja. Egy ici-picit veszíthet a dizájnból :( Majd írd meg, mit tapasztaltál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük,Vicuska!Majd megírom a fagyasztásról a tapasztalataimat.

      Törlés
  5. Boldog Születésnapot a Fiadnak!!
    A torta nagyon szép, érdekes,nagyon ügyes!!!!És gondolom ugyan olyan finom!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Melissina2, köszönjük! Ezt a kávés krémet nagyon szeretjük, finomnak kell lennie.

      Törlés
  6. Boldog szülinapot a fiacskádnak :) Micsoda torta :) Nagyon ötletes :)

    VálaszTörlés
  7. Marisz, te igazi jó anya vagy...micsoda különleges, és szép tortát sütöttél a fiadnak. Boldog születésnapot kivánok neki!
    A TV-én állandóan mutatják hogy micsoda havas telek vannak Európában. Valami borzasztó. Ilyen hatalmas hó esésröl még nem hallottam!
    Finom ebédet főzhettél, és a finom süti is...remélem hamarosan be pótoljátok:DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth, köszönjük!Nálunk most eléggé kitombolja magát a tél, az éjszaka is mínusz 18 fok volt.Derékig járunk a hóban, nem tudjuk hova lapátolni, hogy parkolni lehessen.
      És micsoda sár lesz, ha elolvad!
      Remélem, rövidesen megtarthatjuk az elmaradt szülinapi családi ebédet.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...