Összes oldalmegjelenítés

2012. február 23., csütörtök

Női kalap torta


Női kalap torta
Ezt a tortát is még vasárnapra csináltam,ugyanis összevont születésnapi vendégségben voltunk, ahol összesen öt születésnapos volt.Négy tortát készítettem meg egy adag sajtos ördögpirulát.
Ez a torta egy sütés nélküli gesztenyetorta, megformálva női kalapnak. Receptjét a NoSalty-n találtam, persze én csokoládé helyett  fondant borítást alkalmaztam.
Hozzávalók:
250 gr fagyasztott gesztenyemassza
1 csomag babapiskóta
 4 dl habtejszín
2 dl tej
1 dl rum, vagy 1 tk rumaroma


Tetejére
100 gr étcsoki
50 gr fehércsoki


Elkészítés:
Egy tálat kibélelünk folpackkal. A gesztenyemasszát  jól kikeverjük a rummal, hozzáadjuk a tejszínt felverés nélkül.
A tejbe pár másodpercre belemártjuk a babapiskótákat (ne áztassuk el!) és kirakjuk vele a tál alját és oldalát. Megkenjük a gesztenyés krémmel. Újra piskóta, majd massza következik, mindez addig, míg elérünk a tál pereméig. Az utolsó réteg piskóta legyen. Folpackkal lefedve egy éjszakán át pihentessük hűtőben.Másnap tálcára borítjuk és a tetejét leöntjük a megolvasztott  étcsokival. Mikor ez rádermedt, felolvasztjuk a fehércsokit és azt is rácsurgatjuk.
Ahogy én csináltam:
Ezt a tálat raktam ki babapiskótával:
   


A recept nem ír semmi fixálót a gesztenyés krémhez, én azért előkészítettem egy teáskanál agar-agart, amit aztán végülis kifelejtettem belőle. ezért a krém állaga aggodalomra adott okot. miután hűtőben töltött egy éjszakát, elég jól megdermedt, de félő volt, hogy majd szobahőmérsékleten kifolyik a borítás alól. Amikor megtelt a tál, visszahajtottam
 a folpack széleit, és még egy tányért is tettem a tetejére nyomatéknak.
A borításhoz fehér pillecukrot használtam, amit kevés kurkuma porral színeztem, margarin helyett pedig egy teáskanálnyi saját készítésű körömvirág olajat, így kapta a színét. Kinyújtott fondantra egy direkt erre a célra vásárolt műanyag klipsszel mintát nyomtam, ebből szúrtam ki a szíveket linzerkiszúróval, ami a kalap dekorációja. Találtam egy megfelelő hosszúságú muszlin szalagot rákötni, odatűztem egy fondant rózsát és ennyi. Lehetett volna még szépítgetni, díszítgetni, de általában úgy szoktam járni, hogy arra már nem marad időm.


A megajándékozott - a menyem húga - így is nagyon örült neki. Nem vágtuk az ebéden fel, mert összesen 8 torta volt 18 személyre, nem bírtunk volna annyifélét enni, de remélem, hűtőben 1-2 napot kibírt, és finom volt..

13 megjegyzés:

  1. Szerintem is nagyon elegáns lett! Nem kellett volna még díszítgetni pontosan így tökéletes:)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez nagyon ötletes! Gyönyörű lett! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szerencsésel a megtisztelt szülinapi barátjaid akiknek készitetted ezt a gyönyörü elegáns kalap tortát! Hát...ez szenzációs!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Elisabeth! Én is örülök a barátaimnak.

      Törlés
  4. Igazán elegáns. A pillecukros borításról lehetne részletesebb leírást kérni?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...