Összes oldalmegjelenítés

2012. február 20., hétfő

Sportszelet torta

Sportszelet torta
Születésnapra készítettem ezt a tortát. Sportszelet tortára kétféle receptet találtam, most a Szederliget blogból választottat készítettem el, mégpedig dupla adagban, mert nagy születésnapi tortát akartam.

Tészta hozzávalói:
  • 350 g liszt
  • fél cs sütőpor
  • 1/4 tk szódabikarbóna
  • 3 ek kakaópor
  • 150 g porcukor
  • csipetnyi só
  • 1 db tojás
  • 50 g Rama
  • 0,75 dl tej
  • 1 narancs reszelt héja

Krém hozzávalói:
  • 3 dl tej
  • 1 zacskó csokipuding por
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 120 g cukor
  • 125 g (fél cs) Rama
  • 3 ek kakaópor
  • rum vagy rumaroma

Máz a bevonáshoz
  • 2,5 ek kakaópor
  • 2,5 ek porcukor
  • 1,5 ek tej
  • 50 g Rama
Tészta elkészítése:

  1. A száraz hozzávalókat jól összekeverjük, majd hozzáadjuk a margarint, a tojást és tejet. Dagasztófejjel alaposan összedolgozzuk az egészet. (Én nem használtam dagasztógépet).
  2. A kész tésztát gyúródeszkán cipóvá gyúrjuk, majd 5 egyenlő részre osztjuk. (Lemértem a tésztát).
  3. Egyesével kinyújtjuk a tésztacipókat 24 cm átmérőjűre, majd egy ugyanekkora átmérőjű kapcsos tortaforma aljára terítjük. Ha szükséges, széleit levágjuk. A formát célszerű kevés margarinnal vagy olajjal megkenni, így biztosan nem ragad rá a tészta. Én a tészta széleit visszanyomkodtam a formába, nem vágtam le.
  4. 180 fokra előmelegített sütőben 14 percig sütjük az első lapot. A többinél is hasonlóan járunk el, de a sütő bemelegedése miatt 10-12 percre rövidülhet a sütési idő. Ne süssük túl a lapokat, mert akkor nagyon kiszáradnak!
Krém elkészítése:
  1. A pudingport a kétféle cukorral és a tejjel csomómentesre keverjük, majd lassú tűzön sűrű krémet főzünk belőle. Kissé hagyjuk kihűlni, majd belekeverjük a margarint, a kakaóport és a rumot vagy aromát. Alaposan összekeverjük az egészet, hogy egynemű krémet kapjunk.
  2. A lapok közül a legszebben sikerültet féretesszük- ez lesz majd a tortánk teteje-, a többit pedig egyenletesen megkenjük a krémmel. A felső lapra nem kerül már krém. Amikor a tésztát ráfektetjük a krémes rétegre, óvatosan nyomjunk meg picit lefelé a lapot, hogy jobban belemerüljön a krémbe, így szépen magába tudja szívni azt.
Mint már az elején írtam, én dupla adagból készítettem a tortát. Tíz lapom lett, egy eltörött, ezért kilencet használtam fel.Összeállítás után a tortát egy éjszakára hűtőbe tettem, a díszítésre csak másnap került sor.  Nem vágtam le a lapok széleit, ezért a máz rácsorgatása után az oldala egyenetlen volt így csokiforgáccsal ragasztottam körbe, meg a tetejét is. De mivel mozgatáskor eléggé potyogott róla a csokiforgács, ezért ki kellett találnom valamit. Fehércsokit olvasztottam és nylonzacskó sarkából kusza vonalakat húzkodtam rá, ami összefogta a csokiforgácsokat és rendesen rászilárdult a díszítés is a tortára, kibírta a több mint harminc kilóméteres autóztatást is.


        


A torta belseje
     
A torta nagyon finom volt, valóban a sportszelet csokira hasonlító az íze, valószínűleg a narancshéj, rum és a kakaó annak is a domináns íze. Annyit megjegyzek, hogy legközelebb ha készítek, több krémet keverek, akkor az oldalát is körbe tudom kenni egyenletesre.
Összességében elégedett voltam vele és a megajándékozott rokonhölgy is örült neki, a többi vendégnek is ízlett.  Köszönet a receptért Szederligetnek, ilyet máskor is fogok sütni.      



21 megjegyzés:

  1. Nagyon elegáns torta lett,sokat alakult jó irányban a torta díszítési technikát,gratulálok ügyes vagy!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép torta lett! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű,és nagyon finom lehetett!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. María, köszönöm! Én is megdícsértem a te oroszkrém tortádat.Olyat még nem sütöttem, de várólistán van.

      Törlés
  4. Ez egyre jobb és szebb:) Tényleg a legjobb szó rá az elegáns! Biztos finom is volt, sportszelet, nyami:)

    VálaszTörlés
  5. Tetszik, ki fogom próbálni, mert már unom a sima csokitortát :) Ebben van valami plusz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, bróbáld ki!Tényleg olyan az íze, mint a sportszelet csokié.

      Törlés
  6. Hú de megváltozott a blogod, először azt hittem rossz helyre jöttem:) Nagyon gyönyörűséges lett a tortád, annak ellenére, hogy nem szeretem a tömény csokit, megkóstolnám. A díszítésed nagyon elegáns, gratulálok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu!Köszönöm a dícséretet. A blogomon valamit elállítottam, ha sikerül, visszacsinálom a régit.

      Törlés
  7. Első pillanatban én is azt hittem nem jó helyre jöttem:)))) de aztán láttam sok ismerős finomságot. Ez a sportszelet torta nagyon jól néz ki!!!! Sajnos nem vagyok képes ilyen díszítésre...

    VálaszTörlés
  8. Judóca! Ne légy kishitű! Ha meg se próbálod, akkor nem tudhatod. És hát gyakorlat teszi a mestert.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép lett a tortád! Nagyon megváltozott a blogruhád úgy meglepődtem azt hittem nem jó helyen járok?:)

    VálaszTörlés
  10. a dupla adaggal kb. hány centis tortaformát sikerült megtölteni?
    ha jól emlékszem, nekünk csak 26cm-es formánk van...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kinga! Az én tortaformám is olyasmi. Mint írtam, a két adagból 10 lapot sütöttem, csak kilencet használtam fel, mert egy eltörött, de így is jó nagy lett a torta. Egy adagból ezzel a torta átmérővel lapos lett volna.
      Nem tudom, ezzel az információval segítettem-e?

      Törlés
  11. Szia!
    Nagyon szép lett a tortád, én is szeretném elkészíteni, de lenne egy olyan kérdésem, hogy mindenképpen hűtőbe kell rakni egy éjszakára, vagy ez a lépés kimaradhat? :)
    Előre is köszi,
    üdv. Andi.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...