Összes oldalmegjelenítés

2012. február 27., hétfő

Sonkás, sajtos rakott palacsinta

Rakott palacsinta
Trollanyunál tetszett meg ez a fajta sós rakott palacsinta és most jött el az ideje a megvalósításnak. Ugyanis a sütőm még nincs megjavítva, tehát ez is hozzájárult, hogy ezt válasszam. Lényegében ugyanúgy csináltam, ahogy ő,   csak kevesebb palacsintát tettem egymásra. A palacsintákat a megszokott receptem  szerint sütöttem, csak dupla mennyiséget.
Az egyéb hozzávalókból sonka 20 deka volt itthon, tojást csak 3-at szánhattam rá,
a krémsajt 125gr-os volt.
Sajtszósz hozzávalói:
fél liter tej
5 deka vaj
2 ek liszt
15 deka krémsajt
5 deka reszelt sajt
4 gerezd fokhagyma
só,őrölt bors,
kapor
Elkészítés.
A megolvasztott vajra rászórtam a lisztet, kicsit pirítottam majd felöntöttem a tejjel és habverővel állandóan kevergetve megfőztem a besamel mártást. Sóztam, borsoztam,beletettem a reszelt sajtot és a krémsajtot (Philadelphiát). Kapor helyett friss petruska levelet metéltem apróra, meg néhány oregánó ágat.
A tojásokat már előzőleg keményre főztem és felkarikáztam, a gépsonkát is felkockáztam.
Rétegezéshez kivajaztam egy jénai tálat és a beletett palacsintára először a besamelből kentem, majd sonkakockákat és tojáskarikákat raktam.

Így  rétegeztem
Így rétegeztem 12 palacsintát, tetejére palacsinta került, amit jól megkentem tejföllel.

Most 180 fokos sütőben 20 perecig kellett volna sütni. Van egy harminc éves gáztűzhelyem, amit  disznóvágásokkor szoktunk használni. ennek a sütője működik ugyan, de hőmérsékletet nem mér, alul éget és mindenféle samott téglás meg gőzölős praktikákat szoktam alkalmazni, ha mégis ezt kell használnom.
Ebbe most is betettem, de szerintem csak átmelegedett benne, aztán gondoltam egyet és mivel a rossz villanysütőm grillezője működik, ezért   2-3 percre beraktam grillezni.

Grillezés után
Kicsit pihent, aztán szeleteltem. Nekünk nagyon bejött, ilyet máskor is fogok csinálni, de elég elé egy könnyű leves, mert nagyon laktató.
           
Az egészben maradt palacsintákat narancsos sárgarépa lekvárral megkentem, így édes palacsintánk is volt.


14 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik nálad is. Jöhetne egy szeletke...:)

    VálaszTörlés
  2. Lilla!Akkor te következel elkészíteni!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett, guszta!Érdekes hogy legalább 2 blogon kell meglátnom valamit hogy úgy érezzem hogy kikéne próbálnom?:)

    VálaszTörlés
  4. Éva, finom volt! Érdemes kipróbálni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól sikerült, és a lényeg, hogy ízlett nektek is:) Azóta sem készítettem, mert ugye nehezen szánom rá magam a palacsinta sütésre:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu! Köszönet a receptért, mi is nagyon megkedveltük.

      Törlés
  6. Én is kinéztem magamnak Trollanyunál ezt a rakott palacsintát. Most hogy újra látom, egyre inkább kívánom:)

    VálaszTörlés
  7. Még sosem csináltam sós töltelékes rakott palacsintát, de ezt felírom a kipróbálandók sorába :)

    VálaszTörlés
  8. Vikvi, sósan én is először csináltam és bevált!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...