Összes oldalmegjelenítés

2012. február 5., vasárnap

SAD 3.forduló - Csokitorta plasztikcsoki borítással


Csokitorta plasztikcsoki borítással
A SAD (Süss,Alkoss,Díszíts!) egy gasztrobloggerek közötti játék - vagy talán mozgalomnak is nevezhetnénk. Lényege, hogy minden hónapban más adott témáról, hozzávalókkal, díszítési móddal, stb. kell tortát készíteni.
A mostaninak  Picijuci a háziasszonya, a játék neve: Gombóc Artúr álma, vagyis csokitorta, csokidísz készítéssel lehetett indulni.
Én az egyik barátnőm születésnapjára készített csokoládétortámat mutatnám be, melyet fehér és keserű csokiból készített plasztik csokival, másnéven mézes csokoládé gyurmával borítottam, díszítettem, belül pedig csokoládékrémmel töltöttem.
Piskóták, krémek

Sütöttem kétszer 4 tojásból kakaós piskótát, háromból sárga piskótát. A csokikrém a gólyás tortánál használt jól bevált, agyondícsért krém lett, de négy deci tejben megfőzött 40 gramm puncspuding krémet is használtam.
A torta összeállításához 4 karika kakaós piskóta  és két karika sárga piskóta volt.
Alul kakaós karika csokikrémmel, rá  kakaós karika, csokikrém, majd sárga karika a puncsos krémmel, amelyre helyenként tettem vörösborban sütött meggyet (a képen az inox tál mellett van pohárban). A puncskrémre a másik sárga karikát tettem, majd a csokikrémmel és a másik két kakaós lappal el is készült a torta, melyet kívülről is bekentem csokikrémmel és két órára hűtőbe tettem.

Kívülről is bekenve
A plasztikcsokival már régóta dolgozom, Anna unokám születésnapi   tortáját is azzal burkoltam és abban a posztban is írtam, hogy már nem tudom hol találtam a receptet, de most találtam Zsófinál ugyanezen a módon elkészítve, tehát előfordulhat, hogy tőle származik. A fehércsoki más természetű, nehezebb vele bánni. Ahhoz kevesebb mézet tettem, 100 gr fehércsokihoz 30 gramm mézet.
Tehát a plasztikcsokihoz külön-külön felmelegítjük a mézet és a csokit, majd összekeverjük őket és nyújtogatjuk, húzogatjuk, gyúrjuk, míg képlékennyé válik. Időnként megtörölgetjük a kezünket, mert elég sok olajos tapintású folyadék kijön belőle. Aztán légmentesen hűtőben tároljuk egy napig, felhasználás előtt szobahőmérsékleten tartjuk, hogy könnyen gyúrható legyen. Én azonban  kicsit megmikrózom  és jól átgyúrom felhasználáshoz.
Most már három hete megcsináltam a csokigyurmát mindkét színűt. Úgy terveztem, hogy Enikő barátnőm születésnapjára egy szív alakú tortát sütök a kisebbik sütőfomámban, a díszítése pedig sok rózsával lesz. Ehhez 30-30 deka csokit használtam fel és az eredeti tervhez vásároltam be a többi hozzávalót is. Mégis amikor rakodtam elő a tortasütéshez, úgy gondoltam, hogy nagyobb tortát sütök.
Enikő várta haza a családot, négy fiát (három a párjával),  hat unokáját (öt fiú és egy lány), - szóval  nagyobb torta legyen, hogy egy-egy szeletke mindenkinek jusson belőle. Mivel a torta nagyobb lett, a plasztikcsoki majdnem kevés lett, illetve nagyon kellett bűvészkednem, hogy elég legyen. A fehér el is fogyott szinte mind, a barnából is épp hogy csak maradt. Így aztán nem lett sok rózsa rá.
Először a tetejét borítottam be.
A tortakarika nagyságának megfelelő sablont rajzoltam, melyet félbe hajtottam és ennek mentén vágtam ki először a torta tetejére a borítást. Cukros vízbe mártott ecsettel áthúztam a tetejét, hogy ráragadjon. A torta oldalára szintén lemért papírhoz mértem és ugyanígy felragasztottam, fehér tetőhöz fehéret, barnához barnát (sajnos, a fotózás el lett kapkodva és ez nem látszik).
Egy nagyobb és egy kisebb barna színű rózsát készítettem levéllel dísznek, az aljához körbe barna-fehér fonat került.
 
       
       
           
Összegezve a tapasztalataim a csokigyurmáról:jól nyújtható, formálható, főleg a magas kakaótartalmú keserű csokiból készült.
A fehércsoki gyurma kényesebb, nekem fényesebb lett és átlátszóbb, lehet, hogy több keményítőt kellett volna nyújtáskor használni. Szerettem vele dolgozni, máskor is szívesen alkalmazom majd. Kár, hogy a fényképezés nem sikerült, egyik fotó sem adja vissza igazán sem a színeket, sem a torta  nagyságát. Mert jó nagy lett, három kilónál biztos több. Gyertyákat nem is tettem rá, azt biztos tettek a gyerekei a fő tortára, amit ők csináltattak.
De Enikőt sikerült meglepnem a tortával, nagyon örült neki és ámuldozott, hogy ilyen csodaszép tortát csináltam neki.
Én pedig remélem, hogy finomnak találta a családja is.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett! A plasztik csoki receptet már régen valahol mentettem, de még nem mertem vele próbálkozni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra! Amikor már ráérez az ember a készítés hogyanára, olyan jó minőségű anyagot lehet belőle készíteni, ami akár selyem vékonyságúra is nyújtható.

      Törlés
  2. Nagyon szép!Ez amit még nem próbáltam ki,
    többször tervbe vettem de mindig közbe jött valami más,
    bevallom kicsit félek is tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózi!Te ne félj tőle, biztos ügyesebben bánnál ezzel is, mint én!Nyugodtan vágjál bele!

      Törlés
  3. Jól néz ki a torta! és az íze...hát megkóstoltam volna!!! Biztos h nagyon finom volt.
    A plastic csokit én is szeretem használni és a fényképezéssel is gyakran megjárok:)))

    VálaszTörlés
  4. Judóca!Ezt a krémet nagyon szeretjük, kellemes kávé ízű, de koffein mentes.
    Hát igen, a fotózást meg kellene tanulni, de sokszor csak idő kérdése, mert mindent kutyafuttában kell csinálni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...