Összes oldalmegjelenítés

2012. február 4., szombat

SAD 3. fordulója - csokis fenyőtoboz

             

Csokis fenyőtoboz címen találtam rá erre a nassolni valóra még karácsony előtt.
Akkor nem volt időm elkészíteni, most megcsináltam, de nem lett toboz formája, inkább virág.
Hozzávalók:
25 deka margarin
6 evőkanál méz
5 evőkanál cukor
10 deka csoki
2 evőkanál kakaópor
20 deka kornflex(kukoricapehely)

formázáshoz: citromfacsaró kúpja

Elkészítés:
Egy nagyobb lábasban mindent összekeverünk a kukoricapehely kivételével és összeforralunk. Ha felforrt, belekeverjük a kukoricapelyhet, kicsit állni hagyjuk és formázzuk.
A citromfacsaró kupakjának a belsejét megtöltjük vele és azonnal ki is fordítjuk belőle. Miután megdermedt, fogyasztható.
A receptet a Lakoma gasztrooldalon találtam. Én csak fele adagból készítettem el.
Vajat használtam meg tejcsokit, mert az volt itthon, és 1 evőkanál rumot is öntöttem hozzá.
A citromfacsaró kupakjával formáztam
Lehet, hogy azért, mert elég kicsi a citromfacsaróm, de nekem nem lett toboz formája, inkább virágnak mondanám. Elég nehéz volt kitapasztalni, hogyan  marad meg néhány másodpercig a kupakban, utána pedig  hogy vehető ki belőle úgy, hogy azért egyben maradjon. Amikor megtöltöttem a kupakot egy határozott mozdulattal megnyomtam és tartottam 5-6 másodpercig, majd kerek végű késsel alányúlva emeltem ki. Rácsra, sütőpapírra tettem őket (nekem 23 db lett a fél adagból) és kb. két nap múlva száradtak ki rendesen.


             
           

Szárazon már egymásra rakva is kínálható. Finom, ropogós csemege.      
Lehetőleg száraz helyen tároljuk (ha nem fogy el mindjárt), mert nedves helyen megszívja magát. Akár tortadíszítésre is alkalmas lehet.
Ezzel is bemutatkoztam a SAD(Süss, Alkoss, Díszíts) játékon, melynek lényege Gombóc Artúr álma, a részletek  Picijucinál  elolvashatók.

4 megjegyzés:

  1. kornflex = cornflakes

    VálaszTörlés
  2. Legalább annyi gerince lenne, hogy ne névtelenül ír. Én például nem bánom, ha kijavítanak, de miért kell ezt így névtelenségbe burkolózva. De miért van olyan érzésem, hogy tudom ki ez a nyelvész:)
    Érdekes lehet ez a toboz vagy virág. Mondjuk én nem sokáig vacakoltam volna a citromfacsaróval, nincs hozzá türelmem.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, trollanyu! Utánanéztem és a kornflex forma éppúgy elfogadott, sőt talán így gyakrabban használt.
    Különben pedig a linkkel hivatkozott helyen is így van írva.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes kis édesség. Tetszik!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...