Összes oldalmegjelenítés

2012. február 22., szerda

Két torta születésnapra


Narancsos-túrós torta

Kókuszos bajadéra torta
Ikerlányok tizenharmadik születésnapjára készült ez a két sütés nélküli  torta.
Kétpetéjű ikrek, nem hasonlítanak egymásra sem alkatilag, sem tulajdonságaikban. De jó testvérek, rájuk bíztam a választást és vita nélkül megegyeztek a tortákon.
Narancsos túrótorta:
Egy 18 cm-es kapcsos formában piskótát sütöttem 2 tojásból. Lapjában ketté vágtam, az egyik piskótakarikát a tortaforma aljára tettem, erre került a túrós töltelék, amelyet a másik piskótakarikával betakartam.
A túrós tölteléket recept nélkül, csak úgy gondolomra meg kóstolással kevertem az alábbi módon:
Túrós töltelék:
fél kg félzsíros túró
25 deka mascarpone
2-3 ek sűrű tejföl
1 narancs reszelt héja és a leve
1 nagyobb narancs összevágott húsa
1 mokkáskanál vanília kivonat
5-6 evőkanál porcukor
A túrót áttörtem (én csak krumplitörővel szoktam) és a többi hozzávalóval jól kikevertem. Felét az alsó piskótalapra símítottam és kiraktam az összekockázott narancshússal. Kicsit kevésnek találtam a gyümölcsöt, de mivel több narancsom nem volt otthon, ezért még őszibarack befőttet daraboltam hozzá. Betakartam a túrótöltelék maradék felével, tetejére raktam a másik piskótakarikát és hűtőbe került éjszakára. Másnap vékonyan körbekentem öt deka vaj öt deka porcukor, kis narancslé elkeverve és ezután került rá a pillecukorból készült fondant borítás és díszítés.
Rita ezt választotta
A másik lánynak  ugyanekkorára állítottam be a tortagyűrűt és sütés nélküli hasonlóan borított tortát kreáltam.
Tortának csináltam meg a Lakoma gasztrooldalon talált receptet.

Kókuszos bajadéra torta:
I. massza:
Egy normál ostyalap
30 deka darált háztartási keksz
1,5 dl tej
12,5 dkg margarin
12 deka cukor
1 cs vaníliás cukor
II.massza:
25 deka kókuszreszelék
1,5 dl tej
12,5 deka margarin
12 deka cukor
1 cs vaníliás cukor

Mindkét massza készítésénél a tejet, cukrot, vaníliás cukrot, margarint kevergetve összeolvasztjuk, felforraljuk.
Az I. masszához a tejes folyadékba belekeverjük a darált kekszet és rásímítjuk az ostyalap rücskös oldalára.
A II. masszához a felforralt margarinos tejbe a kókuszreszeléket keverjük bele és ezt a masszát az előzőre rásímítjuk.
Hűtés után az eredeti recept szerint vajjal összeolvasztott csokimázzal leöntjük.
Persze én kerek 18 cm-es tortaformába nyomkodtam a masszákat, a tetejére is vágtam ostyalapot, majd hűtés után teljesen körbekentem vaj-porcukor-citromlé kikeverve. Ismét hűtés és ezután kapta a pillecukorból készült fondant borítást.
Zita tortája
A lányok örültek a tortáknak, aznap még fel se vágták, gyönyörködtek bennük.
De vasárnap óta már beszéltünk (chateltünk), azt írták finomak voltak.    

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek,gondoltam,hogy ízleni fog a lányoknak .
    Isten éltesse őket!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép tortákat készítettél már megint ezt a pillecukros díszitési módot megkéne tanulnom nagyon jól mutat! Istenke éltesse a lányokat nagyon sokáig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, köszönöm! Csak először tünik nehéznek a pillecukros fondant készítése. Másodjára már ki lehet tapasztalni a hogyanjait.

      Törlés
  3. Mostanában milyen sok torta került terítékre itt Nálad! Nagyon helyesek ezek, az előző sportszeletes is nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rti, köszönöm! Mivel tortás blog vagyok, úgy illik, hogy legyen sok torta.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...