Összes oldalmegjelenítés

2012. február 3., péntek

Első dobostortám



Dobostorta
     

Nem szeretem a dobostortát, de a család többi tagja szereti, ezért úgy éreztem, ezt sem hagyhatom ki a repertoáromból. Azért is mumus volt nálam, mert a receptjét elolvasva  eléggé macerásnak találtam a lapok sütögetését, a tetejére való cukormázról nem is beszélve. Már hónapok óta gyűjtögettem a különböző dobos recepteket, hogy a számomra legszimpatikusabbat megtaláljam.
A google képkeresőben láttam szögletes formájú kivitelezést is, és ezt egyszerűbbnek találtam. Tehát a kiválasztott recept tésztáját szögletes tepsiben sütöttem.
Tészta hozzávalói:
6 tojás
15 deka cukor
14 deka liszt

A hozzávalókból a szokásos módon piskótát sütöttem. Két egyforma nagyméretű zománcos tepsiben osztottam el a tésztát és egymás után 15-15 perc alatt kisütöttem.
 
Miután kihűltek, keresztben mindkettőt háromfelé vágtam, így összesen hat lapom lett, amelybe öt réteg krémet kentem.
A hatodik lapot, amely a torta teteje lett, nyolc háromszög formára metéltem.
Nem azt a krémet csináltam amit ehhez a tésztához írtak,mert tojást most nem áldozhattam, hanem magam kreáltam bele. Amit több helyen párizsi krémnek neveznek,annak  minden szokásos belevalóját beletettem, más arányokkal.
A párizsi krém hozzávalói.
2,5 dl tejszín
150 gramm kristálycukor
200 gramm vaj
2 evőkanál kakópor
100 gr keserűcsoki
2 evőkanál rum
Ez nem a pontos receptje a párizsi krémnek, hanem ahogy én csináltam. Nem akartam túl édesre, ezért kevesebb cukrot tettem bele, vajam, csokim pedig ennyi volt itthon.
Egy edénybe beleöntöttem a tejszínt és a cukrot és tűzre tettem. Habverővel állandóan kevergetve főztem  forrás után 6-8 percig. Mikor már jó sűrű volt, az ujjaim között húzópróbát végeztem. Mutató és huvelykujj közé tett krém ha széthúzva szállá nyúlik a két ujjunk között és nem szakad el, akkor jó. Ekkor a tűzről levéve beletettem a vajat és kevergetve felolvasztottam , majd a kakaóport és az apróra tördelt csokit is jó alaposan elkevertem benne, hogy minden egyneművé vált. A rumot sem felejtettem ki belőle. Egy órára hideg helyre tettem, majd elővéve elektromos habverővel jól kihabosítottam. Finom, selymes krémet kaptam, amellyel megtöltöttem a lapokat és a torta külsejét is ezzel vontam be, a torta tetejét is.
Ismét hideg helyen pihent egy órát, mielőtt a tetejére a karamellt rátettem.
Karamelltető:
15 deka cukor
1-2 kanálka ecet
A cukrot az ecettel megolvasztottam állandó kevergetés mellet, majd az előre felvágott piskóta háromszögekre kanál hátuljával kentem fel. Gyorsan kellett csinálni, mert az égetett cukor hamar megköt.
   
A torta oldalait körben bepaníroztam darált dióval és ráhelyeztem a tetejére a bevont lapokat.
Ilyen lett


Kozmetikázás után
     
Gyertya is került rá
       
Jó nagy szeletek voltak
Mivel a blogom első születésnapjára sütöttem ezt a tortát, gyertyát is tettem rá egy fényképezés idejére. Aztán középen elvágva felét mindjárt el is küldtem a fiaméknak. Örültek neki, sima hétköznap csak úgy torta, méghozzá dobos!

23 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett a torta! :)
    Itt is boldog blogszülinapot kívánok! Csak így tovább. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett az első Dobos tortád! Feltettem a blogomra a Vargabélest ha van kedved nézd meg!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Solyi! Megnéztem, nagyon szép let!

      Törlés
  3. Szuper, imádom a dobostortát, a Tiéd nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett:) Boldog Szülinapot a blogodnak:)Még jó sok év örömteli blogolást kívánok:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki:) Kellemes blogolást kívánok a továbbiakban is!
    Boldog szülinapot

    VálaszTörlés
  6. Boldog blogszülinapot Marisz:) Csak így tovább!:)
    A torta nagyon szupi lett!:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó lett a tortád! Én is ki fogom próbálni ezt a változatot. Már én is készítettem dobostortát, az ízzel minden rendben volt, de a kivitelezést még gyakorolnom kell. Jó ötlet, hogy előre elvágod a tetejét és utána teszed rá a cukrot, én fordítva csináltam, nem igazán lehetett rendesen elvágni. Csak így tovább,boldog blogszülinapot Marisz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Loren, köszönöm a dícséretet! Próbáld meg a tetejét így, te nagyon ügyes vagy, biztos sikerül!

      Törlés
  8. Jaj,de szép lett Mariska,nagyon ügyes vagy!Boldog blog születésnapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ditta köszöszönöm! Aranyos vagy, hogy a picikéid mellett is szánsz időt a blogtársakra is.

      Törlés
  9. Boldog blogszülinapot! Nagyon szép tortát készítettél. :)

    VálaszTörlés
  10. ÁÁÁ! Te komolyan készültél! Csodálatos lett a tortád!
    Boldog blogszülinapot Maris!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...