Összes oldalmegjelenítés

2012. február 16., csütörtök

Csokigalléros csokitorta

 
Csokigalléros sütés nélküli torta
A csokigallért már régóta szerettem volna kipróbálni, de csak azért nem csináltam tortát, hiszen valamit szinte mindennap sütök.
Most viszont alkalom adódott, a nővérem névnapja. Lázasan keresgettem a csokigalléros tortákat a neten, így akadtam egy sütés nélküli csokitorta receptjére.

Sütés nélküli csokitorta:

Tészta hozzávalói:
80 gr darált háztartási keksz
40 gr darált dió
20 gr olvasztott vaj
10 gr kakaópor
60 gr porcukor
1 teáskanál rum
2-3 ek tej

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Mivel nem volt itthon tej, narancslével dolgoztam helyette. Egy 18 cm-es tortakarikát tálcára helyezünk (az alja most nem kell) és az összegyúrt tortaalapot kézzel belenyomkodjuk a tortagyűrű által határolt belső részbe. Hűtőbe tettem, míg a krémet elkészítettem.

Krém hozzávalói:
200 gr étcsokoládé
350 ml tejszín
30 gr cukor
30 gr vaj
1kávéskanál vanília kivonat

A csokoládét 150 ml tejszínnel, a cukorral, vajjal és a vanília kivonattal összemelegítjük, majd hagyjuk kihűlni.
A maradék 200 ml tejszínt habverővel keményre verjük, majd összeöntjük a már kihűlt csokoládés tejszínnel és a kettőt géppel alaposan összekeverjük, majd a tésztára símítjuk és 1-2 órára hűtőbe tesszük. Ha megdermedt, olvasztott csokival lehet dekorálni a tetejét, a tortagyűrűt levéve tálaljuk.
Én a torta tetejére vágtam egy ostyalapot, és azt maradék plasztikcsokival vontam be )épp csak elég lett rá).
Csokigallér készítése:
 
A csokigallérhoz körbemértem a torta kerületét (56 cm) és a magasságát(5,5 cm) és sütőpapírból 56x6,5 cm-es csíkot vágtam (magasság egy centivel legyen nagyobb). Erre szíveket rajzoltam, majd átszúrkáltam tűvel a szívek körvonalát. Ezután megfordítottam és a papír fonákjára a tűszúrások mentén olvasztott fehércsokiból megrajzoltam a szívmintákat.

Zacskó sarkából mintáztam
Nyolc deka fehér csokit olvasztottam, nylon zacskóba töltve a hegyét kivágva rajzoltam a sütőpapírra a szíveket. Hagytam megszáradni.
Addig 15 deka étcsokit mikróban lassan(450 watton) felolvasztottam és a papírcsíkra öntöttem a már megszáradt szívekre.
Mindkét oldalán kicsit melléfolyt
Hagytam kb 2-3 percig dermedni a csokit, majd spatula segítségével felemeltem a csíkot és ráhelyeztem a gallért körbe a tortára.
 
Itt még rajta van a papír
Most derült ki, hogy valahol elszámoltam magam, mert 5-6 centivel rövidebb lett a gallér. Ráhelyezés után körbe símogíttam, majd 2-3 perc múlva lehúztam róla a papírt.
A papír eltávolítása után
Díszítéssel kellett eltakarnom a hiányzó gallér részt. Egy fondant virágot helyeztem oda, a torta tetejére pedig  csokis fenyőtoboz került, amit a nővérem nagyon szeret. A feliratos lapocskát készen vettem.
A sütés nélküli csokitorta receptjét  citromhabnak köszönöm meg, a csokigallért pedig kiskuktának .              

Hátulról

Julianna napi torta
A tortát nem személyesen adtam át az ünnepeltnek, felénk most olyan időjárás és útviszonyok vannak, hogy akinek nem muszáj menni az maradjon otthon.
Keresztlányommal küldtem el a tortát, de meglepetés volt a nővéremnek, mert én már telefonon addigra felköszöntöttem. Nagyon örült neki, finom volt, lefényképezték megvágva is. Ha kapok képeket, majd azt is felteszem.
******************************************************************************************************************
Felteszek két fotót, melyeket felvágás után kaptam.
Megvágva
Egy szelet torta
         






12 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! A csokigallér is nagyon tuti...:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz! Én is nézegetem, de még nem mertem nekiugrani a csokigallérnak. Nagyon tetszenek a szívek :)

    VálaszTörlés
  3. Vikvi!Nem ördöngösség, de óvatosságot igényel. Először ezen a kisebb tortán próbáltam ki. Nagyobb tortára nehéz egy személynek felhelyezni a csokigallért.

    VálaszTörlés
  4. Csodaszépen megoldottad a csokigallért.......legközelebb majd nem méred már el:) Ez a fenyőtoboz izgat, el fogom készíteni.

    VálaszTörlés
  5. Picijuci, köszönöm a dícséretet! Készítsd el a fenyőtobozt, finom is, meg dekoratív.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett,ügyes vagy Mariska,én még soha nem készítettem csoki galléros tortát,de nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ditta! Biztos sikerül, ha megpróbálod!Köszönöm a dícséretet.

      Törlés
  7. Nekem is nagyon tetszik! Hiba ide vagy oda, az eredmény nagyon is szép lett és biztos vagyok benne, hogy finom is!

    VálaszTörlés
  8. Emi, köszönöm!Biztos finom volt a torta, a nővérem nagyon megdícsérte.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jó! Marisz köszönöm :):)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...