Összes oldalmegjelenítés

2012. január 30., hétfő

Vargabéles



Vargabéles hozzávalói:
20 deka cérnametélt
10 deka mazsola
1 deci fehérbor
csipet só
3 tojás
15 deka cukor
1 cs vaníliás cukor
40 deka túró
2 dl tejföl
reszelt citromhéj
1 csomag réteslap
6 deka vaj
Elkészítés:
A mazsolát a borba áztatjuk, a tésztát sós vízben kifőzzük.
A tojássárgákat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a vaníliás cukrot, majd összekeverjük a túróval, tejföllel, reszelt citrohéjjal. Beleforgatjuk a kifőtt tésztát, beletesszük a lecsöpögtetett mazsolát, végül óvatosan hozzákeverjük a tojások keményre felvert habját.
Egy mélyebb tepsit vajjal kikenünk és kibéleljük két réteg réteslappal úgy, hogy a tepsi szélén túllógjon. Belesímítjuk a tésztás masszát, tetejére ismét két réteg réteslapot teszünk, melyeket megkenünk olvasztott vajjal. Előmelegített sütőben 180 fokon legalább 40 percig kell sütni. Ha kész, kis pihentetés után kockákra vágva porcukorral meghintve tálaljuk.
A recept a Kedvenc Süteményeim című olcsó kiadású válogatásból (Szalay könyvek) való és apró változtatásokkal mindig így szoktam sütni ezt a süteményt.
Most 25 deka cérnametéltet és 50 deka túrót használtam, fehérbor helyett csak vízbe áztattam a mazsolát, a cukrot pedig egy picivel többet tettem.
       
Alsó-felső lángon nálam 50 perc alatt sült ki.

Alig bírtam kivárni hogy metélni lehessen, olyan jó illata volt. mindenképpen jól sikerült, remegős állagú volt felmetélve, a sógornőm szerint: ez olyan, mint a krémes!

Aki a túrósat szereti, annak nagyon tudom ajánlani.      
 

12 megjegyzés:

  1. Kérlek, hogy nézz be hozzám, van ott egy meglepetés Neked! ;)

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Sajnálom Rózsika, már elfogyott! De itt a recept, süssél te is!

      Törlés
  3. Még jó, hogy épp túrós palacsintát eszem, mert így csak holnap állok neki az elkészítésének. (Én is úgy megkívántam!:D)

    VálaszTörlés
  4. Nyálcsorgatva bámulom a képet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tejszínhab! Ha megsütöd, eheted is, nem csak bámulhatod!

      Törlés
  5. Eddig erről a süteményről még csak hallottam, enni nem ettem! Nagyon guszta, és finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva! Mi nagyon szeretjük, próbáld ki te is.

      Törlés
  6. De régen készítettem!! Pedig a túrós nálunk mindig nagy kedvenc! A Tied fantasztikusan néz ki :)!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...