Összes oldalmegjelenítés

2012. január 13., péntek

Szakácskönyv ajánló

Blogszületésnap Makacskánál


Kati első blogszülinapja alkalmából hirdetett egy játékot, melyben szakácskönyv ajánló leírásokat kér. Vagyis ki-ki pár szóban megismertetheti kedvenc szakácskönyvét, amit másoknak is jó szívvel ajánl.        


Az én ajánlásom
 
Bár mint tortás blogírótól, tőlem süteményes könyv ajánlása lenne várható, én mégis inkább főzős témájú könyvet ajánlanék.
Szakál László: Disznótoros receptek című könyvét, amely a Minerva kiadónál jelent meg csaknem negyed évszázada, akkor még 48.-Ft-os áron. Azóta már ismét kiadták, azt hiszem 2003-ban.
Mivel én mindennap főzök, állatokat is tartunk és házi disznóvágás is van nálunk évente többször  - a hagyományos téli felfüstölős, meg a fagyasztóba szánt- ezért számomra igen hasznos ez a könyv. Nemcsak disznóvágáskor főzött ételek receptjeit tartalmazza, de a hideg és meleg disznóhús ételeknek az év folyamán bármikor készíthető fajtáit, módjait. A könyv elején kitér a magyar házi szokásokra olyan részletességgel, gyakorlati tudnivalókkal, melyből a hozzá nem értő is megismerheti az előkészületektől, a disznó bontásától kezdve a felhasznált fűszerféléken át a hurkák, kolbászfélék, füstölés rejtelmeit.
Tanácsokat, fortélyokat ad a sertés ételek elkészítéséhez, de sült tészták receptje sem hiányzik belőle, mint pl. a töpörtyűs vakarcs, vagy a sonkás pogácsa.
Lehet, hogy ma már kezd kimenni a divatból a disznóvágások ilyen formája, de néprajzi érdekességként is tudom ajánlani, meg én azt gondolom, hogy az én korosztályomnak még ismerősek ezek a dolgok. És mivel most van a disznóvágások szezonja, ezért is aktuális.
Az én könyvem már saláta, annyit volt forgatva. Merem ajánlani, aki a hagyományos magyar ételek kedvelője, sok finomságot tud belőle sütni-főzni.
   


8 megjegyzés:

  1. Isteni ez a könyv! Nagyon jó dolgok vannak benne. Nálam is a kedvencek közé kerülne hamar, noha a szűkebb családban van 25 éve, hogy nem vágtunk disznót. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki a könyv! Szuper receptek vannak benne, nővéremék még vágnak minden évben disznót, de szerintem még mi is fogunk! Nagyon hasznos lenne egy ilyen könyv, majd utána nézek, hogy be lehet-e szerezni még valahol!

    VálaszTörlés
  3. Alíz!Van, hogy, én is "jóllakok" a szakácskönyv olvasgatásával. Szépiorodalomra úgyis egyre kevesebb idő jut.

    VálaszTörlés
  4. Marika! Itt egy cím http://www.libri.hu/szerzok/szakal_laszlo.html, lehet, hogy az értékesítésről is van fenn valami.

    VálaszTörlés
  5. Ez igen, mi most is vágunk minden évben disznót, úgy hogy szívesen forgatnám, biztos finom receptek vannak benne, és látszik, hogy te is sokat forgattad. Köszönöm az ajánlót, köszönöm, hogy velem ünnepelsz, játszol:)

    VálaszTörlés
  6. A könyv nekem is meg van,szeretem én is!!!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Kati!Szívesen játszom veled, most így az ünnepek után kicsit több időm van.

    VálaszTörlés
  8. Mónika! Azért nemcsak disznótorkor hasznos.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...