Összes oldalmegjelenítés

2012. január 20., péntek

Rózsafánk muffinformában

Rózsafánk
Mindenféle fánkot szeretünk, és nemcsak farsangkor sütök, de az év folyamán többször is. A szalagostól a túrófánkig, a csörögétől a kitolófánkig sorra kerül többféle. Most éppen rózsafánkot terveztem a megszokott régi receptem szerint, de -lehet, hogy ez már "betegség" nálam- előbb csak úgy kíváncsiságból beírtam a google-ba. A találatok között ráleltem egy számomra újfajta fánkra, amit sütőben kell sütni. Hm. Gőzönfánkot is már csináltam egyszer, de azért a fánk többnyire olajban sül. No, most akkor mégsem, mert én ezt kipróbálom!
Hozzávalók:
50 deka liszt
10 deka vaj
2 dl tej
3 deka élesztő
1 tojás
1 kk cukor
1 kk só
2 kk fahéj

Tetejére:
1 tojás
10 deka olvasztott vaj
5 evőkanál cukor

Elkészítés:
A meglangyosított tejben elkeverjük a cukrot és felfuttatjuk az élesztőt. A lisztet elmorzsoljuk a vajjal, hozzáadjuk a sót, fahéjat, tojást és a feldobatott élesztős tejjel összedolgozzuk.
Kb. egy órát meleg helyen kelesztjük, majd vékonyra kinyújtjuk é
s kb. 6 cm átmérőjű szaggatóval köröket szaggatunk . Ezek lesznek a szirmok. Megkenjük mindet olvasztott vajjal és összeállítjuk a rózsát.Az első kört feltekerjük, ez a közepe, majd köré ragasztjuk eltolással a többi kört, úgy hogy rózsára hasonlítson. Egy rózsához kb. 10 kör kell.
Muffinformába tesszük őket, a tetejüket megkenjük olvasztott vajjal és megszórjuk cukorral. Előmelegített sütőben 180 fokon alsó-felső lángon pirosra sütjük.
Semmi idő alatt elkészítettem a tésztát, egy órát kelesztettem, majd kb. 3 mm vékonyra kinyújtottam, pogácsaszaggatóval kiszúrtam a köröket, levajaztam, összeállítottam a rózsákat és szilikon muffinformákba tettem.
sütés előtt
És most akadt némi problémám. Amikor feltörtem egy tojást bekenni a tésztát,
Nono a recept írója valamit elvétett ebben a receptben.  Vagy én értelmeztem félre valamit. A leírásban ugyanis a tetejére 1 tojás, 10 deka olvasztott vaj és 5 evőkanál cukor kell. Ezt a vaj és cukormennyiséget sokalltam és nem is tettem ennyit rá. Sőt, már a rózsák összeállításánál is csak 7-8 kört használtam fel.
Előmelegített sütőben alsó-felső lángon fél órát sütöttem, az utolsó 10 percben fehér papírral letakartam a tepsit, nehogy megégjen a teteje.
Kisült az első tepsi fánk
Kétszerre sütöttem ki, mert amiket először készítettem nagyon megkeltek, ezért is nem lettek nagyságra egyformák. Nagyon meleg volt a konyhában és nem tudtam eléggé sietni.
Nemcsak mutatós, de tényleg finom is volt.
Barack és birslekvárral megkenve tettem asztalra.
Rózsafánk lekvárral megkenve
     

Tegnap a youtube-on ráakadtam egy régi kedvenc számomra. Jó volt újraénekelni, és még ma is egész délelőtt ezt dúdolgatom. Felteszem, az én korosztályom talán még emlékszik rá.


 Juhász Mari (Neoton)- Ha árulnak majd gesztenyét(1978-79)      

28 megjegyzés:

  1. Ötletes nagyon.A receptet mentetem.

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép! :) Kérlek, nézz be hozzám, meglepi vár! :D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek és finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva! Finom volt, főleg birslekvárral.

      Törlés
  4. Nagyon szépek lettek! Nézz be hozzám, szeretnélek megajándékozni egy díjjal!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyes vagy!... és még rózsa alakú muffin forma sem kell hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, rózsa alakú muffinforma nélkül készültek!

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Orsi, próbáld ki, biztos nektek is beválik!

      Törlés
  7. Nagyon szépek lettek, igazán dekoratív fánkok:) Ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, trollanyu!Biztos jól sikerül majd neked is.

      Törlés
  8. Szépséges! Ilyet biztosan készítek egyszer! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra!Készíts, biztos sikered lesz vele.

      Törlés
  9. Nagyon ötletes,jól jön nekünk rózsakedvelőknek,akár fánk formában is!
    Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rozi! Eltaláltad, rózsakedvelő vagyok, bár a kertünkben már 20 éve nincs egy tő rózsa se.
      Kivágtam, mert a férjem nem permetezte be soha, és mindig tetvesek voltak. Maradt tehát a vajrózsa, csokirózsa,fondantrózsa, fánkrózsa...

      Törlés
  10. Nagyon jól néznek ki ezek a rózsák. Ötletes megoldás!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon érdekes, ötletes formája a fánknak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Angéla!Nagyon szeretem a rózsát, meg a fánkot is.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...