Összes oldalmegjelenítés

2012. január 4., szerda

Palacsinta gyorsan

Egyszerű palacsinta
 Még márciusban agyvérzéssel kórházba került egy idősebb barátnőm, ahonnan hét hónap után térhetett haza. A bal felére lebénult, beszélni sem tudó hetvenöt éves asszonyt aki tolókocsiba kényszerült, most hetvennyolc éves férje ápolja  nagyon lelkiismeretesen. Az ebédet étteremből hozatják, ezért időnként bővebben főzök és sütök, viszek nekik olyan ételeket, amiről tudom, hogy szeretik.
Amikor karácsonyra bejglit és mézes süteményt vittem, mondta a férje, hogy amióta Évike beteg, nem ettek palacsintát, pedig nagyon szeretik.
Megígértem, hogy két ünnep közt sütök palacsintát.
Szilveszterkor ebéd után már nem sok idő maradt az ígéretem teljesítésére, de azért még éppen belefért.
Palacsinta hozzávalói:
20 deka liszt
2 tojás
2 dl tej
2dl szódavíz
csipet só
2 evőkanál étolaj
Ezeket gyorsan összekevertem csomómentesre (máskor nem szoktam mérni, csak úgy érzésből csinálom) és fél órára pihenni tettem a hideg spájzba.  Ez a mennyiség két személy részére elegendő. Hogy hány lesz belőle, az a palacsintasütő nagyságától is függ. Régebben kis alakú palacsintasütőm volt, de két éve kaptam egy nagyobbat, ezzel sütve tíz-tizenkettő kijön belőle.
Nagy alakú palacsintasütő
             
kisült palacsinták











Sütéskor elég az első alá olajat önteni, utána már nem kell, nem ragad le. A kisütött palacsintákat tetszés szerint tölthetjük. Én most házi baracklekvárral kentem meg néhányat, kis porcukrot is hintettem rá, mert cukor nélkül főztem a lekvárt. Másik négybe két kanál kakaóport két kanál cukorral összekevertem, öntöttem rá kevés folyékony tejszínt és összeolvasztottam, ez lett a csokoládés.
És hogy sós is legyen, három kanál tejfölbe kevés sót jól elkevertem, rákentem a palacsintákra, majd házi sajtot reszeltem rájuk és feltekertem.
 Éppen csomagoltam a palacsintákat, amikor csengettek.
Egy ismerősöm jött egy szál papírszegfűvel, amit a lánya küldött ajándékba. Ez a férfi egy nyugdíjas pedagógus, aki felesége két évvel ezelőtti halála után egyedül maradt egyetemista fiával és agyvérzéssel született értelmi sérült lányával. Anikó bár már harminc felé jár, értelmileg megmaradt egy óvodás gyerek szintjén. Vannak könnyebb és nehezebb időszakai, apja szeretettel gondozza.
Karácsony előtt vittem házi süteményeket nekik, és hiába mondtam, hogy ezért semmivel nem tartoznak, valamivel mindenképp viszonozni szerették volna. A foglalkoztatóban, ahova Anikó jár, különféle kézimunkákra tanítják az ilyen fiatalokat. Anikó ezt a virágot direkt nekem készítette és elküldte apjával.
Aranyos ez a lány! (Most azértis sírni fogok!)
     



Épp, mint az igazi


16 megjegyzés:

  1. Milyen jó hogy ott vagy közelben ezeknek a rád szoruló embereknek! Olyan jó érzés mikor érzi az ember hogy segíthet a másikon. Bérházban lakom már ismerjük egymást jól, így rendszeresen adok az egyik néninek ezt azt. Van mikor a lányaim selejteznek ruhákat, nekem volt egy kedvenc szatyrom de a cipzárja elromlott sajnáltam kidobni. Ez a néni akiről beszélek majdnem sírva fakadt és áldott engem amiért oda adtam neki pld. ezt a szatyrot. Most ünnepek után is kérdeztem hogy van még sütemény? mondta hogy már kevés. Mondtam tessék lejönni majd , 10' múlva már jött is és hogy örült. A szomszédunkban lakott egy idős bácsi évek óta egyedül felesége már kb. 10 éve meghalt. Vannak gyerekei , de csak az egyik látogatta hetente 1x. Egy szellemileg már nem friss idős embernek ez a látogatás kevés. Mindíg hozzám jött bármi baja adódott, süteményt ha csináltam az első darab mindíg az ővé volt. Sajnos májusban meghalt, nagyon éreztem most is karácsonykor a hiányát és emlegettem hogy nincs kinek vinnem a sütit és hogy tudott örülni neki. Hosszúra sikeredett a mondókám , de jó volt erről is írni. A palacsintád biztosan gyógyulás lesz a kis öregek számára! A szegfű eltudom képzelni mennyire kedves ajándék volt számodra! Szomszédunk szintén egy 32 éves lány az anyukájával szellemileg kicsit ő is gyengébb, de annyi szeretet van benne!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép gesztus tőled, hogy ilyen apró figyelmességekkel segíted idős, beteg ismerőseidet. A palacsintád pedig nagyon kívánatos, valamelyik nap kell készítsek egy adagot. :) Megkívántattad... :)))

    VálaszTörlés
  3. Igazán kedves gesztus volt tőled a palacsinta. Biztosan nagyon örültek neki.

    VálaszTörlés
  4. Így távolról is éreztem,hogy nagyon jó lelkű lehetsz,de most már be is bizonyosodott.
    Örülök,ha csak az internetről is hogy ismerhetlek!
    A palacsintát pedig nekem is készítenem kell,mert olyan guszta,hogy megkívántam:))

    VálaszTörlés
  5. Hogy te mikre vagy képes, igazán nagyon kedves volt tőled:) A palacsinták nagyon guszták:)

    VálaszTörlés
  6. De jó, hogy vannak még ilyen emberek mint te, sok emberből sajnos már kihalt a segíteni akarás. A palacsintád pedig nagyon guszta, azt hiszem holnap délre én is azt sütök, mert a Párom már egy hete kívánja, de még annyi sütimaradékunk volt, hogy eddig hanyagoltam:)

    VálaszTörlés
  7. Éva!Örülök, hogy leírtad ezeket az eseteidet.Te is megtapasztalod, hogy milyen jó adni.És azt, hogy a kiáramló jóindulat, szeretet valamilyen formában mindig visszajön.
    A palacsintának azért is nagyon örültek, mert azt hitték, hogy az ünnep miatt sok a dolgom és most nem érek rá még erre is.

    VálaszTörlés
  8. Alíz!Nagyon jó érzés, hogy ami nekem tényleg csak egy apró figyelmesség, másoknak milyen örömöt okoz.
    Süssél te is palacsintát!

    VálaszTörlés
  9. Kreatív konyha! Köszönöm,nagyon örültek neki.

    VálaszTörlés
  10. Mónika! A jólelkűség azt hiszem "belém" nevelődött.Ha a faluban -ahol felnőttem- valaki beteg vagy elesett volt, a nagyanyám tette a kis garabójába (kis füles kosarába)a kalácsot,befőttet, gyümölcsöt - ami éppen adódott, kézen fogott és mentünk látogatóba.
    Én is örülök az internet adta lehetőségeknek, hogy sok olyan embert be tudunk vonzani általa az életünkbe, akivel egyébként sose jöttünk volna össze.(Lehet, hogy így működik a vonzás törvénye?)

    VálaszTörlés
  11. Trollanyu!Igyekszem továbbra is ilyen maradni. Örülök, hogy tetszik a palacsintám.

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm, Kati!
    Tudod, hogy mindennek megvan az ideje!
    Megvan az ideje a nevetésnek, a sírásnak...és a palacsintának is! :)))

    VálaszTörlés
  13. Marisz, úgy látom mindenki kedvét meghoztad a palacsintához.:) Hétvégén nálunk is lesz, úgy megkívántam. Örömmel olvastam a bejegyzésedet, hasonló módon én is, mi is segítünk, ahol tudunk. Bosszant, hogy sokszor sokan vonják meg a vállukat, ha segítségnyújtásról van szó, ,,nincs nekem miből" alapon. Elfelejtik, hogy nem kell mindig nagy dolgokra gondolni, mert valaki egy-egy szelet süteménynek is tud örülni. Bocsi, kicsit hosszú voltam.:)

    VálaszTörlés
  14. A palacsintád guszta, Te pedig egy földre szállt angyal vagy! Egészen meghatódtam, ahogy leírtad a történetet...
    Jó egészséget és boldog új esztendőt kívánok!

    VálaszTörlés
  15. Csupa Csoki! Örülök, hogy "egy húron pendülünk"!
    Süssél te is palacsintát!

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm, Roza!Nem kell ám engem agyondícsérni. Biztos vagyok benne, hogy sokan vagyunk ilyenek, akik ráérzünk arra a kevés pluszra, amivel örömet okozhatunk másoknak.
    Süssél te is palacsintát!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...