Összes oldalmegjelenítés

2012. január 12., csütörtök

Kenyérfelfújt

Kenyérfelfújt
A kenyérfelfújt receptjét Katitól  hoztam, és nem bántam meg, mert gyorsan elkészíthető, olcsó. Laktató leves után másodfogásnak adtam asztalra.
Hozzávalók:
15 deka kenyér
5 deka vaj
3 dl tej
3 tojás + egynek a sárgája
6 deka reszelt sajt
1 kis csokpor petrezselyemzöld
só, bors ízlés szerint
Elkészítés:
A sajtot lereszeljük, a kenyeret kockákra vágjuk, petrezselymet apróra metéljük.
A tejet a tojásokkal, sóval, borssal kézi habverővel felverjük, hozzákeverjük a sajtot és az egész masszát ráöntjük a kenyérkockákra, melyeket egy közepes nagyságú, vajjal kikent jénai tálba tettünk.
kivajazott jénaiban a kenyérkockák
Lefóliázás előtt
                       








Folpackkal lefóliázzuk és egy éjszakára, de legkevesebb egy órára hűtőbe tesszük. Sütés előtt vajdarabkákkal megszórjuk a tetejét és előmelegített sütőben lassú tűzön kb. negyven perc alatt készre sütjük.
Kissé szikkadt kenyérrel csináltam, vajjal, házi sajttal. A petrezselyemzöld most kimaradt belőle, mert a tegnapi havas esőtől nagy sár lett a kertben, ezért nem mentem ki szedni. Van ugyan cserépben snidligem, azt meg nem mertem tenni, pedig biztos jó lett volna bele az is.Tetejére még reszeltem némi sajtot.
Szép ropogósra sült
Egy szelet kenyérfelfújt
Szép ropogósra sült a külseje, belül remegős gyenge volt, nagyon finom.
Ilyet máskor is sütök, akár tea mellé reggelinek is megteszi. És megismertem a szikkadt kenyér hasznosításának egy újabb módját.
Mámorító illata van a virágzó jácintusomnak
       

11 megjegyzés:

  1. Örvendek, hogy te is tudtad hasznosítani az ötletet, ugye, hogy milyen finom?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finomnak tűnik!
    Régen gondolkoztad már az elkészítése:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomnak tűnik! Az alufólia rajta maradt sütés közben is vagy anélkül lett sütve?

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki:) Ki fogom próbálni sósan is:) Eddig csak édesen ettük.

    VálaszTörlés
  5. Kati, köszönöm a receptet, nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  6. Teller-cake!Folpackkal fóliáztam le, de alufóliával is lehet, ám sütéskor levettem a fóliát.

    VálaszTörlés
  7. Trollanyu! Próbáld ki, nagyon finom ez a sós-sajtos változat.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néz ki, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  9. Guszta lett!:) Én is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  10. Roza, Judóca!Próbáljátok ki ti is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...