Összes oldalmegjelenítés

2012. január 5., csütörtök

Bajadéra szelet

Bajadéra szelet
Már régen kinéztem magamnak ezt az egyszerű, sütés nélküli finomságot, csak az alkalomra vártam, hogy elkészíthessem. Szilveszter estéjére még volt a karácsonyi sütésekből  maradék.  Ketten a férjemmel nem fogyasztunk túl sokat, nekünk az elég. De hogy az újévi köszöntőket meg tudjam kínálni valami finomsággal, Szilveszter délutánján ezt  készítettem el .
Sok receptet áttanulmányoztam hozzá. Volt, ahol a cukor mennyiségét találtam soknak, másutt a hozzáadandó tejpor  jelentett problémát. Pedig nagyon hajlottam rá, hogy m.k. receptjét válasszam, mert úgy tudom, ez eredetileg szláv recept, és talán az övé hitelesebb lenne, de nálunk mostanában tejpor mizéria van. Nem lehet kapni a megszokott és jól bevált zöld tasakos túrista tejport, hanem valami import szürke tasakos van helyette, dupla áron. A 20 deka tejpor bele került volna majdnem ezer forintba, így nagyon megdrágult volna a csemegénk. Tehát olcsóbb megoldást   választottam   innen , persze most is , mint majdnem mindig, a kivitelezés némi módosítássa történt.
Hozzávalók:
14 evőkanál víz
15 deka kristálycukor
25 deka Ráma margarin
30 deka darált dió
30 deka kekszdara
3 evőkanál kakaópor
kevés só
10 deka tortabevonó csoki
Elkészítés:
Felforraljuk a vizet a cukorral és a sóval, majd a tűzről levéve belekeverjük a margarint, s miután az elolvadt mehet bele a kekszdara és a diódara. Ezt a masszát kétfelé vesszük és egy kisebb tepsibe, vagy jénai edénybe nyomkodjuk egyik felét. Másik felébe beledolgozzuk a kakaóport és a világos massza tetejére símítjuk. A vízgőz felett felolvasztott csokoládéval bevonjuk és a másnapi felszeletelésig hűtőben tároljuk.
Én annyiban változtattam a recepten, hogy 20 deka cukorral készítettem, 5 dekányi rumban áztatott mazsolát a barna masszába belekevertem. Nálam a barna massza került egy folpackkal kibélelt 20x26 cm-es jénai tál aljára, erre símítottam a világos masszát és két dekányi vajjal felolvasztott csokit kentem rá.


   








Csak újév napján szeleteltem fel apróra, és elosztottam többfelé, hogy én is  tudjak valamit  adni viszonzásul, mert mi is kaptunk  süteményeket.
Tejberizses-feketeszedres szelet
Egy rokon fiatalasszony zselés gyümölcsös süteményt küldött, piskótaalapon pudingos-tejberizs krém, gyümölcszselével leöntve. Nekem küllemre is, ízre is nagyon tetszik.
Az  idősebbik fiam pedig kekszpiramist és banános tortát készített.

kekszpiramis
Kekszalapú banántorta
A bajadéra szeletnek nagy sikere volt és biztos, hogy többször fogok ilyet készíteni.            

6 megjegyzés:

  1. Kívántam már neked, Boldog Új Évet? No, akkor most: BÚÉK! Ötletes és finom lehet! No de a többi is jöhetne szépen sorban!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon mutatós így két színben ez a szelet.

    VálaszTörlés
  3. Láttam már, sőt el is mentettem ezt a sütit egyszer. Nagyon jól néz ki nálad,megg a többi finomság is:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom, és szépen elkészitetted ezt a süteményt, sütés nélkül. Hát valami szenzációs, guszta, és finom! A többi is mind nagyon finomnak néz ki. Sajnos nekem most le kell mondani az ilyesmi féle édességekröl...diétázok most!

    Igen, igazad van, nálunk vannak ezek a könyvek, és pontosan erre a névre emlégszem, amiröl van a könyv is. Jól emlékszel rá, és én is!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki ez a süti, felkeltette az érdeklődésemet...:)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Petra, Aleda,Trollanyu, Elisabeth és Lilla!
    Restellem, de csak most olvasom vissza a hozzászólásokat, így mindegyőtöknek egyszerre köszönöm meg.
    Elisabethnek sikeres diétázást kívánok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...