Összes oldalmegjelenítés

2011. december 30., péntek

Diabetikus zserbó (zserbó cukorbetegeknek)

Zserbó cukorbetegeknek

Még ősszel megígértem egy cukorbeteg rokonunknak, hogy sütök neki valami finomat, amit ő is bátran ehet. Idős bácsi, amióta meghalt a felesége, ritkán jut házi készítésű diabetikus süteményhez.  Karácsony előtt bevásároltam hozzá, de sajnos ünnep előtt  idő hiányában nem készült el. Ám nem akarok "adósságot" átvinni az új évre, ezért most nekifogtam. Először is körbenézni a neten azokon az oldalakon, ahol ilyen receptek vannak. Szerencsémre  Cukroskata épp karácsonykor tett fel egy nagyon szimpatikus zserbó receptet. Minden hozzávaló fellelhető itthon, tehát kezdődhet a munka.
Tészta hozzávalói:
25 deka liszt
1 deka élesztő
3 evőkanál tejföl
negyed csomag sütőpor
5 deka nyírfacukor
csipet só
5 deka vaj
2 tojás sárgája

Ezeket a hozzávalókat összegyúrtam, és míg pihent a tészta, elkészítettem a tölteléket.
Töltelék hozzávalói:

15 deka darált dió
5 deka durvára tört dió
1 deci rum
5 deka nyírfacukor
5 deka narancslekvár
A 15 deka diót ledaráltam, összekevertem a nyírfacukorral. Az öt deka diót nylon zacskóban nyújtófával durvára törtem, majd megfőztem a rumban.

A tésztát három egyenlő részre osztottam és egyenként 21x26 centis téglalappá nyújtottam, ekkora a tepsim.  Egy lapot a tepsibe helyeztem, megkentem lekvárral. 
Nekem nincs narancslekvárom, ebben eltértem Kata receptjétől. Magam főzte cukormentes sárgabarack lekvárt használtam, csak úgy mérés nélkül. Erre rászórtam a cukros darált dió felét, majd a rumos dió felét is, aztán jött a következő lap, mégegyszer ugyanezen eljárással, a harmadik lappal pedig beterítettem, megszurkáltam és 180 fokosra előmelegített sütőben fél óra alatt alsó-felső lángon megsütöttem.
Megszúrkáltam a tepsiben
        
Csak mikor kihűlt, készítettem el a mázat.
Máz hozzávalói:
1 evőkanál vaj
5 deka diabetikus keserűcsoki
2 kanál cukrozatlan kakaópor
1 evőkanál nyírfacukor
A mázhoz vízgőz felett megolvasztottam a csokit, hozzákevertem a többi hozzávalót, de annyira tömény lett, hogy 2-3 kanál tejet hozzá kellett kevernem. Még melegen ecsettel kentem a már kihűlt tészta tetejére.
A tepsiben kentem rá a mázat
Vékony szeletekre felvágtam, lett 26 darab.
Szépen szelhető lett, nem tört rajta össze a máz
Szépek a rétegek is
Én nem nem szeretem a zserbót egyáltalán, de a férjem szereti, ezért neki öt kockát félretettem, a többit pedig háromfelé osztottam, mert eszembe jutott, hogy van még két cukorbeteg jóismerősöm, nekik is vittem. Mindannyian örültek a süteménynek, én pedig annak, hogy a szilveszteri ünneplésükhöz így hozzá tudtam járulni.
Mikor hazaértem, jutott eszembe, hogy van még más cukorbeteg ismerősöm is, róla elfelejtkeztem.
De Cukroskatánál sok hasonló recept van, legközelebb neki is keresek valami finomságot.

16 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyon szép gesztus volt! Biztos nagyon örültek neki. Egyébként ízre mennyiben más, mint a hagyományos módon készített zserbó?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dícséretet. A férjem most evett belőle és nem vette észre, hogy diabetikus. Azt mondta, finom. :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jól jön, mert van cukorbeteg a családban. Boldog Új Évet Kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Petra!Én is Boldog Újévet kívánok!

    VálaszTörlés
  5. remélem mindenkinek ízlett, nálunk nagy siker volt :-)

    VálaszTörlés
  6. Sokan fognak örülni ennek a receptnek!

    Örömteljes Boldog Új Évet kívánok!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű lett,nagyon örülök,hogy cukroska blogjára te is rátaláltál.

    Sikerekben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok nektek!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta:) Régebben én is elég sok diabetikus sütit készítettem. Itt most nincs kinek szerencsére, bár ízre nekem mindig ugyanolyan finom volt mindegyik:) Boldog Új Esztendőt kívánok Nektek:)

    VálaszTörlés
  9. Fantasztikus vagy! Boldog, békés, egészségben, szeretetben, gazdag boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
  10. Cukroskata! Köszönöm a receptet, én is remélem, hogy mindenki elégedett lesz vele.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Rozi,Mónika,Trollanyu és Mrita!
    Köszönöm a dícséreteket!
    Én is mindőtöknek békés, boldog, sikeres 2012-es esztendőt kívánok szeretettel!

    VálaszTörlés
  12. Kedves Marisz! Én is nagyon boldog új évet kívánok Neked és Családodnak!

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm María, viszont kívánom!

    VálaszTörlés
  14. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  15. Boldog új esztendőt Marisz!!

    VálaszTörlés
  16. köszönöm, Juci, viszont kívánom!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...