Összes oldalmegjelenítés

2011. december 10., szombat

Sütőtökös mákos sütemény

Sütőtökös-mákos sütemény
 Vettem egy kisebb sütőtököt, mert szerettem volna kipróbálni a különböző blogokban talált sütőtökös sütemények valamelyikét. Megsütöttem, és bár nemigen szeretjük a sült tököt, azért a férjem is, én is egy-egy darabot megettünk. Hogy a többivel mi lett, nem tudom, mert csak ketten voltunk itthon, mégis amikor a sütéshez elővettem, már alig volt. Lemértem, 22 deka. A kiválasztott receptek általában 35-45 deka sült tököt írtak, így hát ez kevés. Irány a net, hogy találjak valami receptet, amibe ennyicske tököcske is elég .
Találtam is, mégpedig mákkal kiegészítve.
Hozzávalók:
20 deka sült tökpüré
15 deka liszt
12 deka cukor
8 deka mák
2 tojás
1 cs sütőpor
1 tk őrölt fahéj
0,85 dl olaj
reszelt citromhéj
csipet só
Összeállítás:
A tojásokat a fele mennyiségű cukorral (én nádcukrot használtam) habosra kevertem, majd beleöntöttem az olajat (én olíva olajat). Ezután beletettem a lehéjazott, villával öszenyomkodott sült tök pürét és géppel a legalacsonyabb fokozaton alaposan elkevertem.  A szárazanyagokat külön összekevertem. Mivel a mákról nem derült ki a recept alapján, hogy egész-e, vagy őrölt, én a maradék cukorral együtt megőröltem, így kevertem a liszthez, amelybe fél csomag sütőport tettem, bele a csipet sót, fahéjat, citromhéj reszeléket és beleöntöttem a tojásos-tökös elegybe. A gép kis fokozatán mindent alaposan összekevertem és mehetett a sütőpapírral kibélelt tepsibe.
Sütés előtt a tepsiben
   
Előmelegített 190 fokos sütőbe tettem és alsó-felső lángon 30 percig sütöttem. Kb. 20 perc után fehér papírt tettem a tepsi tetejére, mert gyorsan pirult. Fél óra után a sütőt elzártam, a süteményt még öt percig bent hagytam.
Néhol megrepedt a teteje
 Langyosan metéltem kockákra, alig vártam, hogy megkóstolhassam, mert az illata már sütéskor is mennyei volt. Nagyon elégedett voltam vele, s reméltem, a többi családtagom is az lesz.
Nem csalódtam, az volt a vélemény, hogy ilyet máskor is süssek, dupla adagot!

 Én  ITT   találtam a receptet, ezúton is megköszönöm, nekünk nagyon bejött.
 

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta. Sütöttem én is egy sütőtökös sütit ,de mák nélkül,olyan hamar elkapkodták,hogy nem érkeztem lefotózni.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Aleda!Majd legközelebb lefotózod. Én is örülök, hogy süteményben legalább megesszük a sütőtököt, mert nagyon jó az élettani hatása.

    VálaszTörlés
  3. Kati! Mi nagyon kellemes ízűnek találtuk.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...